Citat:
Ursprungligen postat av
Kroppskakoregott
Ja det är så jag tänker, det var otroligt romantiskt och fint när vi sågs, men hon var/är typ många år yngre i stil med fomalhaut. Hon störde sig på åldersskillnaden. Åren går och nu är inte 30+ nån grej längre. Äsch, den som lever får se liksom.
Händer det så är det jättekul, om inte så är inte det hela världen heller.
Det som är lite ständigt återkommande problem här bland gubbar att man snöar in sig på en tjej. inte bra att göra, finns så många gobitar där ute att upptäckas, bara man vågar sig ut och skippar tindern litegrann

Apropå tjejers ålder: Det känns förjävla omysigt av mig att säga det här, men jag känner personligen att tjejer i min egen ålder är lite för gamla för mig. Har aldrig tänkt på det sättet tidigare, men jag antar att "ungdomen" blir en valuta hos kvinnor främst när man kommer upp en del i åren. Jag menar, den aspekten är ju inte jätterelevant för killar i yngre åldrar om de träffar tjejer som är några år yngre eller jämngamla – de har marginalerna med sig oavsett.
Över 25 år och jag börjar tänka att tjejen kanske är "lite gammal". Antar att det handlar om att jag är Tinder-skadad också. Fast delvis har det at göra med att de är mer i samma fas som jag själv, mer inne på äventyr och upplevelser än familjeliv. Man har också gott om tid på sig att känna efter om man är rätt för varandra snarare än att känna tidspress inför att, well, reproducera (spoken like a true aspie).