2018-06-14, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja även om HD inte vet men misstänker någonting, finns ju risken att SD arrangerar en "olycka" för att förhindra att hon säger det hon vet.
Särskilt nu är väl kritiskt när han som misstänkt mördare är på fri fot. TR har ett tungt ansvar ...
Ja var hon inte hemma hos honom på natten och vet att han var hemma så skulle jag vara riktigt orolig för att vara i närheten (och även för barnens skull)!
Citera
2018-06-14, 11:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Varför tänker du på hennes skor?

Avsaknad av skor kan tyda på att LW lämnat bostaden ofrivilligt. Hade hon skor på sig tyder det på att brottsplats ej är inomhus, och att hon lämnat bostaden frivilligt och utan stress.
Citera
2018-06-14, 11:20
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Jag har studerat området mycket noggrant från ovan (har tagit hänsyn till alla faktorer) FP vid BULLERPLANKET är avgränsat så boende på Fågelbärsg, Färdemannsg är ursäktade. Boende på Rättarevägen skyddas INTE av planket. Dessutom är avståndet endast 50-100m!? Har befunnit mig i liknande situation(er). Därav min "envishet".
Ponera att tidigare MGM INTE har med mordet att göra, då blir flyktvägen mot Vivalla alt över E:4an inte bara möjlig utan TROLIG (i jakten på spår). Jag utgår inte längre ifrån att utredarna har koll på läget, -Tyvärr! Överbevisa oss optimister som nu börjar tvivla. Ett alternativ kan ju vara ett medlemskap i "geoklubben"...
Citera
2018-06-14, 11:20
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Jag har studerat området mycket noggrant från ovan (har tagit hänsyn till alla faktorer) FP vid BULLERPLANKET är avgränsat så boende på Fågelbärsg, Färdemannsg är ursäktade. Boende på Rättarevägen skyddas INTE av planket. Dessutom är avståndet endast 50-100m!? Har befunnit mig i liknande situation(er). Därav min "envishet".

Du avser dem som bor på 7, 5 och 3, bortåt grönområdet? Gränsfall på 9, men övriga på Rättarevägen skyddas av planket.

https://www.google.se/maps/place/R%C3%A4ttarev%C3%A4gen,+703+60+%C3%96rebro/@59.2887293,15.1853822,18z/data=!4m5!3m4!1s0x465c152fcca2a869:0x43244ad28a081 791!8m2!3d59.2888581!4d15.1857523
Citera
2018-06-14, 11:21
Medlem
flixa81s avatar
Enligt rykten ska det ha funnits blodspår i lägenheten.
Jag bedömer den infon som trovärdig pga vem det kom ifrån.
Polisen var snabba med att gå ut med att det rörde sig om människorov, så det måste funnits något som tydde på det. Att de så snabbt förstod att hon inte försvunnit frivilligt.
Citera
2018-06-14, 11:22
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har Du kollat (från ovan) hur långt det är till huset på andra sidan motorvägen (där jag tror det är större chans att dom går och lägger sig med öppna fönster)?
TROR??? -HAR BEFUNNIT MIG I LIKNANDE SITUATIONER...
Citera
2018-06-14, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, Expressen hänvisar till Aftonbladets obekräftade uppgifter om nedblodade kläder i SD:s bostad, och skarvar sedan på med att man skulle ha funnit blodiga kläder även i SD:s bil:
Nu kan Aftonbladet avslöja att kriminaltekniker anträffade nedblodade kläder i mannens bostad.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yvrMAg/blodiga-klader-hittade-i-misstankte-mannens-hus
Samtidigt har polisen hittat blodiga kläder i mannens bil och hem, som har skickats för analys till NFC, Nationellt forensiskt centrum, enligt uppgifter till Aftonbladet.
https://www.expressen.se/nyheter/lenas-misstankte-mordare-slapps/

Tack 🌺 Nu är jag med lol.
Citera
2018-06-14, 11:25
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Du avser dem som bor på 7, 5 och 3, bortåt grönområdet? Gränsfall på 9, men övriga på Rättarevägen skyddas av planket.

https://www.google.se/maps/place/R%C3%A4ttarev%C3%A4gen,+703+60+%C3%96rebro/@59.2887293,15.1853822,18z/data=!4m5!3m4!1s0x465c152fcca2a869:0x43244ad28a081 791!8m2!3d59.2888581!4d15.1857523
Korrekt!
Citera
2018-06-14, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Hur ser aktiviteten ut på MGM´s IP adress under mordkvällen.
Gissningsvis visar den aktivitet under en måndagkväll om man är ensam hemma.

Kanske aktiviteten slutar nångång vid 23:30 tiden?

Stämmer datatrafiken med förhöret som hållits över vad han sysslat med under aktuell kväll?
Eller var det pga att det INTE stämde som misstankarna faktiskt förstärktes EFTER det 3h långa förhöret med MGM och som bidrog till att han blev skäligen misstänkt? (tillsammans med andra besvärande omständigheter såklart).

Ett pussel att lägga.
Är inte säker på att åklagaren klarar av detta. Framförallt inte efter två misslyckade försök hos tingsrätt... att lägga fram det på ett bra, trovärdigt och förtroendeingivande sätt.

Hur man två gånger missbedömt utredningsläget så pass kraftigt får anses som uppseendeväckande.

Från ett 80-20 läge FÖR ett uppklarande med perfekta omständigheter så sjönk det till 50-50 med första "failen" i tingsrätten.
Nu ger jag det 25-75 efter andra "failen".

Jag undrar desamma.

Dessutom undrar jag om huruvida det skulle vara möjligt att låta en annan åklagare leda fallet skulle nya bevis komma upp i fallet?

Eller är det kutym att låta den som redan är insatt i fallet att driva det vidare (pga ekonomiska skäl samt praxis)?
Citera
2018-06-14, 11:30
Medlem
Citat:
TROR??? -HAR BEFUNNIT MIG I LIKNANDE SITUATIONER...
Men kära nån...? Min fråga var bara om Du vet hur långt det är från brottsplatsen till närmsta hus över motorvägen. Och sa att på nedre botten sover jag inte med öppet fönster kan dock göra det om jag bor någon/några våningar upp...
Citera
2018-06-14, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Du som har tillgång till SDs konto. Kan du se om han skriver några inlägg? Loggar han in ensam eller tillsammans med någon?

Tycker hela situationen med SD och HD är så märklig! Antingen vet HD vad som hänt men låtsas som inget hänt. Eller så är hon övertygad om hans oskuld och litar blint på honom. Oavsett så är det något som skaver vad gäller dessa två enligt mig.

Ditto. Undrar också.
Tror att HD är lite kuvad. Men hoppas att jag har fel. Intresserad av om man kan finna ut hur deras samvaro ser ut nu.
Citera
2018-06-14, 11:33
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Korrekt!
RÄTTELSE: Fick äta upp min ord angående noggrannheten. Framgick inte på Eniros karta att del av Rättarevägen fortsätter/går paralellt med FP. Skall INTE upprepas. Faktum kvarstår, DE BOENDE DET BERÖR PÅ RÄTTAREVÄGEN MÅSTE NÄSTINTILL VARIT I KOMA FÖR ATT UNDVIKA EN KVINNAS DÖDS SKRIIIK. -Oavsett!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in