2018-06-13, 21:01
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Jag ser ingen anledning för dig att skriva i tråden för att hitta på. Tack vare dig vet vi nu att LW:s telefon ej är hittad och att inga blodiga kläder har hittats vid husrannsakan hos SD (det gäller i bilen också?). Tacksamt att du skriver. Sedan får var och en själv avgöra vad man vill ta till sig och tro på. Dina uppgifter tar i alla fall jag som sanna.

Förstår att du inte vill säga för mycket. En fråga bara, så får vi se om du kan eller vill svara på den :
Vet du om det hittades kläder, eventuellt även blodiga, på fyndplatsen?
Tackar allra ödmjukast för det!
Jag vet att det gjorts flera fynd på platsen men inte vad dessa består av.
Citera
2018-06-13, 21:04
Medlem
Har det framkommit vad LW hade för skador då hon hittades?
Har det yppats något om dödsorsaken?

Någon som vet hur högt planket är där hon hittades?
Citera
2018-06-13, 21:13
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja du, jag är rädd för att GM kan slappna av alldeles, det här ser inte bra ut.

Fan vet vad som ska komma fram för att utredningen ska börja gå framåt igen.

Jag TROR att det finns dna som håller på att analyseras. Sol, vab, semester, flera allvarliga brott, m.m gör att det drar ut på tiden. Jag TROR absolut att detta mord kommer att lösas. Det kan inte finnas så många som LW skulle öppnat dörren för 23.30. Kommer ta lite tid, men sen så smäller rävsaxen ihop
Citera
2018-06-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Har det framkommit vad LW hade för skador då hon hittades?
Har det yppats något om dödsorsaken?

Någon som vet hur högt planket är där hon hittades?
Jag besökte fyndplatsen idag och dina 2 första frågor har jag inget svar på. Bullerplankets höjd uppskattar jag til c:a 2 m. Det som slog mig är hur
nära det är till närmsta bostad, uppskattningsvis endast c:a 15 m. Rimligtvis har nån i området hört nånting i samband med att LW hamnade där.
Senast redigerad av brus-nilsson 2018-06-13 kl. 21:22.
Citera
2018-06-13, 21:14
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Det är ingen rättegång mot LimeTime här vad jag vet.
Jag har förstått alla inlägg medlemmen gjort.
Jag tror på LimeTimes två uppgivet sanna uppgifter. Det där med fynd av blodiga kläder har känts fel hela tiden.

Varför skulle SD lämna blodiga kläder i hem och bil?! Känns helt orimligt vare sig han är GM eller inte. Det har hela tiden känts som något som blivit en trådsanning både här och i media.
Ingen från åklagarsidan har verifierat sådana fynd. OM de fanns begriper jag inte hur SD kan vara släppt.
Tack för ditt stöd! Och tack till er andra som reagerade på gårdagens heta grillning.

Jag är en person som inte lätt tar åt mig av vad för mig okända personer häver ur sig MEN jag tror att alla tjänar på att vara lite schyssta. Alla har inte ormskinn på näsan och i min mening ska så inte heller behöva för att kanske tillföra något i tråden. Att vara kritisk och ifrågasätta hör till.

Som jag skrev igår, var och en väljer i vilken korg den vill lägga sina äpplen. För egen del har jag hellre äpplen i flera korgar som eventuellt går förlorade på vägen än behåller alla äpplen själv.
Senast redigerad av LimeTime 2018-06-13 kl. 21:27. Anledning: Meningsuppbyggnad.
Citera
2018-06-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Ang dörren så vet jag inte alls.
Vad gäller skriken så kan jag inte vara säker. Min ”källa” har varken bekräftat eller dementerat just det. Om jag då får gissa så tror jag på skriken, just av den anledningen att jag inte fått uppgiften dementerad. Detta är alltså min gissning utifrån min upplevelse av de samtal som förts kring olika delar av utredningen.

Tack. Jag tror på uppgiften om skriken. Det var så skrämmande högt att dom pallrade sig ur sängen och for i riktning mot där dom uppfattade skriken kom ifrån samt kikade/lyssnade sig omkring i området närmast bullerplanken.

Hade polisen varit mer lyhörd och tagit observationen på allvar samt låtit hundarna avsöka den sidan av planken hade BO troligtvis hittats redan dagen efter. Då hade vi haft en trolig misstänkt redan tidigt. Och en helt annan utredningssituation.
Citera
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Saxat ur Aftonbladet:
Och det visar sig att SOS tog emot ett larmsamtal från bostadsområdet klockan 23.47.18 den 14 maj.
Samtalet varade i en halv minut – och handlade om skrik i natten.
Anders Klarström på SOS Alarms kommunikationsavdelning sammanfattar samtalets innehåll via mejl:
”Skrik utanför inringare hörs. Samtalet vidarekopplas till polisen”, skriver han.
Då fick vi klarhet i det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Då va skriken lite senare än vad som va sagt tidigare, cirka 23.30.

Har för mig att dalaan skrev att skriken pågick i ungefär 5 minuter, mellan 23:30 och 23:35. Hen ringde väl när det tystnat. Då tycker jag tiden stämmer rätt väl med vad som berättats i tråden.

Enligt dalaan så kom aldrig polisen. Men nu vet vi att SOS Alarm verkar ha kopplat vidare till polisen iaf.
Citera
2018-06-13, 21:22
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack. Jag tror på uppgiften om skriken. Det var så skrämmande högt att dom pallrade sig ur sängen och for i riktning mot där dom uppfattade skriken kom ifrån samt kikade/lyssnade sig omkring i området närmast bullerplanken.

Hade polisen varit mer lyhörd och tagit observationen på allvar samt låtit hundarna avsöka den sidan av planken hade BO troligtvis hittats redan dagen efter. Då hade vi haft en trolig misstänkt redan tidigt. Och en helt annan utredningssituation.
Jag läste inläggen i realtid då de postades och tyckte uppgifterna lät trovärdiga redan då. Efter det har mina åsikter stärkts.
Enligt min uppfattning så pågick sökning efter Lena på annat håll av olika anledningar så jag håller med dig. Hade 112-samtalet kopplats ihop med hennes försvinnande så hade sannolikt kroppen hittats tidigare.
Citera
2018-06-13, 21:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Då va skriken lite senare än vad som va sagt tidigare, cirka 23.30.

Kan ju faktiskt vara ytterligare en person som ringde till 112, men inte enligt dalaan. Vid tidpunkten samtalet kom 23.47 till SOS kanske dalaan redan satt i bilen för att kolla vad som pågick?

"Enligt förhörsledaren är mitt och min sambos vittnesmål de bästa hittills. Hade det INTE hänt bakom planket ut mot motorvägen så hade inte vi varit de enda som fick höra skriken ca. 23:30 eftersom att vi bor på andra sidan motorvägen ca 60-70m från brottsplatsen."

https://www.flashback.org/sp64103056

"Från ca. 23:30 till 23:35 När vi gick ut till bilen och började åka runt och leta var klockan ca. 23:40 och skriken hade slutat."

https://www.flashback.org/p64103246#p64103246
Citera
2018-06-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Jag bessökte fyndplatsen idag och dina 2 första frågor har jag inget svar på. Bullerplankets höjd uppskattar jag til c:a 2 m. Det som slog mig är hur
nära det är till närmsta bostad, uppskattningsvis endast c:a 15 m. Rimligtvis har nån i området hört nånting i samband med att LW hamnade där.

Tack!
Då kan det finnas en teoretisk möjlighet att LW på egen hand krängt sig över planket och landat olyckligt.
Varför hon skulle komma på denna tanke blir en helt annan fråga.
Citera
2018-06-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Har för mig att dalaan skrev att skriken pågick i ungefär 5 minuter, mellan 23:30 och 23:35. Hen ringde väl när det tystnat. Då tycker jag tiden stämmer rätt väl med vad som berättats i tråden.

Enligt dalaan så kom aldrig polisen. Men nu vet vi att SOS Alarm verkar ha kopplat vidare till polisen iaf.

Cirka 17minuters beslutsvånda, kanske.
Sen skrik från och till i cirka fem minuter, det kan ha varit kortare tid,
om han inte kollade klockan.
Upplever man något obehagligt på det viset så tycker man nog
att det håller på en evighet.
Fem minuter är jäkligt lång tid i ett sådant sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in