2018-06-11, 22:49
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biker81
Jag har nu ätit en karta av dessa röda tamol-xx 200mg och jag håller helt med om att man inte krampar på dessa. Jag brukar få känningar redan vid 150-200mg, men med dessa har jag ätit 400mg/dag utan att känna av något som helst obehag. Första kvällen hade jag dessutom fått i mig 1.5-2 liter vin.
Jag tycker dom är toppen! Men jag kan inte garantera att det är just och enbart Tramadol i.
Jag krampa på de röda 200isarna för en vecka sedan tho (HAB)
Citera
2018-06-12, 11:07
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Hehe, drog ner på uppehållet till 3 månader. 2 sega jävla veckor kvar, har lust att köra igång redan ikväll...

Vilken mix tycker ni är skönast med Tramadol? Eller tycker ni det är skönast att ta det ensamt? Jag ska prova 300-400 mg Tram och 2 mg Xanor och några lågt alkoholhaltiga cider tänkte jag. Man vet ju inte vart toleransen ligger så bäst att ta det lugnt.

Jag tycker Tramadol med valfri benso och Subutex. Det är en nice blandning
Citera
2018-06-12, 14:46
Medlem
Hur snabbt bygger man tolerans för tramadol? Räcker för mig att jag käkar 3-4 dagar för att toleransen ska slå i taket.

Tramadol är en hit-or-miss för mig. Antingen blir jag stissig, nojjig, skakig med stora pupiller eller så får jag ett riktigt euforiskt rus där jag är skön som fan i kroppen med energi när jag står och noddar när jag sitter/ligger.

Nån mer som upplever samma som jag?
Citera
2018-06-12, 20:17
Medlem
Miyanas avatar
Hej! Jag har aldrig provat tramadol, men funderar på att testa. Problemet är att jag har läst att SSRI och SNRI gör att tramadolen inte gör så mycket? Söker framförallt känslor av eufori. Och det är just euforin som jag har hört blir lidande om man samtidigt går på antidepp. Jag går för nuvarande på venlafaxin 225mg om dagen. Någon som vet hur detta fungerar och kan råda mig?

Tack på förhand
Citera
2018-06-12, 23:37
Medlem
Låter som att du tar för stora mängder.

Håller jag mig till mindre mängder, ca 200mg 1-2ggr/dygn så brukar jag kunna hålla mig där rätt länge.

Kör jag igång hårdare med 3-400mg slutar det ofta med att man käkar ett gram om dagen och boxen är slut illa kvickt.

Citat:
Ursprungligen postat av ctrlplusalt
Hur snabbt bygger man tolerans för tramadol? Räcker för mig att jag käkar 3-4 dagar för att toleransen ska slå i taket.

Tramadol är en hit-or-miss för mig. Antingen blir jag stissig, nojjig, skakig med stora pupiller eller så får jag ett riktigt euforiskt rus där jag är skön som fan i kroppen med energi när jag står och noddar när jag sitter/ligger.

Nån mer som upplever samma som jag?
Citera
2018-06-13, 11:45
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miyana
Hej! Jag har aldrig provat tramadol, men funderar på att testa. Problemet är att jag har läst att SSRI och SNRI gör att tramadolen inte gör så mycket? Söker framförallt känslor av eufori. Och det är just euforin som jag har hört blir lidande om man samtidigt går på antidepp. Jag går för nuvarande på venlafaxin 225mg om dagen. Någon som vet hur detta fungerar och kan råda mig?

Tack på förhand

Grejen är ju att Tramadol redan är en en SNRI med svaga opiategenskaper. Därför Tramadol är en av de värsta drogerna att kliva av, då det är som att få avtändning på stimulant, antidepp och opi samtidigt (vad jag hört).

Kan inte ge dig ett rakt svar men rätt säker på att det inte är värt att ta tramadol i russyfte om du redan går på SNRI, det kanske till och med krockar (antagligen inte, men de påverkar samma receptorer i hjärnan, så jag skulle inte rekommendera att ta tramadol ö.h.t i ditt läge)
Citera
2018-06-13, 14:07
Medlem
Tjena
Tog precis två tradolan (50mg) ingen tolerans, har en till som jag tänkte slänga i mig om en timme..
Väger runt 60kg och är 175cm lång..
Vad har jag att förvänta mig?
Kommer jag ens känna något?
Kan jag blanda det med röka?
Citera
2018-06-13, 14:53
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeHs
Tjena
Tog precis två tradolan (50mg) ingen tolerans, har en till som jag tänkte slänga i mig om en timme..
Väger runt 60kg och är 175cm lång..
Vad har jag att förvänta mig?
Kommer jag ens känna något?
Kan jag blanda det med röka?

100 mg är väl gräns till ett någorlunda rus för många, ta en till, smartast att sprida ut tramadol eftersom levern endast kan konvertera visst mycket tramadol till o-desmetyltramadol, så det ger mer att inte kasta i sig allt samtidigt.

Blanda med röka kan du göra och det är en trevlig kombination. Du lär känna dig något stimulerad, möjligtvis förbättrat humör och lite av den där varma opiatkänslan. Högst induviduellt men jag är ungefär exakt samma vikt och längd och det var min första gång.
Citera
2018-06-13, 15:36
Medlem
ReichBeobachters avatar
Fick tag på em karta det står "Adolonta retard 200mg" på. Har förstått att det är spanska tramadol. Någon som testat dessa? Motsvarar det 200mg svensk tramadol?
Citera
2018-06-13, 15:50
Medlem
Brukar vara bra drag i Spanska!

Citat:
Ursprungligen postat av ReichBeobachter
Fick tag på em karta det står "Adolonta retard 200mg" på. Har förstått att det är spanska tramadol. Någon som testat dessa? Motsvarar det 200mg svensk tramadol?
Citera
2018-06-13, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReichBeobachter

Det är exakt detsamma som svenska Nobligan. Det är licensierat av samma tyska företag. Jag tar det och det har bra kvalitet.

Fråga mig bara en fråga eftersom jag har tagit det länge.
Citera
2018-06-13, 16:08
Medlem
ReichBeobachters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svwftram
Det är exakt detsamma som svenska Nobligan. Det är licensierat av samma tyska företag. Jag tar det och det har bra kvalitet.

Fråga mig bara en fråga eftersom jag har tagit det länge.

Ok! Första gången jag tagit någon opiat förutom att jag rökt horse för ca 20 år sedan. Började med 2mg alprazolam samt 200mg Adolonta. Blev rätt go men det tog sin lilla tid, närmare 1.5h innan någon effekt alls. Har hört att det toleransen ökar snabbt samt det inte är bra att kombinrera med benzo i större mängder. Vilka mängder bör man undvika?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in