För övrigt håller jag med MorganPalsson att det är väldigt mycket häxjakt på Flashback det senaste. Flashback är ingen domstol och ska därför inte agera som någon domstol heller. Diskutera fakta-delen av fallen, men döm inga män/kvinnor efter att ha hört en sida av storyn. Vem vet, kanske det var en galen kvinna som högg sin älskare när han ville att hon skulle gå publikt med deras relation? Eller så kanske det var en galning som tyckte om att låsa in flickor i sin lägenhet för att sexuellt utnyttja dom? Vi kan bara gissa, men den faktiska fakta som presenteras är mycket bättre att förhålla sig till, än någons ord.
Vi har polisens agerande att gå på också. Johanna har inte plötsligt inlett en sexuell relation med sin granne för att sedan hugga honom med kniv. Det får finnas någon måtta.
Med ett sådant tankesätt skulle det inte gå att fälla någon. I Sverige brukat man istället tala lm att hellre 100 som går fria än att en oskyldig fälls. Personligen tror jag att det svenska rättssystemet ligger på under det, snarare en siffra på 10 skyldiga som går fria än 1 oskyldig som döms.
Det finns väldigt få tecken på att det finns fler än ett fåtal felaktigt dömda årligen.
Det finns väldigt få tecken på att det finns fler än ett fåtal felaktigt dömda årligen.
Nu är du snurrig. Eller tänker du bara på en viss brottsrubricering? Har du besökt rättegångar och läst in dig på brottsfall av tämligen lindrig art? Jag har bevistat några hundra rättegångar och kan definitivt säga att andelen feldömda är alldeles för hög. Vanligast är misshandelsfall mellan ungdomar där det råder oklarheter vem som gjort vad och någon döms trots att det finns rejäla tveksamheter.
Från vad jag har hört (så inget man 100% kan säga stämmer) så fick han tre år och har blivit släppt men då även fått på käften några gånger sedan han släpptes.
Våldtäktsmannen : [QUOTEPaul Alvesson, 36, fabriksarbetare, Malmö: '' Jag väntar med att rösta till in i det sista. Men jag har bestämt mig för vilket parti det blir. Det är alltid samma. Jag vill ha en rödgrön regering, tror att Löfven kan göra ett bra jobb. Han har gjort bra ifrån sig i tv-debatterna." [/quote]
Sossarna attraherar våldtäktsmän. Svarta som vita.