Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerhals
Så H.D:s mor eller far är också med i den här barnsliga hobbyn? Läste det i tråden. Jag jämför detta med pokemon go. Lika bedrövligt barnsligt. men det gick över. De här tokerierna har pågått i flera år. Sjukt.
Nåväl, det känns som livet fortgår som vanligt för team Davidsson och följe. Ingen verkar bry sej ett skvatt om att deras kompis blivit mördad. Det känns så iaf för mej. Lena kan inte ha varit så väldigt populär iaf. Folk i Stefans närhet verkar ju inte bry sej ifall han har mördat henne. Tvärtom. Man möter upp på flygplatsen och skjutsar hem dom. Man kan tro att Lena var en riktigt hemsk person som förtjänat detta. (Att de tycker det) de närstående "vännerna"
Jag grundar det på att vänner till offret brukar dyka upp i media och tala om vilken underbar person hen var. Ingen som känner sej manad tydligen....
Precis min känsla, de anser att de fått "hämnd" för något, troligen att hon var älskarinna till en gift man.
På Facebook har bara Equmeniakyrkan centralt gått ut med sorgen och saknaden över henne som pastor och jag läste att den lokala församlingen i Örebro hade en minnesstund men av geocachefolket verkar ingen sakna henne trots att hon tydligen sprang ute på nätterna och tog cacher.
Varför gör man det förresten? Varför kan man inte ta cachar på dagen, tex på helger, som normala människor?
Nu sysslar jag ju med amatörradio och sådant men där så samlas vi ju till fältdagar på tex lördagar samt finns det DXpeditioner som kan vara några dagar för att få in avlägsna stationer osv men sådana event sker oftast dagtid så att man kan ta med familjen och sådant.
I geocahe-världen verkar allt vara hemligt även för den närmaste familjen konstigt nog.