2018-06-15, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvara
Tack. Det kanske förklarar varför du och förhörhörsledaren tillsammans utgår från att det här inte var en våldtäkt utan måste vara LW ni hört. Frågorna från fhl kanske var mera riktade när det var din tur eftersom det var din sambon som var först ut. Var frågorna riktade?

Nja den huvudsakliga anledningen till att det var separata förhör var för att han ville se hur mycket våran tidsuppfattning diffade. Annars fick vi i princip samma frågor förutom att sambon var den som ringde 112 och fick lite mer riktat med tanke på det
Citera
2018-06-15, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
För en vecka sedan var LWs mobil INTE hittad. Vad som hittats eller framkommit sedan kan jag inte med säkerhet veta.

Som jag förstått det fanns inga (åtminstone synliga för blotta ögat) blodspår i Lenas bostad. Denna uppgift kan jag inte garantera fullt ut men det är så jag har uppfattat de från min källa med insyn i utredningen.

Undrar över det här med kläder som ska ha hittats på FP, är den uppgiften bekräftad någonstans?

Är inte 100% säker nu. Skulle kunna vara så att jag läst i tråden att någon läst i Aftonbladet att kläder upphittats av tekniker i samband med att de undersökte FP. Jag har ett minne av detta då jag tyckte att postaren drog förhastade slutsatser. Kläderna skulle kunnat hittats en bit ifrån FP likaväl. Minns att jag tyckte att jag skulle lägga detta på minnet.
Citera
2018-06-15, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
För en vecka sedan var LWs mobil INTE hittad. Vad som hittats eller framkommit sedan kan jag inte med säkerhet veta.

Som jag förstått det fanns inga (åtminstone synliga för blotta ögat) blodspår i Lenas bostad. Denna uppgift kan jag inte garantera fullt ut men det är så jag har uppfattat de från min källa med insyn i utredningen.

Undrar över det här med kläder som ska ha hittats på FP, är den uppgiften bekräftad någonstans?

Får jag fråga en sak? Om det inte var mobilen som hittades en bit från FP (efter tips från allmänhet) vad var det då? Vet du det?
Citera
2018-06-15, 12:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Behövs inte. Du säger nu att det t om tystnade vid 23.35 och larmoperatören hörde skrik i bakgrunden 23.47

Behövs ingen beskyllan det går inte ihop.

Håller som bäst på att läsa ikapp, så mitt inlägg kanske blir koko.

Dalaan skriver ju att skriken var mellan ca 23.30-23.35.
Om de hade hållit på till 23.40 då hade hon väl skrivit 23.35-23.40?
Citera
2018-06-15, 12:32
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Så H.D:s mor eller far är också med i den här barnsliga hobbyn? Läste det i tråden. Jag jämför detta med pokemon go. Lika bedrövligt barnsligt. men det gick över. De här tokerierna har pågått i flera år. Sjukt.
Nåväl, det känns som livet fortgår som vanligt för team Davidsson och följe. Ingen verkar bry sej ett skvatt om att deras kompis blivit mördad. Det känns så iaf för mej. Lena kan inte ha varit så väldigt populär iaf. Folk i Stefans närhet verkar ju inte bry sej ifall han har mördat henne. Tvärtom. Man möter upp på flygplatsen och skjutsar hem dom. Man kan tro att Lena var en riktigt hemsk person som förtjänat detta. (Att de tycker det) de närstående "vännerna"
Jag grundar det på att vänner till offret brukar dyka upp i media och tala om vilken underbar person hen var. Ingen som känner sej manad tydligen....

Precis min känsla, de anser att de fått "hämnd" för något, troligen att hon var älskarinna till en gift man.
På Facebook har bara Equmeniakyrkan centralt gått ut med sorgen och saknaden över henne som pastor och jag läste att den lokala församlingen i Örebro hade en minnesstund men av geocachefolket verkar ingen sakna henne trots att hon tydligen sprang ute på nätterna och tog cacher.
Varför gör man det förresten? Varför kan man inte ta cachar på dagen, tex på helger, som normala människor?
Nu sysslar jag ju med amatörradio och sådant men där så samlas vi ju till fältdagar på tex lördagar samt finns det DXpeditioner som kan vara några dagar för att få in avlägsna stationer osv men sådana event sker oftast dagtid så att man kan ta med familjen och sådant.
I geocahe-världen verkar allt vara hemligt även för den närmaste familjen konstigt nog.
Citera
2018-06-15, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Jag frågar igen, har du varit i samma sits som mig och min sambo? Att få reda på att det troligtvis en människas sista rop på hjälp man hörde och inte kunde göra något? Det är det värsta jag varit med om och det är väl därför jag i början blev irriterad när jag läste här om alla olika spekulationer. Skrytit, är du sjuk i huvudet? Visa saker jag har skrivit här har varit för att styrka att jag talar sanning.
Du kan inte styrka något genom att skriva inlägg på flashback. Hur seriöst är det?

Jag vet att man kanske inte ringer direkt om man hör ett skrik. Det är inte det jag tyckte var skumt. Men om det nu är så att jag har fel så behöver du inte skriva inlägg på inlägg.
Citera
2018-06-15, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad menar Du med bladdrat och skrytit... hen berättade vad hen upplevt vilket det går mycket ut på här på FB, många liksom jag spekulerar och hen har mycket att tillföra... OM polisen tyckt det var nödvändigt så hade dom nog sagt det... dessutom hade hen berättat här om skriken innan det blev något mordfall.
Jag tycker det är märkligt att sitta här och berätta om ett sånt vittnesmål. Det kunde man väl tänka ut själv att det kanske man låter polisen få del av inte flashback. Det är oseriöst.
Citera
2018-06-15, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Håller som bäst på att läsa ikapp, så mitt inlägg kanske blir koko.

Dalaan skriver ju att skriken var mellan ca 23.30-23.35.
Om de hade hållit på till 23.40 då hade hon väl skrivit 23.35-23.40?
Förstår ej vad du menar?
Citera
2018-06-15, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Och jag undrar hur du kan veta att hen har mycket att tillföra? Känner du personen bakom nicket Dalaan?
Ja konstigt nog så är vi flera här som tycker dalaan har tillfört mycket... om Du läser i tråden från början så kanske det går upp ett ljus för Dig också... även om jag tvekar... och nej jag känner inte personen ifråga.
Citera
2018-06-15, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Nja den huvudsakliga anledningen till att det var separata förhör var för att han ville se hur mycket våran tidsuppfattning diffade. Annars fick vi i princip samma frågor förutom att sambon var den som ringde 112 och fick lite mer riktat med tanke på det

Inget konstigt alls med separata förhör, precis som det ska vara.

Under förhöret utgår ni (du och fhl) att skriken kommer från LW. Det betyder alltså att fynd och brottsplats enligt en sekretessad förundersökning är samma?
Citera
2018-06-15, 12:47
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Kan de utgick från den här texten från Ab:
"Och det visar sig att SOS tog emot ett larmsamtal från bostadsområdet klockan 23.47.18 den 14 maj.
Samtalet varade i en halv minut – och handlade om skrik i natten.
Anders Klarström på SOS Alarms kommunikationsavdelning sammanfattar samtalets innehåll via mejl:
Skrik utanför inringare hörs. Samtalet vidarekopplas till polisen”, skriver han.
"

Det av mig fetade är ju ganska luddigt uttryckt.

Kan ju även tolkas som att det är inringaren som hör skriken utanför sitt hem, förutom att man kan tolka det som att det hörs skrik under samtalets gång. Att larmoperatören hör skriken också.
Visst är det otydligt och tolkningen - från bostadsområdet - är inte mycket bättre. Allt detta förefaller färdigutrett här i FB och den läxa man kan lära är med Frödings ord:
Det, som är sanning i Berlin och Jena,
är bara dåligt skämt i Heidelberg.
Citera
2018-06-15, 12:49
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag har själv hört "läskiga ljud" från skogen. Både räv och rådjur kan ha många olika läten, t om harar kan skrika otäckt om de blir rädda eller tillfångatagna. Själv bor jag i en förort i ett villaområde. Det finns väldigt mycket vilt här som hörs på nätterna. Ibland förstår man inte vad det är för djur som låter.
Nu har jag inte hört riktigt sådana ljud som skrikvittnet beskriver.
Men jag skrattade inte åt rävpostaren.

Jag har hört hjärtskärande kvinnoskrik och även en massa djur gapa och skrika då jag är uppväxt långt ut på landet. Inget djur jag hört har ännu lyckats åstadkomma sådana skrik så att det skulle kunna misstas för hjärtskärande skrik från kvinna. Jag tänker att det motsatta också gäller. Men utan att ha hört en kvinna skrika på ett sådant sätt kanske det går att tänka "fan, nu slåss rävar!". Men för mina öron går det inte att missta djurskrik från människoskrik. Framför allt inte vuxna människor. Men jag ska bättra mig på att försöka förstå andras upplevelser och hålla mig ifrån att låta nedlåtande och hånande. Alla är ju inte så duktiga som jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in