2018-06-15, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Därför att det inte är en tråd OM humor. Det finns en annat forumdel där man gör det.
Var sak på sin plats. Man ska inte bara se till trådens titel när man kommenterar, även vilken forumdel den ligger i bestämmer hur snacket ska gå.
Det är väl klart att man ska få kunna kommentera andras bidrag i tråden av typ: "hur är det där roligt?" Så att skribenten får chans att förklara sig om det vart otydligt.

Citat:
Ser ofta Mods (från modskontoret i New York) lägga in en brasklapp om att notera vilken forumdel diverse trådar ligger i när det börjar spreta allt för mycket.
Varför gör de det?
Det får du fråga dom om.

Jag kan själv tycka såntdär skiljer sig från delforum i stor grad. Vissa forum är väldigt bajsnödigt, se ex Gordon "hitlern i juridik" Blixt eller Bernard "konspiration för jag tycker det" Law, vilket leder till ojämn nivå forumen emellan. Finns säkert goda skäl för det.

Men detta faktum gör att påståendet "lika regler för alla" inte gäller. Det är olika nivå på reglerna forumen emellan vilket innebär att reglerna inte är likadana på forumet som helhet.
Citera
2018-06-15, 22:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Det är väl klart att man ska få kunna kommentera andras bidrag i tråden av typ: "hur är det där roligt?" Så att skribenten får chans att förklara sig om det vart otydligt.

Det får du fråga dom om.

Jag kan själv tycka såntdär skiljer sig från delforum i stor grad. Vissa forum är väldigt bajsnödigt, se ex Gordon "hitlern i juridik" Blixt eller Bernard "konspiration för jag tycker det" Law, vilket leder till ojämn nivå forumen emellan. Finns säkert goda skäl för det.

Men detta faktum gör att påståendet "lika regler för alla" inte gäller. Det är olika nivå på reglerna forumen emellan vilket innebär att reglerna inte är likadana på forumet som helhet.

Ledsen, men jag ser ingen vits i att diskutera detta med dig när du vägrar ta ansvar för dina tankar om saken.

Allt gott.

Nästa!
Citera
2018-06-15, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ledsen, men jag ser ingen vits i att diskutera detta med dig när du vägrar ta ansvar för dina tankar om saken.

Allt gott.

Nästa!
Är du bäng eller?

Vad är oklart?
Citera
2018-06-16, 01:04
Bannlyst
Citat:
Vart finns bestämmelserna över vad som är roligt och inte?

Här, på Wikipedia.
Citera
2018-06-17, 12:49
Medlem
Citat:

Det får du fråga dom om.

Du blandar ihop äpplen och päron här. Samma regler gäller för samtliga underforum och de gäller lika mycket för alla användare.

När det gäller netiketten (0.0x-reglerna) så tillämpas dessa olika hårt i olika underforum men de gäller fortfarande för alla. Eller snarare så är det mer eller mindre strikta gränser för när de olika reglerna blir aktuella. Det är därför det, i vissa underforum, finns ett meddelande som beskriver vad som gäller i det specifika underforumet. T.ex.

Juridik: https://www.flashback.org/announcement.php?f=26
Aktuella brott: https://www.flashback.org/announcement.php?f=249
R&S: (FB) Riktlinjer (läs Innan du postar)
o.s.v.

När det gäller Reglerna (1.0x-reglerna) så tillämpas dessa likadant i alla underforum utan undantag. Där finns i princip inget utrymme alls för mer eller mindre strikta tillämpningar.

Det är också därför det, i normalfallet, på sin höjd blir fråga om en varning om man bryter mot 0.0x-reglerna. Det är bara om man fortsätter bryta mot 0.0x-reglerna som det kan leda till en avstängning för ohörsamhet och det kan man bli oavsett om man drar på sig varningarna i Juridik, Humor eller något annat underforum.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in