Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Jag var i polemik med en annan tidigare, när jag hävdade att dom hade massa bevis. Hen skrev högljud att dom inte hade det....
Tekniks bevisning är ALLT och INGET.
Barnens baseballträ, som alltid står innanför dörren, men nu är borta. Finns inte, men är ett bevis i sig att det är borta (OBS: bara ett exempel)
LW:s hårsnodd, full men DNA bara från LW själv. Det är ett bevis i sig, (mördaren har inte tagit tag i henne där). O.s.v.
I första läget har dom nog hittat SD:s DNA på massa platser, men inget som knyter honom till mordet. Mordvapnet skulle vara svårförklarligt att slingra sig ur och han skulle sitta på sannolika, men inte hennes, exemplvis GPS.
Är det okänd DNA, som inte kan knytas direkt till dom personer i hennes närhet eller SD som är topsade, så tar analyserna längre tid. Kors jämförelser mot känd DNA tar betydligt kortare tid.
Från förhöret med SD ställdes garanterat frågan "Kommer vi hitta spär (DNA) av dig på LW?
Då kan han snärja sig själv genom att berätta var och hur det kan finnas DNA från honom. Allt annat används som bevis mot honom och inte för honom.
Eftersom dom har en bil och ett hem att undersöka, så kommer det ta tid. Speciellt om dom har haft kontakt senaste tiden och geocachat.
Jag tror att TR inte gick med på sannolika skäl, just för att SD har meddelat var dom kan hitta DNA och det har dom gjort. Men inget som knyter honom till mordet eller platsen.
Nu är han fri, och nu har inte åklagaren bråttom. Nu rullar resultaten in och istället för att springa till TR med första bästa motsägelsen från SD:s berättelse, så bygger dom ett vattentätt åtal i lugn och ro, OM det är SD.
Eftersom dom bara kan ha en skäligen misstänkt på TR, så får han kvarstå så, även om bevisen börjar pekar på annan GM. Det är inte förrän denna häktas, som SD inte är skäligen, men kommer nog kvarstå i utredningen.
De har fortfarande inte en massa bevis.
Och de har garanterat inte heller hittat MGM´s DNA på vare sig kroppen eller hennes kläder. Då hade han suttit inne nu.
Ett basebollträ som inte står det det brukar stå, utan är borta, är inget bevis överhuvudtaget.
Det är som att säga att Palmevapnet som aldrig hittats är ett bevis...
Det är ju precis det som det INTE är.
Du vet inte vad du pratar om och det har jag sagt till dig förr.