Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 13:35
  #33169
Medlem
"Out

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Förklaringen kanske är det som stod i avskedsbrevet. Det kanske var en tillräcklig orsak för föräldrarna.

Så kan det absolut vara, att föräldrarna uppfattade att de inte hade livskvalitet för att de var svårt deprimerade. Det är till och med troligt, en depression och sömnbrist på det är att betrakta som en hjärnskada, tillfällig. Allt som är bra försvinner, allt som är dåligt förstoras. Det man har, uppskattas inte.

Men. Ingen vårdkontakt fanns? Ingen reagerade. Ingen agerade. Är det rimligt att TVÅ föräldrar med TVÅ arbetsgivare, TVÅ skolor, TVÅ döttrar, FYRA far-morföräldrar samt kusiner, grannar, arbetskamrater, INGEN hade hört talas om eller förstått att de var skenande deprimerande, så pass att de planerade mord och självmord?

O var utåtriktad. Han berättade att han knappt kunde hålla huvudet ovanför vattenytan. Skyllde han allt på H och barnen, eller tog han eget ansvar för sig själv? Hur uppfattade kollegan detta? Denna kollega får GÄRNA skriva i tråden.
Citera
2018-06-13, 13:40
  #33170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Hela familjen är nu kremerade -
- ingen grav kommer finas -
- önskan Oskar och Hanna hade-
- fick får dem -

Detta är ju det absoluta martyrskapet som familjen uppvisar. Varför?

Angående ev tidigare brott, en fråga riktad till alla. (Du får tåla mycket nu kungen.) Kan DNA fångas upp från en grav, även om en person är kremerad?
Citera
2018-06-13, 13:47
  #33171
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Så kan det absolut vara, att föräldrarna uppfattade att de inte hade livskvalitet för att de var svårt deprimerade. Det är till och med troligt, en depression och sömnbrist på det är att betrakta som en hjärnskada, tillfällig. Allt som är bra försvinner, allt som är dåligt förstoras. Det man har, uppskattas inte.

Men. Ingen vårdkontakt fanns? Ingen reagerade. Ingen agerade. Är det rimligt att TVÅ föräldrar med TVÅ arbetsgivare, TVÅ skolor, TVÅ döttrar, FYRA far-morföräldrar samt kusiner, grannar, arbetskamrater, INGEN hade hört talas om eller förstått att de var skenande deprimerande, så pass att de planerade mord och självmord?

O var utåtriktad. Han berättade att han knappt kunde hålla huvudet ovanför vattenytan. Skyllde han allt på H och barnen, eller tog han eget ansvar för sig själv? Hur uppfattade kollegan detta? Denna kollega får GÄRNA skriva i tråden.

Det var ju flera som visste att familjen hade det jobbigt men ingen trodde väl att det skulle gå så här långt.
Citera
2018-06-13, 13:53
  #33172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Så kan det absolut vara, att föräldrarna uppfattade att de inte hade livskvalitet för att de var svårt deprimerade. Det är till och med troligt, en depression och sömnbrist på det är att betrakta som en hjärnskada, tillfällig. Allt som är bra försvinner, allt som är dåligt förstoras. Det man har, uppskattas inte.

Men. Ingen vårdkontakt fanns? Ingen reagerade. Ingen agerade. Är det rimligt att TVÅ föräldrar med TVÅ arbetsgivare, TVÅ skolor, TVÅ döttrar, FYRA far-morföräldrar samt kusiner, grannar, arbetskamrater, INGEN hade hört talas om eller förstått att de var skenande deprimerande, så pass att de planerade mord och självmord?

O var utåtriktad. Han berättade att han knappt kunde hålla huvudet ovanför vattenytan. Skyllde han allt på H och barnen, eller tog han eget ansvar för sig själv? Hur uppfattade kollegan detta? Denna kollega får GÄRNA skriva i tråden
.
Undrar över samma... Att ansöka om professur är ingen liten lätt arbetsuppgift heller och detta har han ju sysslat med parallellt med allt annat. Plus konferensförberedelser och jobbat i alla fall 90%. Kollegan skrev också det där med djup sorg i hans ögon. Jag undrar verkligen vad det var han förmedlade till kollegorna och när de sist träffade honom.
Citera
2018-06-13, 13:54
  #33173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Hmmm... Brevet som sägs ha anlänt i december till familjen kanske kom från en åklagare. Ursprunget till detsamma finns kanske hos skolans kurator.......

Hela havet stormar....
Vad menar du?
Citera
2018-06-13, 13:58
  #33174
Medlem
De som skrev på testamentet, H*nssons, var de släkt på långt håll med familjen eller ingift släkt? Hs far verkar sammanleva med en person med det efternamnet.

Om de är ingift släkt blir det ytterligare sorgligt. Hur vanligt är det att man frågar om ett testamente 3 januari ett nytt år? Tidpunkten osar. Vem tänker på frånfälle och juridiska handlingar mitt under jul- och nyårshelgerna? Var det ett sista rop på hjälp?

Det är väl Elli09 som berättat om att H var med hos Hs. Att hon var glad. Självmordsbenägna är ofta glada när de bestämt sig. Det kan inte heller uteslutas att det är H som styrt upp allt, under många år. Trevlig, men galen? Kanske hade H behövt medicinering, men i stället blev det så att flickorna hölls hemma, först A, för att hon var orolig för H och sedan M för att hon var orolig för både H och A. Familjen oro?

H kanske aldrig kunnat erbjuda flickorna lugn och stabilitet, trots att hon talade väl om flickorna och tyckte om dem? En sjuk mor, sedan blir tjejerna också psykiskt labila? Kan de ha dolt allvarlig psykisk sjukdom?
__________________
Senast redigerad av rappytt 2018-06-13 kl. 14:03.
Citera
2018-06-13, 14:02
  #33175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Detta är ju det absoluta martyrskapet som familjen uppvisar. Varför?

Angående ev tidigare brott, en fråga riktad till alla. (Du får tåla mycket nu kungen.) Kan DNA fångas upp från en grav, även om en person är kremerad?
Tidigare brott? Jag tror att kungen eller elli skrev att askan spridits ut någonstans, så borde vara omöjligt att få fram dna.
Citera
2018-06-13, 14:05
  #33176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Tidigare brott? Jag tror att kungen eller elli skrev att askan spridits ut någonstans, så borde vara omöjligt att få fram dna.

Min fråga gällde tankarna bakom beslutet att sprida askan. De kunde ha valt urngravar. Ville O undvika en senare DNA-sökning?

Finns så många scenarier här. Från att O var en despot till att H var psykiskt rubbad, bakom en normal fasad. Att släkten inte vill öppna sig för att spekulationerna ska upphöra är lite konstigt, tycker jag. Sanningen är sällan det värsta, eller vad ska man tro?
Citera
2018-06-13, 14:18
  #33177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Min fråga gällde tankarna bakom beslutet att sprida askan. De kunde ha valt urngravar. Ville O undvika en senare DNA-sökning?

Finns så många scenarier här. Från att O var en despot till att H var psykiskt rubbad, bakom en normal fasad. Att släkten inte vill öppna sig för att spekulationerna ska upphöra är lite konstigt, tycker jag. Sanningen är sällan det värsta, eller vad ska man tro?
Mm, det är så mkt som verkar så otroligt skumt...
Citera
2018-06-13, 14:21
  #33178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Har svårt att förstå att Hanna gick med på testamentet, och var glad vid bevittnandet. Tänk om hon trodde det var ett annat dokument som skulle skrivas under, det lär väl varit en del sådant med företag och annat, men att O i sista stund bytte dokumentet till det aktuella testamentet. Om de brukade täcka över dokument (vilket jag aldrig skulle tillåta) så såg ju inte heller hon vad hon skrev under, men kanske litade fullt på maken.
Exakt så tror jag att det gick till. Narcissisten hade lyckats lura alla tre och flinade inombords. *kräks*
Citera
2018-06-13, 15:02
  #33179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Robert
Kan det finnas en anledning till detta tämligen nya dokument ?

http://www.borgebyfk.se/docs/584/129...sterutdrag.pdf

Också var det det där ..när började O att pendla Göteborg-Lund ?
Jag tror de flesta föreningar där det finns barn har ett sånt dokument och även om du söker jobb inom barnsektorn, kommuner, staten mm.
Citera
2018-06-13, 15:05
  #33180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Förklaringen kanske är det som stod i avskedsbrevet. Det kanske var en tillräcklig orsak för föräldrarna.
Funderar på om H ändå kan ha fått tillbaka sin cancer men valde att hålla det helt hemligt? Om hon inte ville gå igenom en behandling till utan hellre ta sitt liv. Kanske var cancer en utlösande faktor. Kan man se på en obduktion om en person har cancer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback