Citat:
Ursprungligen postat av
Elli09
Inte för att detta var planerat utan just för att göra barnen sjuka.Läs tidigare inlägg.
Ja något har ju gått riktigt snett.De ska ha uppfört sig precis som vanligt hos Han****n den kvällen då de var där för att få underskrifterna.Druckit kaffe och småpratat precis som vanligt.
Kan bara föreställa mig hur de känner sig.
Fruktansvärt svårt att tänka mig att de kan vara så beräknande.Hade väl varit bättre då att strunta i testamentet en att dra med sig ännu fler till att må dåligt.Både ofattbart och overkligt.
Är detta på något sätt förklarlig? Att O och H uppför sig som vanligt, småpratade och drack kaffe medan de ordnade bevittnande av ett testament som tydliggör att morden på barnen var planerad?
Man kunde tro att O och H kunde verka ledsen eller nervös - eller vad som helst. Men som vanligt??? Att detta överhuvudtaget är möjligt.
O visste vad han gjorde, om H visste eller inte vet jag inte. Att ordna ett testament så att i alla fall de som ska ärva får ärva. Det där med testamentet måste ha varit extremt viktigt. Och man had ingen känsla för vilken iskall beräknande intryck detta ge. Att fixa ett testament innan man tänka att omsätta planerna att döda sina barn. Det är så avslöjande. Hade man inte ordnat testamentet, så hade det eventuellt varit svårt att bevisa om detta var planerad - eller eventuellt till vilken grad. Så testamentet var viktigare än att kanske dölja att det var planerad. Starka familjeband på Os sida? Företaget måste räddas inom familjen till vilket pris som helst?
Och hur var det nu med vårdkontakterna? Hade man klippkort på vårdcentralen eller medicinerade man själv? Eller förgiftade man medveten?
Ska H ha varit med om att förgifta flickorna långsamt och medveten, medan O kunde säga till sin omgivning att H är mer bekymrad om flickornas hälsa än han skälv? Hur mycket teater kan man spela? Om det nu var så. Alltså om O höll på att (gemensamt eller ensamt) förgifta sina barn, medan han samtidig på jobben berättar att alla är döende och att han är överbelastat med att åka till läkare - så är det mest cyniska som jag hörd angående en familjs öde. Om det var så.
Om något av detta är sant, så förstår jag att locket är på. Det har man nog önskat från familjens eller familjernas sida. Och gå nu allt sin väg så som O eller O och H ha önskat:
Alla död. De som ska ärva, får ärva, först och främst rättigheter till en bok, sen ett företag och sen resten. Och så blir man också ”begravd” på det sättet man önskar. Allt enligt planen. Och allt verkar går sin väg. Polisen vet ”ingenting” förutom att det var samförstånd? Pressen vet kanske något men skriver ytterst lite. De flesta som vet mer är mycket tveksama att yttra sig. Varför? Finare att skriva om the academic legacy än att medge att man att man blev lurad av en eller två mycket sjuka föräldrar?