Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-14, 01:40
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Det jag pratar om är konstruktiva människor. Om Sverige vill gå framåt, så ser jag inte hur andra som också vill gå framåt kommer i konfikt med Sverige. Moderna framåtsträvande människor har fredliga relationer med varann. Nationsgränser tenderar att få mindre betydelse. Till och med nationalister, som AfS, samarbetar med människor i andra länder.

Snömos. Vad betyder ens "konstruktiv" i sammanhanget och varför är dessa människor disjunkta med personer som känner etnisk lojalitet och tillhörighet?
Citera
2018-06-14, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Snömos. Vad betyder ens "konstruktiv" i sammanhanget och varför är dessa människor disjunkta med personer som känner etnisk lojalitet och tillhörighet?
Konstruktiv betyder att bete sig skapande och lönsamt. Konstruktiva människor tror jag känner mer lojalitet med andra som är konstruktiva än med den etniska grupp de härstammar ifrån. Många upplever sig som världsmedborgare istället för att känna en traditionell nationstillhörighet.
Citera
2018-06-14, 01:54
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Konstruktiv betyder att bete sig skapande och lönsamt. Konstruktiva människor tror jag känner mer lojalitet med andra som är konstruktiva än med den etniska grupp de härstammar ifrån. Många upplever sig som världsmedborgare istället för att känna en traditionell nationstillhörighet.

Det vill säga "konstruktivt" är ett ord du slänger dig med för att det låter bra men som egentligen saknar all koppling till ämnet. De enda jag har hört kalla sig själva världsmedborgare är judar och riktigt inskränkta Svenssons som aldrig brytt sig om att lära känna en utlänning på riktigt.

Jag citerar mig själv:

Citat:
Typ alla multietniska samhällen runt om i världen.

Alla grupper har sina egna lojaliteter, och etniska band är starka. Att man jobbar och är laglydig betyder inte att man är lojal. Hade jag av arbetsmässiga skäl flyttat till exempelvis Turkiet med min familj så hade jag jobbat, betalat skatt, varit laglydig, ytligt anpassat mig och "bidragit", men inte fan hade jag stått på samma sida som turkarna. Tvärtom hade jag om jag ämnade vara kvar en längre stund istället försökt skapa mig en behaglig, svensk tillvaro som kan komma till nytta för andra svenskar, och när det intresset hamnar i konflikt med turkarnas intresse så kommer jag inte att ställa mig på turkarnas sida.

På precis samma sätt agerar icke-svenskar i Sverige. Om du inte tror mig så kan du fråga valfri icke-svensk om hur viktigt etnicitet är. Och nej, jag är inte helsvensk, så jag har praktisk erfarenhet och vet hur det ligger till.
Citera
2018-06-14, 01:56
Medlem
Citat:
Det vill säga "konstruktivt" är ett ord du slänger dig med för att det låter bra men som egentligen saknar all koppling till ämnet. De enda jag har hört kalla sig själva världsmedborgare är judar och riktigt inskränkta Svenssons som aldrig brytt sig om att lära känna en utlänning på riktigt.
Nej, konstruktiv är ett ord med en väldigt tydlig och relevant innebörd. Jag är negativ till destruktiv invandring och positiv till konstruktiv. Jag hoppas att AfS har samma inställning.
Citera
2018-06-14, 01:58
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Nej, konstruktiv är ett ord med en väldigt tydlig och relevant innebörd. Jag är negativ till destruktiv invandring och positiv till konstruktiv. Jag hoppas att AfS har samma inställning.

Huruvida man är "konstruktiv" eller ej har absolut ingenting att göra med var ens lojalitet ligger. Försök inte blanda bort korten.

Jag citerar mig själv:

Citat:
Typ alla multietniska samhällen runt om i världen.

Alla grupper har sina egna lojaliteter, och etniska band är starka. Att man jobbar och är laglydig betyder inte att man är lojal. Hade jag av arbetsmässiga skäl flyttat till exempelvis Turkiet med min familj så hade jag jobbat, betalat skatt, varit laglydig, ytligt anpassat mig och "bidragit", men inte fan hade jag stått på samma sida som turkarna. Tvärtom hade jag om jag ämnade vara kvar en längre stund istället försökt skapa mig en behaglig, svensk tillvaro som kan komma till nytta för andra svenskar, och när det intresset hamnar i konflikt med turkarnas intresse så kommer jag inte att ställa mig på turkarnas sida.

På precis samma sätt agerar icke-svenskar i Sverige. Om du inte tror mig så kan du fråga valfri icke-svensk om hur viktigt etnicitet är. Och nej, jag är inte helsvensk, så jag har praktisk erfarenhet och vet hur det ligger till.
Citera
2018-06-14, 01:59
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Det enda jag sett i den vägen är uttalanden av Jeff Ahl. Men partiet som helhet tycks inte ha något emot liberalism.

Nej, jag förespråkar inget folkutbyte. Svenskar ska inte drivas ur Sverige, även om det skulle finnas bättre folk än svenskarna. Alla kan bo tillsammans i Sverige. Sedan undrar jag också vilket folk du tycker är bättre än svenskar som du känner dig rädd att bli utbytt mot. Jag har höga tankar om svenskar och känner inte till några folk som skulle kunna ersätta oss.

Det jag pratar om är konstruktiva människor. Om Sverige vill gå framåt, så ser jag inte hur andra som också vill gå framåt kommer i konfikt med Sverige. Moderna framåtsträvande människor har fredliga relationer med varann. Nationsgränser tenderar att få mindre betydelse. Till och med nationalister, som AfS, samarbetar med människor i andra länder.

Samtliga de kända företrädarna för AfS har tydligt uttalat sig mot liberalismens värderingar.

Att Sverige är svenskarnas land bygger inte på att svenskarna är ”bättre”, ”bidrar mer positivt” eller något annat reinfeldtistiskt utilitarist-perspektiv. Sånt har liberaler väldigt svårt att begripa.
Senast redigerad av Endevil 2018-06-14 kl. 02:01.
Citera
2018-06-14, 02:04
Medlem
Citat:
Huruvida man är "konstruktiv" eller ej har absolut ingenting att göra med var ens lojalitet ligger. Försök inte blanda bort korten.
Jo, konstruktiva människor är lojala med konstruktiva länder.
Citera
2018-06-14, 02:06
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Jo, konstruktiva människor är lojala med konstruktiva länder.

Vad baserar du detta påståendet på mer än "tro"? Var någonstans i världens alla multietniska länder ser du detta?
Citera
2018-06-14, 03:59
Medlem
Citat:
Inte många invandrare är konstruktiva. Tror du vill mena Innovativa. Att driva en restaurang eller golvslipfirma är inte att vara något av dem. Det tillför ingenting till samhällets utveckling, då vem som helst kan göra samma sak. U-landsekonomi. En forskare eller uppfinnare är innovativ, alltså någon som hittar på något som ör bättre och effektivare. En invandrare saknar dem egenskaperna för hen vill bara fylla sina fickor med pengar så enkelt och snabbt som möjligt. Så andelen invandrare Sverige skulle ha någon nytta av ör minimal. Så invandring ör totalt sett en enda stor förlust oavsett parameter, ekonomi, socialt, kriminalt. Det är själva tesen för AfS.
Citera
2018-06-14, 07:46
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Inte många invandrare är konstruktiva. Tror du vill mena Innovativa. Att driva en restaurang eller golvslipfirma är inte att vara något av dem. Det tillför ingenting till samhällets utveckling, då vem som helst kan göra samma sak. U-landsekonomi. En forskare eller uppfinnare är innovativ, alltså någon som hittar på något som ör bättre och effektivare. En invandrare saknar dem egenskaperna för hen vill bara fylla sina fickor med pengar så enkelt och snabbt som möjligt. Så andelen invandrare Sverige skulle ha någon nytta av ör minimal. Så invandring ör totalt sett en enda stor förlust oavsett parameter, ekonomi, socialt, kriminalt. Det är själva tesen för AfS.
Öhö - så "forskare" är innovativa alltså? Säg mig har du en aning om hur mega av de aktiva fiskarna i Sverige som är invandrare? Jag skulle tippa att just "forskaryrket" är en av de yrken som har störst överrepresentation av invandrare.
Jaja - hoppas inte AfS delar dessa stolliga åsikter - det räcker såväl med fixeringen vid platt skatt.
Tyvärr är det nog så att AfSinte blir det politiska allternativ som skulle behövts.
Citera
2018-06-14, 07:58
Medlem
Starbacks avatar
Om AFS kommer in i värmen efter valet så har vi plötsligt tre block i Riksdagen. Ett rött, ett blått och ett brunt. Är jag ute och cyklar?
Citera
2018-06-14, 08:34
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet

Nu är ordet "konstruktiv" lite underligt i det här sammanhanget, men om vi talar om entreprenörer som startar företag kan definitivt inte vem som helst göra samma sak. Vi har stor nytta av entreprenörer, vare sig de är födda i Sverige eller invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in