Citat:
Om du inte har högre krav på fakta och bevis än en artikel som berättar att folk påstår att Apple minsann gjort det, så säger det en hel del om din naivitet...
Dessutom är det tämligen korkat att tro att ett företag i avsikt att få kunderna att vilja köpa deras nya produkter/modeller, skulle välja att göra sina nuvarande långsamma så kunderna får en dålig upplevelse. Det skulle snarare minska lusten radikalt för att köpa samma märke igen...
Så du kanske skulle invänta ev. dom i saken först innan du själv dömer på ren okunnighet..
Citat:
Föresten jag lämna tillbaka min iMac Pro för 64 tusen dagen efter då jag insåg mitt misstag när man kom hem. Tur var att man fick tillbaka sina pengar utan massa strul. Köpte en Msi Vortex för mer än halva pris som gör jobbet lika bra som Pro modellen. Har kvar 2 laptops från apple men de börjar bli gamla nu. Air model 2012 och macbook pro 15 2014. De ligger o dammar för tillfället. Funderar på lägga ut skitet på blocket för ett par tusen lappar då de inte är värd mer. Jag vill inte lura köparen så som butiken gör
https://www.msi.com/product/vortex/Vortex-G65VR-7RF.html
https://www.msi.com/product/vortex/Vortex-G65VR-7RF.html
Bra där, jämför Apples allt-i-ett-dator iMac Pro med en mer konventionell dator av typen separat datorlåda och skärm....?
Säger inte att det är fel av dig att köpa MSIn istället om du tycker den passar dig bättre, viktigast är att du blir nöjd.
Men att skylla dina egna misstag och okunnighet på Apple blir rätt fånigt. Läser vi dina skriverier och skryt om hur du köpte en iMac Pro så får man mest känslan av att du trollar om det hela så jag är benägen att tro att du hittat på det hela....
Dessutom så gjordes flera försök i media att plocka ihop en annan liknande dator (allt i ett) för att se om det gick att få en dator med samma prestanda och matchande komponenter men för ett mycket lägre pris. Det man kom fram till då var att det skulle bli ungefär lika dyrt som Apples iMac Pro. Att det sen kommer att ändra sig med tiden är ju som det alltid är så utvecklingen på elektronik går fort och ny bättre och billigare teknik kommer i en jämn ström.
Citat:
Det fattiga med apple är att de är så otroligt SNÅLA fast att deras produkter kostar 1/3 del mer än vad de bör kosta. Köper man deras värsting laptop som går på 33K så får man inte ens en hub som man kan koppla in vanliga usb kontakter, hdmi och sd kort. Nej, allt säljs separat till ytterligare 2/3 dels över priser.
Köper man deras värsting mobil X för 11495:- så ingår inget i förpackningen. Vem vill ha deras trådade hörlurar för 99kr på netonet som är sämst i test. Sen ingen snabbladdare där alla konkurrenter skickar med en då det är standard hos alla andra märken 2018 utom apple. Heller ingen ladd platta på köpet. Absolut inget. Har man gjort sin telefon utan kontakter så kompenserar man det med något annat. De har ju sina trådlösa Airpods men icke. Det e så in helvetes snålt av ett företag som tar 60% ren vinst per produkt
Köper man deras värsting mobil X för 11495:- så ingår inget i förpackningen. Vem vill ha deras trådade hörlurar för 99kr på netonet som är sämst i test. Sen ingen snabbladdare där alla konkurrenter skickar med en då det är standard hos alla andra märken 2018 utom apple. Heller ingen ladd platta på köpet. Absolut inget. Har man gjort sin telefon utan kontakter så kompenserar man det med något annat. De har ju sina trådlösa Airpods men icke. Det e så in helvetes snålt av ett företag som tar 60% ren vinst per produkt
Nu far du med raljerande osanningar. Köper du en X så är det inte bara just en mobil i asken, utan det medföljer även laddare, laddkabel, hörlurar. Så varför du formulerar dig som det skulle vara helt tomt i asken förutom bara själva luren, kan man ju undra....
Däremot håller jag helt med dig att de borde skicka med en kraftigare laddare då den som nu följer med är för klen och ger onödigt långa laddtider.
Men jag håller inte med dig att de borde skicka med en laddplatta eller AirPods t ex. Detta för att alla kanske inte vill ha en laddplatta eller inte trivs med AirPods, och de skulle då gnälla på att de måste betala för nåt de inte vill ha och bli emot Apple för den saken. Bättre då om Apple justerade ned priset en del för luren, skickar med standardladdare och standardlurar, och sen kan folk själva välja att köpa de extra prylar de verkligen vill ha.
Apples medföljande lurar är inga superba HiFi-lurar, men efter att ha hört och läst massor om att de skulle låta så dåligt så testade jag faktiskt dessa själv för nån månad sen (har under många år kört med mer påkostade lurar) och blev rätt förvånad för de lät inte alls så illa som man kunde tro av allt gnäll man läser om dem. De lät enligt mig helt ok sett till vad det är, billiga medskickade lurar. Men givetvis inte alls lika bra som mer påkostade och dyrare lurar.
Sämst i test säger inte heller särskilt mycket utan det gäller ju bara det testet och vad man jämförde med och varför.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-06-15 kl. 17:37.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-06-15 kl. 17:37.