2018-06-15, 22:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
En bra hobby om man letar ny partner dessutom...

Ja, lite dubbelbottnat
Citera
2018-06-15, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Vad tror du?

Klart det inte kommer läcka här eftersom det inte finns någon som har något substantiellt att komma med förutom "galna skrik" 23.30 Eller var det 23.41?

Jag vill ha RIKTIGA uppslag och inga "Jag mötte Lassie " wannabes.

Du tror fortfarande att jag ljuger, och förlöjligar mig och får det att låta som att jag är osäker på tiderna. Varför är du sarkastisk? Misstänker att du inte bemödar dig att läsa vad jag tidigare skrivit utan utgår ifrån att det lilla du läst är lögn?
Citera
2018-06-15, 22:16
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Vet du med visshet att LW bröt med SD? Eller kan det vara tvärtom?

Av det jag hört så såg LW till att få det hon ville ha och därmed utesluter jag att det var "en bra och pålitlig Karl" som var det mest eftersträvansvärda i hennes [/b]liv.
Okej, det här undrar jag över! Du menar att eftersom LW ”såg till att få det hon ville ha (SD)” så eftersträvade hon inte en bra man? Jag fattar inte riktigt ditt påstående. Menar du att LW ansåg att SD var opålitlig men att hon skulle ”ha honom” ändå? Oavsett vem av dem som bröt upp så inkom anmälan mot SD vid två olika tillfällen frånLW samt att flera uppger att hon inlett kärleksrelationer med andra. Menar du att LW hängde kvar likt en igel på SD och inte eftersträvade en funktionell relation?
Citera
2018-06-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Okej, det här undrar jag över! Du menar att eftersom LW ”såg till att få det hon ville ha (SD)” så eftersträvade hon inte en bra man? Jag fattar inte riktigt ditt påstående. Menar du att LW ansåg att SD var opålitlig men att hon skulle ”ha honom” ändå? Oavsett vem av dem som bröt upp så inkom anmälan mot SD vid två olika tillfällen frånLW samt att flera uppger att hon inlett kärleksrelationer med andra. Menar du att LW hängde kvar likt en igel på SD och inte eftersträvade en funktionell relation?

Nej, jag menar inte att det var specifikt SD som behövdes för att göra livet komplett för LW. Alltså behövde hon inte "ha honom" ändå. Men den finns många människor som har svårt att ta ett nej, det mina källor säger är att LW var sådan. Jag menar att det alltså kan vara avvisandet i sig som störde LW, oavsett vilken stolle det fanns i ändra änden.

Vi vet att SD inte ville fika den nionde januari 2017 och att han ville att hon skulle lämna bilen. Detta ville inte LW acceptera. Nekandet till fika blev hon sur över och hon ville inte gå ut ur bilen förrän hon hade fått prata klart. Bara där två saker som LW ville styra. Att det sedan urartar i huvudgnuggningar och anmälan vet vi numera.
Senast redigerad av Schazz 2018-06-15 kl. 22:27. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-15, 22:24
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här är ett till inlägg om blodspåren. Det är fredag och jag har nog inte min koncentration på topp just nu, men hittade det här:

Postat från Moralensväktare 20/5 kl 00.31

"Anledning till att man misstänker att hon blivit utsatt för människorov från början var blodspår i och utanför bostaden, man spårade mobilen därifrån mot skogen vid vivalla så inriktning var att hon varit på väg i nord västlig riktning från bostaden och där har man finkammat området med polishundar. Så initialt har utredningen sköts enligt skolboken. Sen har naturligtvis mördaren vilseledit polisen på der viset. Men att hänga ut dom är felaktigt."

https://www.flashback.org/p64096931#p64096931

En annan skribent so verkar ha "fallit ut" från tråden men som verkar ha lokalkännedom är Rosaelefant99.

Som sagt fredag och hoppas på att någon annan kan ta vid.
Just detta med blodspår vid försvinnandet är jag tveksam till. Sen om blodspår (ej synbara med blotta ögat) har hittats senare håller jag neutralt. Via den information jag fått så ”räckte det” med att en mamma försvann innan sonens födelsedag, inte gick att kontakta och att hon var borta trots planer för dagen samt att hon inte haft en historia av att hålla sig undan. Jag kan inte backa upp min hållningspunkt mer än att det är vad som framgått i samtal med person som har insyn i utredningen.
Citera
2018-06-15, 22:24
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Onödig, spydig och dessutom rent felaktig i fallet LW/SD, dom kände varandra innan.
Men många par har funnit varandra genom geocaching. Otrohet genom geocaching är faktiskt första gången jag hör.

Du är antingen underårig eller dum i huvudet om det är första gången som du hör det.
Citera
2018-06-15, 22:30
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nej, jag menar inte att det var specifikt SD som behövdes för att göra livet komplett för LW. Alltså behövde hon inte "ha honom" ändå. Men den finns många människor som har svårt att ta ett nej, det mina källor säger är att LW var sådan. Jag menar att det alltså kan vara avvisandet i sig som störde LW, oavsett vilken stolle det fanns i ändra änden.

Vi vet att SD inte ville fika den nionde januari 2017 och att han ville att hon skulle lämna bilen. Detta ville inte LW acceptera. Nekandet till fika blev hon sur över och hon ville inte gå ut ur bilen förrän hon hade fått prata klart. Bara där två saker som LW ville styra. Att det sedan urartar i huvudgnuggningar och anmälan vet vi numera.
Tror inte jag blev så mycket klokare... Hon valde ändå att anmäla honom men hade svårt att ta ett nej från honom? Vem eller vilka stollar menar du?
Citera
2018-06-15, 22:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så har personen som citerats i media blivit felciterad eller uttryckt sig luddigt. Han kanske bara gav ett kort referat av vad samtalet gällde.

Skulle tro att larmoperatören måste skriva en kort sammanfattning av det larm som kommer in. Detta kan förstås bli väldigt kortfattat och hur det skrivs beror väl på hur den personen uppfattar larmet och hur denne kan uttrycka sig.
"Felet" skulle kunna ha uppstått här. En larmoperatör som uttrycker sig otydligt.

Vet inget om hur det funkar, men det kanske är så att operatörerna får utbildning i hur man ska dokumentera? Att de lär sig vissa termer för att snabbt kunna få ner det viktigaste? Eller behöver de inte alls dokumentera inkommande samtal och de beslut de tar? Räcker bandupptagningarna?
Citera
2018-06-15, 22:32
Medlem
Citat:
Jag läser ALLT. dvs inte bara här utan ÖVERALLT.

Okej, så utifrån allt du läst så är din slutsats att jag är osäker kring tiderna, så du med andra ord har skäl att vara sarkastisk och dryg?
Citera
2018-06-15, 22:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Du tror fortfarande att jag ljuger, och förlöjligar mig och får det att låta som att jag är osäker på tiderna. Varför är du sarkastisk? Misstänker att du inte bemödar dig att läsa vad jag tidigare skrivit utan utgår ifrån att det lilla du läst är lögn?

Citat:
Jag läser ALLT. dvs inte bara här utan ÖVERALLT.
dalaan ett råd, negligera tramset och knäppgökarna
Citera
2018-06-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tror inte jag blev så mycket klokare... Hon valde ändå att anmäla honom men hade svårt att ta ett nej från honom? Vem eller vilka stollar menar du?

Jag menar att LW hade svårt att ta ett nej. Det inbegriper inte SD utan allt och alla. Anmälan natten den nionde januari kan det finnas fog för, det var ju ändå åtta sidor bifogade m bilder. Men det kan också vara sprunget ur en frustration över att ha fått det där nej:et. Ingen av oss vet, vi kan bara spekulera och det har vi rätt att göra här.
Någon menade att LW drog tillbaka sin första anmälan för att hon ansåg att det kunde bli värre. Då kan hon ha menat att SDs agerande skulle accelerera. Men det kan också handla om att det kunde bli värre för henne, att mycket av det som skett i det fördolda skulle komma fram.
Helt uppenbart är att LWs liv utåt inte korrelerat med det som skett i det fördolda.

Jag menar ingen specifik individ med ordet stolle. Det kan vara vem eller vilka som helst.
Citera
2018-06-15, 22:38
Medlem
LimeTimes avatar
Nu har tråden harvat runt i 20 timmar angående dalaans trovärdighet eller inte. Vad tillför detta? Påhopp, sammelsurium-anklagelser, samma frågor om och om igen. Välj vad ni vill tro på och gå vidare! Ståndpunkten är klarlagd. (Jag tror på uppgiften).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in