2018-06-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är helt otroligt om ingen har sett något, hört något.
Kan man ha en sådan tur (otur ).
Känns omöjligt när man går gatan fram med Google maps. Hus, hus och hus.

På vägen dit kan väl ändå inget uppseendeväckande hänt.
Om inte osynket mellan tiderna på dalaans info i tråden och larmtiden till SOS betyder att faktiskt en till har ringt in till SOS.

I så fall är det väldigt märkligt om polisen inte skickar en patrull. Det var ju ändå en vardag...
Dörrknackningen KAN ha gett massa fler iakttagelser och det betyder inte att dom per automatik landar här...
Citera
2018-06-14, 22:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, alla dessa trådar för jag tog upp just älgattacken som ett exempel när många verkade tro att man är per automatik skyldig om man häktad skäligen misstänkt.... det var bara ett exempel, och någon elakt hugger som att ja la fram det som en teori.
Vill man bara hugga på stavelser och förstöra budskapet, så är det enkelt här verkar det som. Passar det med egna teorier hugger vi det i sten.
Kreativt kritiskt tänkande och läsande är inte högst upp på dagordningen här.
Inte nu mot dig personligen, generellt sett och hur dessa skrönor uppstår.

Kan tänka mig att vissa läser ”EnGodTanke”, just ja, det är virrpannan med älgen... suck.

Ja, du har rätt i mycket det du nu skrev. Någon i tråden (inte du tror jag), var bestämt övertygad om att skriken inte var från LW, utan de var istället från en räv. Rävar skriker tydligen på ett kvinnligt hjärtskrikande sätt i några minuter då och då när de vandrar runt i bostadsområden på sena kvällar. Varför de gör det, vet jag ej dock. Den personen hade iallafall ett litet kreativt tänkande. Men det var inte många som nappade på den teorin heller.

Jag tillhör förmodligen gruppen okreativt tänkande. Alla är vi olika!
Citera
2018-06-14, 22:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Dörrknackningen KAN ha gett massa fler iakttagelser och det betyder inte att dom per automatik landar här...

Absolut.
Säkert börjar en och annan tänka till och minnas små fragment som kan ha med saken att göra.
Citera
2018-06-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om man tittar på bilden över fyndplatsen ligger det ett lager av grövre "grus" om man nu ska kalla det grus. Mer som krossad småsten.
Om gm använt något av dessa, egentligen alltför små för att vara lämpliga för ändamålet, men ändå farligt hårda om du slår upprepade gånger mot någons huvud.
Och strypning kan helt klart ingått i det hela vid ett eller flera tillfällen. Kanske till sist för att avsluta det hela.

https://images.mmcloud.se/api/v1/images/d59be7fb-1c9a-462b-b72a-14f082a89b65/1200.jpg

Jag tänker att det inte behöver vara en speciellt stor sten mördaren använt,
en sten stor som en knytnäve t ex, kan med en stark hand/arm med stor kraft
och styrka (kanske också ilska och ursinne) bakom slagen orsaka oerhörda
skador i ett ansikte. Sådana stenar kan man hitta lite här och där i naturen -
säkerligen även i en vägslänt eller i närheten av fyndplatsen.

Men det är enbart mina tankar och funderingar.
Citera
2018-06-14, 22:38
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Om du läser ovanstående inlägg ur ett reportage från Aftonbladet under gårdagen,
så kan du läsa vad Anders Klarström på SOS Alarms kommunikationsavd skriver när
han sammanfattar innehållet av samtalet:
"Skrik utanför inringade hörs. Samtalet vidarekopplas till polisen".

Det framgår helt tydligt att postaren dalaan HAR vidarekopplats till Polisen.

Sen satt Dalaan i förhör i 3 timmar enligt egen uppgift. Verkar det troligt när man inte ens har en kropp?

Dalaan som försvann är antingen ett Troll eller GM. Ingenting däremellan. Jag gissar på Troll.

Det rings väldigt mycket till 112 i övrigt om allt möjligt....

Vad gör SD ikväll? Kollar på fotbollsVM?
Citera
2018-06-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Om du läser ovanstående inlägg ur ett reportage från Aftonbladet under gårdagen,
så kan du läsa vad Anders Klarström på SOS Alarms kommunikationsavd skriver när
han sammanfattar innehållet av samtalet:
"Skrik utanför inringade hörs. Samtalet vidarekopplas till polisen".

Det framgår helt tydligt att postaren dalaan HAR vidarekopplats till Polisen.

Nej det framgår inte tydligt att postaren dalaan har blivit vidarekopplad.
Det framgår att samtalet blivit vidarekopplat.
Citera
2018-06-14, 22:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja, du har rätt i mycket det du nu skrev. Någon i tråden (inte du tror jag), var bestämt övertygad om att skriken inte var från LW, utan de var istället från en räv. Rävar skriker tydligen på ett kvinnligt hjärtskrikande sätt i några minuter då och då när de vandrar runt i bostadsområden på sena kvällar. Varför de gör det, vet jag ej dock. Den personen hade iallafall ett litet kreativt tänkande. Men det var inte många som nappade på den teorin heller.

Jag tillhör förmodligen gruppen okreativt tänkande. Alla är vi olika!

Jag har själv hört "läskiga ljud" från skogen. Både räv och rådjur kan ha många olika läten, t om harar kan skrika otäckt om de blir rädda eller tillfångatagna. Själv bor jag i en förort i ett villaområde. Det finns väldigt mycket vilt här som hörs på nätterna. Ibland förstår man inte vad det är för djur som låter.
Nu har jag inte hört riktigt sådana ljud som skrikvittnet beskriver.
Men jag skrattade inte åt rävpostaren.
Citera
2018-06-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt

Enligt dalaan så pratade hen enbart med larmoperatören och skriver att det var denne som valde att inte skicka en bil för att undersöka. Att dalaan har blivit kopplad till polisen framgår inte.

Larmoperatören bestämmer väl inte över polisen om de ska skicka en bil eller inte. Detta beslut måste väl fattats av polisen själv? Visar inte detta just att han blivit kopplad till polisen, fast han kanske inte själv förstod det?
Citera
2018-06-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tror inte det var planerat. Då hade GM nog inte tagit risken att begå brottet i ett tätbebyggt villa-/radhusområde. Det känns mer som en situation som spårat ur. Att händelsen inte bevittnades av någon (åtminstone vad vi i dagsläget kan anta) var nog helt och hållet en slump.

(Om GM nu skulle vara så oerhört förberedd att hen tom. tagit med sig pannlampa, varför planerar hen då tidsmässigt in mordet till en tidpunkt då x antal hundägare brukar ta dagens sista rastningstur innan läggdags? Nej, det här verkar inte ha varit planerat).

Jag har haft hundar hela mitt liv och har turen att ha ett perfekt rastningsområde en liten bit bort där vi under 30 års tid mötts ca 15-20 hundägare för hundrastning från 18.45 till 19.45 varje kväll, efter den timmen av lek och bus+rastning går du hem med en helt utmattad hund. Återstår gör en kort kvällskiss. Den går fort, utanför dörren i stort sett.

Att en massa hundrastningar skulle ske 23.30 tvivlar jag starkt på. Särskilt inte på en vardag.

I mitt lilla bostadsområde sover alla vid den tiden. Ofta med sovrummet vända mot den tysta innergården. Här är det så och det är också min erfarenhet av tidigare boenden av sovrumsplacering, varför jag tror det är vanligt.

En del av Byalagsgatan består också av garagelängor, så vitt jag kan se.

Utifrån tidpunkten bör det varit ganska dött i området och tämligen riskfritt att gå den gatan ner obemärkt.

Den som bor sedan länge i området äger den kunskapen. Vilket bekräftas av att ingen vare sig märkt eller hört något. Vad som är känt.

Jag tror inte på slumpen.
Senast redigerad av Remark 2018-06-14 kl. 23:01.
Citera
2018-06-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Får man spekulera runt en anledning till att hon inte vill veta, kan vara att HD krävt SD att en gång för alla göra klart för LW att han vill bryta med henne efter att HD fått vetskap om att LW kontaktat SD på kvällen för träff bakom planket igen.
Det ger henne om inte skuld så en ändå en viss medverkan till det inträffade.
Har man dessutom i sina tankar länge närt en önskan om rivalens olycka blir HDs tysta medgivande om möjligt mer förståeligt.

Insiktsfullt
Citera
2018-06-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Larmoperatören bestämmer väl inte över polisen om de ska skicka en bil eller inte. Detta beslut måste väl fattats av polisen själv? Visar inte detta just att han blivit kopplad till polisen, fast han kanske inte själv förstod det?

Absolut, larmoperatören vidarekopplade till polisen.
Citera
2018-06-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det stämmer att jag skrev det tidigare. Men detta kom från annan källa igår.
Jag anser att den här källan har ingen som helst anledning att hitta på detta då
hen sörjer det som hänt.

Tack för klargörandet

Skulle du kunna fråga hur mycket blod det rörde sig om? Eller det kanske är okänsligt att fråga sådant. Eller så kanske vederbörande tycker det känns bra att få prata om det overkliga som hänt. Jag vet inte. Men om det verkar ok så kanske du kunde kolla upp det? Om du inte vill fråga om sådana detaljer så förstår jag det. Tack för allt du redan delat med dig utav 🌺
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in