Hej
Frågade bredband2 om högre fart och dom erbjöd mig 250/250 för halva priset i sex månader och jag nappade på det direkt som gammal kund, därför jag hörda av mig till dom. Det var aldrig tal om någon extra avgift för då hade jag tackat nej. 2000 är ganska mycket för mig att bara köra ut så där.
Har ett vanligt nätverksuttag i fastigheten som tillhör ett stadsnät. Testad nyss att göra en fake beställning av bredband och det står ingenstans om 2 lök extra.
Det kan inte vara lagligt att ta en extra avgift på detta sätt utan informera kund att ingå avtal.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalmar2004
Hur gick det till när du uppgraderade till 250/250?
Om jag skulle gissa så godkände du ett avtal där det framgick att du var tvungen att betala om någon utrustning behövde bytas på vägen (Stadsnät, fiberboxen osv).
100 Mbit är ju en ganska vanlig hastighet för nätverk så om du ska ha 250 mbit så behövs en switch som klarar 1 gbit.
Hur ser det ut i din bostad? Har du fiber hela vägen in och en fiberkonverter i bostaden eller har du vanligt nätverksuttag?
Lite dålig stil om det är så här - inte upplysa/uppmärksamma att det kan kosta 2-3000 kr att uppgradera hastigheten.