2018-06-15, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvara
Allt inom loppet av 17 minuter.

Dom slet på sig kläderna och drog med bilen. Privat utryckning för att rädda liv. När dom akut kollat närområdet for dom mot Hjärsta, ringde 112 ... 23.47 inkom samtalet till larmoperatörn som direkt vidarekopplade till polisen.

Korrekt rationellt agerande vid en nödsituation.

Så har jag fattat händelseförloppet. Dalaan får väl korrigera om jag fattat fel.
Citera
2018-06-15, 18:18
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
En bild också https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/60f166b1-f07b-4dcc-b86f-0bb7aafd71ea_l.jpg
(från annat tillfälle men rätt bra bild)

Här är några bilder från deras gemensamma tur den 10 maj:

https://www.geocaching.com/seek/gallery.aspx?guid=7ab4d0e0-b5c9-416f-8a93-d14b13f16e1d
Citera
2018-06-15, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
De hade bilfönstrena nerdragna och dessutom hörselkåpor på sig såklart. Allt för att göra dig riktigt frustrerad. Lämna nu dalaan ifred.

Det är länge sedan vi frångick ett inkvisitoriskt rättssystem. Numera gäller en ackusatorisk ordning oberoende vad du tycker, så du får vackert acceptera ett tvåpartsförfarande.
Citera
2018-06-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
En bild också https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/60f166b1-f07b-4dcc-b86f-0bb7aafd71ea_l.jpg
(från annat tillfälle men rätt bra bild)

Snygg kille samt såg sympatisk ut.

Får en känsla av att det snarast är SD som vill klistrar sig med HD än tvärtom.
Citera
2018-06-15, 18:29
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Apropå LW's sista geocaching-tur den 10 maj. Hon skriver att hon är ute och cachar med Speedlink*n. Se hennes logg på https://www.geocaching.com/geocache/GC6DRDD_sandviksbaden?guid=92a0df2c-f4a8-4505-9f74-653967d01f2d

"Speedlink*n vill ut och cykla men är inte svårövertalad att åka hit" , skriver hon i sin (Softpoc*hont*s) logg.

Vem är denne Speedlink*n? Har han varit uppe i tråden? Eftersom de uppenbarligen umgicks bara några dagar innan mordet.

Undrar om det är samma person som namngavs tidigare i tråden, som LW skulle ha inlett en relation med? Minns inte namnet.

Och du, tack för dina inlägg och att du återför tråden till ämnet!
Citera
2018-06-15, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Han har beskrivit hur de båda klev upp, klädde på sig och direkt åkte ut med bil och letade. Sambon ringde och larmade från bilen. Riktiga vardagshjältar👍

Precis, håller med dig.
Jag har aldrig tvivlat på skrikvittnet.
Tvärtom, för mycket slump att LW skulle hittas i skrikens riktning
utan att det skulle ha ett samband.
Citera
2018-06-15, 18:50
Medlem
Citat:
Du svarar för dalaan, tack för det.

Hade paret bilfönstrena öppna under bilfärden när dom så säkert kan säga att sista skriket var 23.35?
Ja det hade vi men skriken hade slutat innan vi kom ut eftersom att vi fortsatte lyssna medan vi klädde på oss i sovrummet.
Citera
2018-06-15, 18:50
Medlem
Citat:
Det är länge sedan vi frångick ett inkvisitoriskt rättssystem. Numera gäller en ackusatorisk ordning oberoende vad du tycker, så du får vackert acceptera ett tvåpartsförfarande.

Dalaan har redan förhörts av polisen som är en del av rättssystemet. Du har ingen del av detsamma och har ingen självklar rätt att korsförhöra ett vittne och hen har ingen skyldighet att svara.

Jag har erfarenhet från många fall där källor som delar med sig av väsentlig information korsförhörs/ifrågasätts i ett bombardemang av frågor och som ledsnar/ger upp och helt sonika lämnar tråden.

Jag vill inte se det upprepas igen. Det har i samtliga fall varit en stor förlust för tråden.

Är det ditt syfte? Eller exakt vilket syfte har du? Känner du någon part i aktuellt mordfall? Vad har du att tillföra?
Citera
2018-06-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
17 minuter?

Det var effektivt. Sen tog det 3 timmar för polisen att samtala om dessa 17 minuter. Inte riktigt lika effektivt.

Det var ett jävla fokus på dalaan. För mig är hem mer intressant som GM än som vittne om det nu inte är ett Troll.

Förutom att folk i tråden fjäskar för ett Troll så tar det fokus från det som är viktigt. Som om Lena har SD dna under naglarna? Det borde väl lätt kunna verifieras av alla vänner och kompisar till folk i utredningen som finns här i tråden?

Varför skulle jag ljuga? Det tog 3 timmar på grund utav att vi var två vittnen som blev förhörda separat av samma person.
Citera
2018-06-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
17 minuter?

Det var effektivt. Sen tog det 3 timmar för polisen att samtala om dessa 17 minuter. Inte riktigt lika effektivt.

Det var ett jävla fokus på dalaan. För mig är hem mer intressant som GM än som vittne om det nu inte är ett Troll.

Förutom att folk i tråden fjäskar för ett Troll så tar det fokus från det som är viktigt. Som om Lena har SD dna under naglarna? Det borde väl lätt kunna verifieras av alla vänner och kompisar till folk i utredningen som finns här i tråden?

Vad tror du själv? Den enda som med säkerhet kommer att besitta den informationen är rättsväsendet. Strikt förundersökningssekretess råder och kommer så att vara i månader framöver. "Läckor" kan du glömma.
Citera
2018-06-15, 19:00
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Undrar om det är samma person som namngavs tidigare i tråden, som LW skulle ha inlett en relation med? Minns inte namnet.

Och du, tack för dina inlägg och att du återför tråden till ämnet!

AL den snygge!
Citera
2018-06-15, 19:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Här är några bilder från deras gemensamma tur den 10 maj:

https://www.geocaching.com/seek/gallery.aspx?guid=7ab4d0e0-b5c9-416f-8a93-d14b13f16e1d

Måste pass på att tacka för ditt grävande på geocaching sidorna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in