2018-06-08, 22:43
Medlem
Kostar verkligen biljetterna till live-eventsen 400kr på toppen av mat & dryck?? Det är fan sjukt. Har ingen större förkärlek till sådanna tillställningar i allmänhet - men 400 spänn känns rätt så absurt. Visst att det är i linje med biljetter på någon stor konsert - men att betala det för att sitta i en hotell-bar, titta på TV, och betala 70kr ölen tillsammans med ett par lagom underhållande fotbollsjournalister känns lite väl oproportionerligt.

Men det är väl ytterligare en signal på hur långt jag är från Tutto's målgrupp - trots att jag egentligen gillar podden.
Citera
2018-06-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spilldmjolk
Kostar verkligen biljetterna till live-eventsen 400kr på toppen av mat & dryck?? Det är fan sjukt. Har ingen större förkärlek till sådanna tillställningar i allmänhet - men 400 spänn känns rätt så absurt. Visst att det är i linje med biljetter på någon stor konsert - men att betala det för att sitta i en hotell-bar, titta på TV, och betala 70kr ölen tillsammans med ett par lagom underhållande fotbollsjournalister känns lite väl oproportionerligt.

Men det är väl ytterligare en signal på hur långt jag är från Tutto's målgrupp - trots att jag egentligen gillar podden.

För att rätta mig själv så verkar priset inkludera mat/dryckesrabatter - vilket får iallafall kostnaden att framstå som mer rimlig. Nu får jag väl gå tillbaka till att bara vara grinig över det generella konceptetet snarare än ett drakoniskt pris.
Citera
2018-06-11, 10:32
Medlem
simonvps avatar
Sjuka är ju att Gusten knappast är den enda som bommar uttalet på Uruguay genom att säga UrAguay istället.

Varför är denna fadäs så vanlig att göra?
Citera
2018-06-13, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spilldmjolk
För att rätta mig själv så verkar priset inkludera mat/dryckesrabatter - vilket får iallafall kostnaden att framstå som mer rimlig. Nu får jag väl gå tillbaka till att bara vara grinig över det generella konceptetet snarare än ett drakoniskt pris.

Ingår alltså ej mat och dryck i detta? Vad är själva attraktionen i sådana fall? Att titta på sportjournalister sitta och dricka öl och flamsa? Förstår mig verkligen inte på människor som köper biljetter till sådana här grejer.
Senast redigerad av Adde1234 2018-06-13 kl. 02:36.
Citera
2018-06-13, 07:09
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Ingår alltså ej mat och dryck i detta? Vad är själva attraktionen i sådana fall? Att titta på sportjournalister sitta och dricka öl och flamsa? Förstår mig verkligen inte på människor som köper biljetter till sådana här grejer.
Han skriver ju att det ingår mat och dryck.
Citera
2018-06-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Han skriver ju att det ingår mat och dryck.

Dryck ingår dock inte, lite mat däremot.
Citera
2018-06-15, 00:01
Medlem
nabplayers avatar
Sluta använd ordet "flyga" i tid och otid.
Citera
2018-06-15, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabplayer
Sluta använd ordet "flyga" i tid och otid.
Haha, Svanemar tyckte han var orginell när han använde ett ord som Gusten och Wilba typ relanserat och gjort till sitt. Det var lite kul.

Så otroligt förutsägbar. Baserat på min ändå ganska begränsade konsumtion av "Svanen" vet jag vad han kommer säga innan han själv vet det.

Har han ingen skam i kroppen, Svanemar? Att bevittna en vuxen människas brist på egen identitet KAN ju inte vara annat än smärtsamt för alla INBLANDADE.

Senast redigerad av efterskalvet 2018-06-15 kl. 01:16.
Citera
2018-06-15, 08:06
Medlem
Ambivalens_s avatar
Alright, då har man gått i land med Tuttski Balutski. Tror jag drar ned helhetsbetyget från en 3/5 till 2/5. Det känns som de själva tröttnade sista tredjedelen, vilket iofs är förståeligt. Som Panama-avsnittet t.ex. där deras gubbe är Fidel Escobar enbart pga hans namn. Okej, det halvroliga konceptet kan man ju komma undan med om man faktiskt lägger till liten beskrivning av vem denna Fidel faktiskt är eller hittar någon form av anekdot eller något. Nope. Vår "Panama-gubbe" är en mittback som har ett roligt namn. Vad kul det ska bli att följa Panama nu!

Lite plus.
Det var definitivt ett bra drag att ta in en extra gäst.
Wilbacher glimrar till ibland med självmedvetna reflektioner och intressanta utläggningar.
Gusten är grym på att göra små instick. Till exempel när han noterade att Wilbachers stjärnskott i Saudiarabien var 30+ trots att Wilbachers just sagt motsatsen och ber producenten spela upp det.
Att svanemar anammar deras tonläge och språk är väl inte så konstigt när han är redaktör och polare med dem och deltar i podden. Så jag störde mig inte så mycket på det. Jag tyckte han smälte in bra.
Deras transparens är som sagt uppfriskande i sammanhanget.
De var bra på att hitta "snackisarna" kring lagen.

Minus.
Jag kommer aldrig mer kunna höra Filip-frasen "Man gillar ju ändå...[lägg in en skön, cynisk övergeneralisering]" utan att dö lite inombords.
Övriga minus tog jag upp i ett tidigare inlägg.
Just det, jag är så enormt osugen att köpa Sonus-produkter just nu. Reklam i all ära, men va fan Thomas, var det verkligen en ÄRA att jobba med Sonus?!

Jag undrar om det inte är bättre för poddar generellt att bara köra vanliga reklamavbrott i podden? Att ta med sin jargong in i reklamdelen gör bara att man parodiserar sig själv. Kanske extremt nu när det blev så mycket Sonos-reklam på så kort tid, men ändå. Martin Soneby, t.ex. brukar väl bara läsa upp den och gå vidare.
Senast redigerad av Ambivalens_ 2018-06-15 kl. 08:14.
Citera
2018-06-15, 08:43
Medlem
Frejssons avatar
Likadant med reklamen för Betson.

VI VET att ni är sponsrade av Betson och dom har boostade odds. Är man intresserad av spel har man koll där antar jag.

Tror podden mått bra om dom dämpade Betson reklamen.
Citera
2018-06-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Haha, Svanemar tyckte han var orginell när han använde ett ord som Gusten och Wilba typ relanserat och gjort till sitt. Det var lite kul.

Så otroligt förutsägbar. Baserat på min ändå ganska begränsade konsumtion av "Svanen" vet jag vad han kommer säga innan han själv vet det.

Har han ingen skam i kroppen, Svanemar? Att bevittna en vuxen människas brist på egen identitet KAN ju inte vara annat än smärtsamt för alla INBLANDADE.

Att bevittna en vuxen människas brist på egen identitet KAN ju inte vara annat än smärtsamt för alla INBLANDADE.

Ungefär så, va?
Citera
2018-06-15, 11:32
Medlem
frantiks avatar
Alla dessa töntiga, interna och grabbiga begrepp får mig att spy. "Gulo gulo", "key", "tutto-insert något" och alla dessa smeknamn.
Jag gillar denna podd ibland - framförallt intervjuerna - men det ovannämnda är direkt pinsamt.

Kolla svensken! Gör en väldigt bra imitation av dessa i början på något av deras avsnitt. Spot on drift med just det jag nämner. En pod jag för övrigt rekommenderar då dom bara pratar om utlandssvenskar på ett litet nedlåtande, kärleksfullt och intressant sätt. Introt är klockrent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in