2018-06-14, 12:35
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tycker att det verkar "orimligt" att hitta på att de hört skrik över motorvägen och att det skulle sedan stämma med det som rapporterades i pressen igår (ganska bra tidsmässigt).
Att sedan hitta på att man suttit i förhör tre timmar låter heller inte som något man kan hitta på.
Detaljrikedomen och tankarna runt samtalet till SOS och händelsen som dalaan skriver gör att jag tycker att det låter trovärdigt.

Om skribenten skrivit att man bodde på samma sida som fyndplatsen, nära planket, bara berättat i lite rapportform att man ringt 112, kollat lite. Sen förhör hos polisen. Utan de "färgade" upplevelserna, då kanske jag hade funderat lite mer.

Kanske skrikvittnet dels ville se vad informationen här kunde få fram för ytterligare information, men också kanske man blir starkt känslomässigt påverkad av ett sådant mord som man har varit "med om" att höra offret skrika ut sin dödsångest??

Måste vara mycket hemskt att höra dessa skrik och sedan veta att det var det värsta tänkbara som verkligen hände...
Det är klarlagt att samtal inkommit fr vittne, INGEN betvivlar väl den saken i nuläget? Angående eventuella uteblivna vittnesmål är min (om än begränsad) erfarenhet att man skäms för man helt enkelt inte vågat, vilket är en mer normal reaktion. När det visade sig handla om en mördad Mor misstänker jag det är sömnlösa nätter för mer än en person) Om det är tungt för vittnet(n) då de t.o.m begav sig ut o letade kan man ju fundera på hur f....n de anhöriga då mår...
Citera
2018-06-14, 12:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Typiskt strutsbeteende. Börjar också luta åt att det är så det förhåller sig. Någon borde börja gräva upp sanden runt HD, vi får hoppas att spadarna inte dröjer.

Får man spekulera runt en anledning till att hon inte vill veta, kan vara att HD krävt SD att en gång för alla göra klart för LW att han vill bryta med henne efter att HD fått vetskap om att LW kontaktat SD på kvällen för träff bakom planket igen.
Det ger henne om inte skuld så en ändå en viss medverkan till det inträffade.
Har man dessutom i sina tankar länge närt en önskan om rivalens olycka blir HDs tysta medgivande om möjligt mer förståeligt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-14 kl. 12:59.
Citera
2018-06-14, 12:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Enligt användaren som skrev till oss att de larmat 112 den natten och att de sedan blivit förhörda av polisen i 3 timmar om detta några dar senare så går det stick i stäv med din teori.
Skulle förhöret ägt rum så vet ju polisen vilka som larmade, knappast mördaren.
Skulle förhöret inte ägt rum och larmaren är anonym (de gånger jag ringt 112 vill de ALLTID veta vem som ringer såvida inte nån annan ringt om samma före mig) så blir ju enda syftet att ljuga för oss i tråden vilket inte har nån betydelse för polisen.
Faktum är att ett larmsamtal HAR ägt rum, knappast mördaren som vill tala om att ett brott har begåtts då hen säkert vill ha försprång, varför skulle mördaren ens vilja påkalla uppmärksamhet via 112 övh

Njae, larmaren/mördaren tänker så här:

-Om jag nu ringer och säger att jag hört skrik så tänker polisen:
-Så jävla dum kan ju inte mördaren vara så han ringer och säger sig hört skrik.

Mördaren vet att polisen kan bestämma tidpunkten för dödsfallet så han är noga med att ange rätt tid. Den ende som vet rätt tid är han. BO kan ha förvarats på annan plats några dagar så hon hittas inte direkt. Sen släpar han BO på plats så hon får smutsiga ben.

Nja, detta är nog ett blindspår iallafall men kom ihåg var ni läste det först.
Citera
2018-06-14, 12:57
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Förlåt flixa81. Nu måste du rätta mig om jag minns fel, men har inte du tidigare poängterat att allt var i sin ordning i huset? Nu säger du att det fanns blodspår?

Har du fått ny information? Har vederbörande ändrat sig? Har jag uppfattat din tidigare information fel?

Det stämmer att jag skrev det tidigare. Men detta kom från annan källa igår.
Jag anser att den här källan har ingen som helst anledning att hitta på detta då
hen sörjer det som hänt.
Citera
2018-06-14, 13:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Mördaren vet att polisen kan bestämma tidpunkten för dödsfallet så han är noga med att ange rätt tid. Den ende som vet rätt tid är han. BO kan ha förvarats på annan plats några dagar så hon hittas inte direkt. Sen släpar han BO på plats så hon får smutsiga ben.

Iofs intressant teori.
Men hon kan ju inte ha varit borta flera dagar?
Det finns ju t ex en sista kontakt som har satts till ca 23-23.30 -tiden.
Citera
2018-06-14, 13:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
BO kan ha förvarats på annan plats några dagar så hon hittas inte direkt. Sen släpar han BO på plats så hon får smutsiga ben.
Krånglar du inte till det lite nu. Det troligaste måste väl ändå vara att hon mördades i (eller i anslutning till) bostaden, och att hon sedan direkt hamnade på FP. Varför skulle GM vilja förvara kroppen någon annanstans, för att sedan dessutom åka tillbaka med den?
Citera
2018-06-14, 13:09
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Åh nej! Med den teorin lär du få skaka galler. Redan efter 20 min. börjar en kropp avge dofter (kadaverin) en kriminalsökhund markerar för. Har du då förvarat kroppen någon annanstans, finns även där likdoft och om du då ska ranta runt med ett lik under armen (som är knepigare än så) kommer du själv få likdoft på dig, bil, kläder. Du kan även råka avsätta ditt egna DNA på kroppen via svett, saliv, vomeringar, men även via blod om du råkar göra dig illa under "transporten" och vise versa.

Som mördare ringer du inte SOS och vill ha polisen på en färsk FP/BP, då den är orörd av andra och djur, förutom dig och offret. En miss från dig..
Citera
2018-06-14, 13:11
Medlem
Att det drar ut på tiden skapar en enorm frustration och osäkerhet, inte minst för SD som är misstänkt.
Jag kan inte svara för följderna för vad som skulle hända om vi råkas, och det gäller nog för fler. Så för allas skull, både SD och alla andra är det oerhört viktigt att polisen fort kommer med information och eller bevis.
Det känns oerhört konstigt att en misstänkt mördare går lös, jag säger det igen, en mycket tungt ansvar vilar på TR.
Citera
2018-06-14, 13:15
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Att det drar ut på tiden skapar en enorm frustration och osäkerhet, inte minst för SD som är misstänkt.
Jag kan inte svara för följderna för vad som skulle hända om vi råkas, och det gäller nog för fler. Så för allas skull, både SD och alla andra är det oerhört viktigt att polisen fort kommer med information och eller bevis.
.

Dem följerna är nog bara du själv som är ansvarig för
Citera
2018-06-14, 13:20
Medlem
notknapparens avatar
Ingen som har NA plus och kan citera ur gårdagens och dagens tidning?

I gårdagen står som ingress skrik under en minut...

"Uppgift: Kvinnas skrik larmades in natten Lena Wesström mördades
En kvinnas panikslagna skrik hördes i området under en minut natten då Lena Wesström mördades....
"

" ÖREBRO | 09.33
Mordutredare bekräftar att polisen väntar fler svar från NFC: ”Fallet är långt ifrån kallt”
Flera spår som skulle kunna lösa mordet på Lena Wesström har ännu inte undersökts av Nationellt...
"
Citera
2018-06-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Dem följerna är nog bara du själv som är ansvarig för

Du har ju bara en agenda, försvara SD till varje pris. Varför klippte du bort detta från ditt svar?

"Det känns oerhört konstigt att en misstänkt mördare går lös, jag säger det igen, en mycket tungt ansvar vilar på TR."

Faktum kvarstår, SD är en misstänkt mördare och han går lös. Skulle vara bäst för alla om han satt häktad tills han kan åtalas eller avskrivas
Citera
2018-06-14, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack för svar! OM han skulle skriva något skulle du kunna se det då?

Cachar kan loggas och kommenteras, t ex brukar HD (Systerhax) göra det rätt utförligt. Exempel på kommentarer i tråden är den som förekom på morgonen vid försvinnandet, minns inte vem som skrev den. Vore kanske intressant att följa upp kretsen kring LW/SD och se vad de skrivit sista månaden... Om de nu inte sitter och raderar febrilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in