2018-06-13, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ett par direkta fel i denna text:
Försvinnandet ansågs inte direkt som människorov, utan som ett försvinnande. Hennes bostad spärrades inte av förrän på onsdagen.
(Här tolkar jag det som det inte fanns några spår av blod eller strid, annars hade bostaden spärrats av direkt).

Inget märkligt tycker jag, det var en planerad resa. Du/ni kan tycka det är märkligt, men skriv "planerad resa, kan tyckas märklig". Jag ska inte styra vad du skriver, givetvis. Men många uppskattade din sammanställning av fakta. Håll gärna fakta och tycken åtskilda då.

Det var väl media som gick ut med mobilen var pingad, inget som polisen gick ut med? Detta är jag osäker på, men media brukas skriva "... enligt polisen", vilket jag inte såg i detta fall.

Fråga (orkar inte läsa allt igen, utan kör ur minnet), gick inte åklagaren in med sannolika skäl redan vid första häktningsframställan, men fick bara skäligen av TR?

I övrigt: Gillar dina fakta sammanfattningar, TACK!

Resan va en present ifrån föräldrarna till någon av dom(kanske sant)en
julklapp vill jag minnas att det sas.
Den kanske va betald redan.

Har inte heller sett (enligt polisen) eller (enligt en person med insyn i utredningen)

Helt rätt när det gäller åklagaren också.
Citera
2018-06-13, 07:57
Medlem
Citat:
Jag var i polemik med en annan tidigare, när jag hävdade att dom hade massa bevis. Hen skrev högljud att dom inte hade det....
Tekniks bevisning är ALLT och INGET.
Barnens baseballträ, som alltid står innanför dörren, men nu är borta. Finns inte, men är ett bevis i sig att det är borta (OBS: bara ett exempel)
LW:s hårsnodd, full men DNA bara från LW själv. Det är ett bevis i sig, (mördaren har inte tagit tag i henne där). O.s.v.

I första läget har dom nog hittat SD:s DNA på massa platser, men inget som knyter honom till mordet. Mordvapnet skulle vara svårförklarligt att slingra sig ur och han skulle sitta på sannolika, men inte hennes, exemplvis GPS.

Är det okänd DNA, som inte kan knytas direkt till dom personer i hennes närhet eller SD som är topsade, så tar analyserna längre tid. Kors jämförelser mot känd DNA tar betydligt kortare tid.

Från förhöret med SD ställdes garanterat frågan "Kommer vi hitta spär (DNA) av dig på LW?
Då kan han snärja sig själv genom att berätta var och hur det kan finnas DNA från honom. Allt annat används som bevis mot honom och inte för honom.

Eftersom dom har en bil och ett hem att undersöka, så kommer det ta tid. Speciellt om dom har haft kontakt senaste tiden och geocachat.

Jag tror att TR inte gick med på sannolika skäl, just för att SD har meddelat var dom kan hitta DNA och det har dom gjort. Men inget som knyter honom till mordet eller platsen.

Nu är han fri, och nu har inte åklagaren bråttom. Nu rullar resultaten in och istället för att springa till TR med första bästa motsägelsen från SD:s berättelse, så bygger dom ett vattentätt åtal i lugn och ro, OM det är SD.
Eftersom dom bara kan ha en skäligen misstänkt på TR, så får han kvarstå så, även om bevisen börjar pekar på annan GM. Det är inte förrän denna häktas, som SD inte är skäligen, men kommer nog kvarstå i utredningen.

De har fortfarande inte en massa bevis.

Och de har garanterat inte heller hittat MGM´s DNA på vare sig kroppen eller hennes kläder. Då hade han suttit inne nu.

Ett basebollträ som inte står det det brukar stå, utan är borta, är inget bevis överhuvudtaget.

Det är som att säga att Palmevapnet som aldrig hittats är ett bevis...
Det är ju precis det som det INTE är.

Du vet inte vad du pratar om och det har jag sagt till dig förr.
Citera
2018-06-13, 08:01
Medlem
Citat:
Jag var i polemik med en annan tidigare, när jag hävdade att dom hade massa bevis. Hen skrev högljud att dom inte hade det....
Barnens baseballträ, som alltid står innanför dörren, men nu är borta. Finns inte, men är ett bevis i sig att det är borta (OBS: bara ett exempel)
LW:s hårsnodd, full men DNA bara från LW själv. Det är ett bevis i sig, (mördaren har inte tagit tag i henne där). O.s.v.

I första läget har dom nog hittat SD:s DNA på massa platser, men inget som knyter honom till mordet. Mordvapnet skulle vara svårförklarligt att slingra sig ur och han skulle sitta på sannolika, men inte hennes, exemplvis GPS.

Är det okänd DNA, som inte kan knytas direkt till dom personer i hennes närhet eller SD som är topsade, så tar analyserna längre tid. Kors jämförelser mot känd DNA tar betydligt kortare tid.

Från förhöret med SD ställdes garanterat frågan "Kommer vi hitta spär (DNA) av dig på LW?
Då kan han snärja sig själv genom att berätta var och hur det kan finnas DNA från honom. Allt annat används som bevis mot honom och inte för honom.

Eftersom dom har en bil och ett hem att undersöka, så kommer det ta tid. Speciellt om dom har haft kontakt senaste tiden och geocachat.

Jag tror att TR inte gick med på sannolika skäl, just för att SD har meddelat var dom kan hitta DNA och det har dom gjort. Men inget som knyter honom till mordet eller platsen.

Nu är han fri, och nu har inte åklagaren bråttom. Nu rullar resultaten in och istället för att springa till TR med första bästa motsägelsen från SD:s berättelse, så bygger dom ett vattentätt åtal i lugn och ro, OM det är SD.
Eftersom dom bara kan ha en skäligen misstänkt på TR, så får han kvarstå så, även om bevisen börjar pekar på annan GM. Det är inte förrän denna häktas, som SD inte är skäligen, men kommer nog kvarstå i utredningen.

Var kommer uppgifterna om basebollträet i från?
Citera
2018-06-13, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Var kommer uppgifterna om basebollträet i från?
Det står klart att det var bara ett exempel!!!! Kunde skrivit skohorn lika gärna.
Citera
2018-06-13, 08:15
Medlem
Citat:
Det står klart att det var bara ett exempel!!!! Kunde skrivit skohorn lika gärna.

Sorry, jag behöver nya glasögon
Citera
2018-06-13, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren

Och de har garanterat inte heller hittat MGM´s DNA på vare sig kroppen eller hennes kläder. Då hade han suttit inne nu.

Ett basebollträ som inte står det det brukar stå, utan är borta, är inget bevis överhuvudtaget.

Det är som att säga att Palmevapnet som aldrig hittats är ett bevis...
Det är ju precis det som det INTE är.

Du vet inte vad du pratar om och det har jag sagt till dig förr.

Då hoppas jag du tar upp detta officiellt, för åklagaren FÅR inte fara med osanning, i något läge. Du verkar alltså veta mer än åklagaren, som officiellt säger att dom har "jättemycket"....

Exemplet:
"Ett basebollträ som inte står det det brukar stå, utan är borta, är inget bevis överhuvudtaget."
Du skämtar med med oss nu va???

Svårt att ta dig seriöst med detta inlägg.
Citera
2018-06-13, 08:26
Medlem
Citat:

Hon har säkert åkt hans bil = DNA
Han har säkert vidrört henne senaste tiden (fotobevis finns) = DNA.

Om utredarna hittat eller inte vet vi inte, men OM dom hittat, så är den naturligt och inte bevis för mord. Skäligen dock kan det räcka till (tillsammans med annat).

Skulle jag suttit inne för mord om dom hittade min DNA på min partner om hen hittades död?
Citera
2018-06-13, 08:37
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:

Om utredarna hittat eller inte vet vi inte, men OM dom hittat, så är den naturligt och inte bevis för mord. Skäligen dock kan det räcka till (tillsammans med annat).

Skulle jag suttit inne för mord om dom hittade min DNA på min partner om hen hittades död?
Det beror ju på. Om din partner hittas död och hen har fått en kniv i sig och även ditt blod hittas på hen och du har en skada, då skulle du nog sitta. Skulle däremot ett hårstrå från dig hittas på hen så skulle det finnas en naturlig förklaring. Om SD ska bindas till brottet måste det vara annan typ av bevis. DNA i form av färskt blod på kläder, SD:s under LW:s naglar osv
Citera
2018-06-13, 08:57
Medlem
Citat:
Då hoppas jag du tar upp detta officiellt, för åklagaren FÅR inte fara med osanning, i något läge. Du verkar alltså veta mer än åklagaren, som officiellt säger att dom har "jättemycket"....

Exemplet:
"Ett basebollträ som inte står det det brukar stå, utan är borta, är inget bevis överhuvudtaget."
Du skämtar med med oss nu va???

Svårt att ta dig seriöst med detta inlägg.

Åklagaren har ju haft fel i precis vartenda uttalande i fallet sedan starten så varför skulle detta stämma?
Hon har missbedömt Tingsrätten två gånger nu och kan mycket väl missbedöma även detta. Och hon har ju ingen aning om det är bevis eller inte eftersom hon säger att svaren inte kommit...

Hur ska man då veta?

Svårt att ta någon som inte vet vad ett bevis är för något, för seriös.

Du spammar ner tråden med skit och har så gjort från första början.

Citat:

Sherlock Holmes har uttalat sig.

Ja herregud.
Citera
2018-06-13, 09:42
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Åklagaren har ju haft fel i precis vartenda uttalande i fallet sedan starten så varför skulle detta stämma?
Hon har missbedömt Tingsrätten två gånger nu och kan mycket väl missbedöma även detta. Och hon har ju ingen aning om det är bevis eller inte eftersom hon säger att svaren inte kommit...

Hur ska man då veta?

Svårt att ta någon som inte vet vad ett bevis är för något, för seriös.

Du spammar ner tråden med skit och har så gjort från första början.

Sherlock Holmes har uttalat sig.

Ja herregud.
På vilket sätt har åklg haft fel i precis varje uttalande? Hon säger ju knappt något pga förundersökningssektessen. Åklg driver ju sin linje och den skall tingsrätten ta ställing till, sedan så skall det ställas höga krav av häktningsdomaren. Jag tycker domstolen och Hult har agerat rätt, onekligen så måste mer fram och det kommer. Helt övertygad om att SD sitter snart igen. Det är bara en tidsfråga.
Citera
2018-06-13, 09:48
Medlem
flixa81s avatar
Jag tror att de har något mer på SD eftersom åklagare och TR fortfarande anser honom skäligen misstänkt.
Men det räckte inte för sannolika skäl.

Hade de inte haft något vettigt att komma med ang SD hade de avskrivit misstanken och gått vidare och letat efter en annan GM. De kör ju inte vidare på det spåret om de inser att det inte finns något som binder honom till detta.
De vill också ha fast rätt GM
Senast redigerad av flixa81 2018-06-13 kl. 09:52. Anledning: Stavfel
Citera
2018-06-13, 10:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Och där var GPSen igen.

Är det tredje gången?

Låter som om du vet något.

Gå till polisen och berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här