Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-04, 21:39
  #313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Lite lustigt ändå. Lyssnade just på The Spanish Football Podcast med Sid Lowe och Phil Kitromilides. När de nämner att det spelades match på Estadio de Mendizorrotza körde en av dem ett överdrivet spanskt uttal, varpå den andra frågade ”vad hette den sa du?”

Kunde inte låta bli att tänka på Gustens och Wilbachers liknande grej med Estadio Ramón Sanchez Pizjuán där de uttalar namnet med tillgjort spanskt uttal.

Säger inte att de plagierar, men det är ju lite smålustigt att förehavandet är i princip identiskt.

Snyggt spanat, jag säger iallafall att det är plagiat och att du precis ryckt av mustaschen på Gusten troligtvis...
Citera
2018-12-04, 22:10
  #314
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Gårdagens avsnitt slog nog rekord i sammanlagd längd på reklaminslagen.


Men lyssna på sportradion då för helvete. Garanterat reklamfritt och du betalar dygnet runt vare sig du vill eller inte.
Citera
2018-12-04, 22:53
  #315
Medlem
Äh, sett till längden av avsnittet så är ju reklamen ofantligt kort.
Citera
2018-12-05, 00:08
  #316
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Lite lustigt ändå. Lyssnade just på The Spanish Football Podcast med Sid Lowe och Phil Kitromilides. När de nämner att det spelades match på Estadio de Mendizorrotza körde en av dem ett överdrivet spanskt uttal, varpå den andra frågade ”vad hette den sa du?”

Kunde inte låta bli att tänka på Gustens och Wilbachers liknande grej med Estadio Ramón Sanchez Pizjuán där de uttalar namnet med tillgjort spanskt uttal.

Säger inte att de plagierar, men det är ju lite smålustigt att förehavandet är i princip identiskt.

Det är ju inte speciellt originellt av endera part så jag tycker det känns rätt långsökt. Alla här har väl gjort något av samma sort med sina kompisar (behöver inte vara just något spanskt)?

Men jag är också inne på er linje. Gusten förställer sin röst och har gjort så i en handfull år, härmar engelska poddare och förmodligen så anlitar de Henrik Schyffert för att skriva manusen inför varje avsnitt.
Citera
2018-12-05, 11:59
  #317
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det är ju inte speciellt originellt av endera part så jag tycker det känns rätt långsökt. Alla här har väl gjort något av samma sort med sina kompisar (behöver inte vara just något spanskt)?

Men jag är också inne på er linje. Gusten förställer sin röst och har gjort så i en handfull år, härmar engelska poddare och förmodligen så anlitar de Henrik Schyffert för att skriva manusen inför varje avsnitt.

Nej förställandet i sig är inte originellt. Det var just hur man bollade upp för varandra för uttalet som jag reagerade på.

Att hämta inspiration från andra verk är snarare regel än undantag när man jobbar med kreativa saker (heck, t.o.m Beatles jobbade ju så).

Dock blir det rätt tråkigt i slutändan om man inte varierar sig utan kör på samma begrepp om och om igen. Tänker främst på Gustens Filip-inspirerade ”vet du vem man mest förknippar med x/vet du vem som är mest y” samt Wilbachers Sigge-inspirerade hjärndöda primalskrik som återkommer då och då. Såna saker slutar vara roliga efter max 2-3 gånger...
Citera
2018-12-05, 18:56
  #318
Medlem
Hur har det egentligen gått med biljettförsäljningen till Oscars?
Säger i senaste avsnittet att det finns biljetter kvar och jag vet även att det har getts ut en del gratisbiljetter
Citera
2018-12-05, 23:12
  #319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEE91
Hur har det egentligen gått med biljettförsäljningen till Oscars?
Säger i senaste avsnittet att det finns biljetter kvar och jag vet även att det har getts ut en del gratisbiljetter

Det brukar vara ett säljarknep att gå ut med att det "endast finns ett antal biljetter kvar". Nu vet jag inte kapaciteten på Oscars men tvekar inte på att det finns folk som vill se detta, speciellt med gäster som tillkommer osv.
Citera
2018-12-06, 09:43
  #320
Medlem
simonvps avatar
Nån som var på plats på Oscars igår? Sektstämning etc?
Citera
2018-12-06, 17:29
  #321
Medlem
Känner att jag uppskattar Tutto mindre och mindre desto längre tid det tar att mellan att jag lyssnar. Måste väl ändå vara Sveriges grabbiaste fotbolls-podd. Gillar på riktigt deras intervju-poddar då de känns som de får fram personligheterna väldigt bra (om än okritiskt, men det finns ändå en plats i mediesamhället för det!) - men snack-poddarna börjar verkligen irritera mig. Följande är kanske helt orealistiskt, men om Zlatan skulle gästa någon podd så skulle jag nog helst att det skulle vara Tutto - hellre det än att höra Zlatan reflektera på typ Anders Bengtssons spaningar om att bli coachad av Roland Andersson.

Sen är jag väldigt svag för de mer "vuxna"-poddarna så hela min kommentar är definitivt mest en jag-sak.
Citera
2018-12-20, 11:50
  #322
Medlem
simonvps avatar
Vet att detta angränsar till off topic...men jag följer Della Q-poddaren Moa Wallin på twitter och där har hon en beef med den genomvidriga Elaine Eksvärd som handlar om hur Eksvärd startar drev mot människor hon inte gillar.

I en tweet nämner Moa ett antal människor som Eksvärd drevat mot, och där nämndes Wilbachers namn. Är det någon här inne som har koll på vad Eksvärds drev mot Wilbacher handlade om?
Citera
2018-12-20, 12:38
  #323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Vet att detta angränsar till off topic...men jag följer Della Q-poddaren Moa Wallin på twitter och där har hon en beef med den genomvidriga Elaine Eksvärd som handlar om hur Eksvärd startar drev mot människor hon inte gillar.

I en tweet nämner Moa ett antal människor som Eksvärd drevat mot, och där nämndes Wilbachers namn. Är det någon här inne som har koll på vad Eksvärds drev mot Wilbacher handlade om?
Gissar att det handlade om detta:

https://twitter.com/ElaineEksvard/st...377060866?s=19

Principiellt håller jag med Moa men om det är detta som åsyftas måste jag ändå säga att det är en överdrift att kalla det drev, om än en i mängden av alla osmidiga skärmytslingar och utfall.
Citera
2018-12-20, 12:43
  #324
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Gissar att det handlade om detta:

https://twitter.com/ElaineEksvard/st...377060866?s=19

Principiellt håller jag med Moa men om det är detta som åsyftas måste jag ändå säga att det är en överdrift att kalla det drev, om än en i mängden av alla osmidiga skärmytslingar och utfall.
Hon försökte veva igång på sin instagram också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback