Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 08:52
  #139141
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, detta diskussionsforum har trådregler som förbjuder mig att framföra min teori. Vissa teorier får bara framföras i alternativtråden.

Då förstår jag varför det enbart återstår att protestera för din del. Löjligt! Jag förstår däremot inte vad du finner för nöje i att utesluta Nerijus när precis alla bevis pekar ut honom och när de bevisen även fått honom dömd i två instanser? Men det är inte viktigt, det viktiga är att han sitter på livstid och inte kan återupprepa sina äckliga handlingar.
2018-06-13, 09:04
  #139142
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Då förstår jag varför det enbart återstår att protestera för din del. Löjligt! Jag förstår däremot inte vad du finner för nöje i att utesluta Nerijus när precis alla bevis pekar ut honom och när de bevisen även fått honom dömd i två instanser? Men det är inte viktigt, det viktiga är att han sitter på livstid och inte kan återupprepa sina äckliga handlingar.
Jag finner inget nöje i det, men jag är säker på att NB är oskyldig till mord. Vem som dödade Lisa och varför jag är säker på det får jag bara skriva i alternativtråden.
2018-06-13, 09:07
  #139143
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Nerijus bil är ett alternativ. Han ville nog så fort som möjligt få in Lisa i ladan osedd. Då är bilen ett troligt verktyg.
Efter 18:30 sågs Lisa ensam vid mopeden. NB:s bil sågs tidigast ca 18:40 stående framför ladan. Hur gick det till att få in Lisa i bilen utan risk för att bli sedd, och varför ställde han den välkända bilen framför ladan? Det går inte ihop.
2018-06-13, 10:10
  #139144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Nerijus bil är ett alternativ. Han ville nog så fort som möjligt få in Lisa i ladan osedd. Då är bilen ett troligt verktyg.
Nerijus bil är inget alternativ därför polisen undersökte parkeringen och Lisa hade inte lämnat parkeringen till fots och inte heller kommit in i ladan till fots.
Det enda sättet hur hon lämnade parkeringen är åkande på sin moped, något annat alternativ finns inte.
2018-06-13, 11:17
  #139145
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Nerijus bil är inget alternativ därför polisen undersökte parkeringen och Lisa hade inte lämnat parkeringen till fots och inte heller kommit in i ladan till fots.
Det enda sättet hur hon lämnade parkeringen är åkande på sin moped, något annat alternativ finns inte.
Skitsnack från dig som vanligt.
Det var fler som trampade runt mopeden innan hunden kom in i bilden.
Bland annat Lisas pappa, troligtvis hans kompisar, polis och Lena. klart att hunden inte kunde hitta några spår. Mopeden var kvar hela tiden och Nerijus kan även ha burit Lisa över vägen. Finns hur många förklaringar som helst. I slutändan så är det bara mördarsvinet Nerijus som vet hur det gick till eftersom han även brutalt och på ett sexualsadistiskt sätt tog livet av Lisa.
Allt är utrett och klart och eran mördarälskling sitter i säkert förvar på livstid i sitt älskade hemland.
Det har flera domstolar set till, även den Litauiska.

Som man bäddar får man ligga.
2018-06-13, 11:20
  #139146
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Nerijus bil är ett alternativ. Han ville nog så fort som möjligt få in Lisa i ladan osedd. Då är bilen ett troligt verktyg.
Finns många alternativ, bara Nerijus vet vilken som är den riktiga. Fagro snackar i nattmössan som vanligt.
2018-06-13, 12:20
  #139147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Skitsnack från dig som vanligt.
Det var fler som trampade runt mopeden innan hunden kom in i bilden.
Bland annat Lisas pappa, troligtvis hans kompisar, polis och Lena. klart att hunden inte kunde hitta några spår. Mopeden var kvar hela tiden och Nerijus kan även ha burit Lisa över vägen. Finns hur många förklaringar som helst. I slutändan så är det bara mördarsvinet Nerijus som vet hur det gick till eftersom han även brutalt och på ett sexualsadistiskt sätt tog livet av Lisa.
Allt är utrett och klart och eran mördarälskling sitter i säkert förvar på livstid i sitt älskade hemland.
Det har flera domstolar set till, även den Litauiska.

Som man bäddar får man ligga.
Det var polisen med sökhundar som sökte spår efter Lisa på parkeringen och ned mot ladan och om hon gått in i ladan.
Polisen hittade inga spår av Lisa bortsedd från de som var i närheten av mopeden, men några utgående spår av Lisa från parkeringen kunde inte konstateras, och inte heller ingående spår till ladan.
2018-06-13, 14:02
  #139148
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Finns många alternativ, bara Nerijus vet vilken som är den riktiga. Fagro snackar i nattmössan som vanligt.

Visst är det så. Jag undrar bara hur man kan snöa in på ett alternativ och vägra inse att man kanske inte har rätt? Det verkar vara så bland vissa här i tråden att finns det inga vittnen till något, då har det inte hänt.
2018-06-13, 14:06
  #139149
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det var polisen med sökhundar som sökte spår efter Lisa på parkeringen och ned mot ladan och om hon gått in i ladan.
Polisen hittade inga spår av Lisa bortsedd från de som var i närheten av mopeden, men några utgående spår av Lisa från parkeringen kunde inte konstateras, och inte heller ingående spår till ladan.
Som sagt, då har Nerijus förmodligen burit över henne alternativt så var det redan för många spår som trampade över Lisas spår. Mopeden har inte blivit flyttad mer än när Lisas pappa kom och skulle kontrollera om den gick att starta. Nerijus har svaret så fråga flickmördaren om hur han bar sig åt.
Din teori faller ju pladask som en sten. Den har ingen bäring alls.

Men som du skriver:
"Man kan påstå vad som helst om man inte behöver bevisa det man påstår"
Med andra ord är dina påståenden inte ens piss värda utan några bevis.
2018-06-13, 14:09
  #139150
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Visst är det så. Jag undrar bara hur man kan snöa in på ett alternativ och vägra inse att man kanske inte har rätt? Det verkar vara så bland vissa här i tråden att finns det inga vittnen till något, då har det inte hänt.
Sant. Det finns inga direkta vittnen som bevittnade mordet men massvis med teknisk bevisning.
2018-06-13, 14:14
  #139151
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Efter 18:30 sågs Lisa ensam vid mopeden. NB:s bil sågs tidigast ca 18:40 stående framför ladan. Hur gick det till att få in Lisa i bilen utan risk för att bli sedd, och varför ställde han den välkända bilen framför ladan? Det går inte ihop.

Det är väl ingen idé att jag eller någon annan svarar på dina frågor? Du tror inte på förundersökningen, två rättegångar eller två domar. Det är väl inte så att du någonsin skulle kunna ta till dig något från oss utomstående som bara kan hänvisa till dessa domar och sunt förnuft som du redan dissat? Du har bestämt dig för att Nerijus är oskyldig helt utan några bevis för dina teorier.Det är inte förbjudet, bara knäppt.
2018-06-13, 14:23
  #139152
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är väl ingen idé att jag eller någon annan svarar på dina frågor? Du tror inte på förundersökningen, två rättegångar eller två domar. Det är väl inte så att du någonsin skulle kunna ta till dig något från oss utomstående som bara kan hänvisa till dessa domar och sunt förnuft som du redan dissat? Du har bestämt dig för att Nerijus är oskyldig helt utan några bevis för dina teorier.Det är inte förbjudet, bara knäppt.
Jag har bevis för min teori, men får inte redovisa dem. Jag kan också motbevisa gärningsbeskrivningen. T.ex. enligt vittnesuppgifter kom NB inte före 18:40 och det strider illa med gärningsbeskrivningen.

Men, varför ska vi ta om diskussionen med dig? Läs vad jag har skrivit i trådarna.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback