2018-06-12, 23:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
För många saker kring bakgrunden till resan är väl okända, men vi har ju fått höra i tråden att den var planerad sedan tidigare.
Okej men jag skulle inte åka på resa med mitt otrogna ex, även en planerad sådan. Är lite nyfiken på hur turerna tidsmässigt på /av HD/SD hänger ihop. Men det vet väl bara de närmast sörjande, om ens det.
Citera
2018-06-12, 23:22
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förstår.
Men du vet något, något som gör att du misstänker hur hon dog? Du vet inte exakt, men du anar?
Precis just så.
Citera
2018-06-12, 23:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Menar inte att hon bluffar. Det jag skrev var att jag tror att det blir svårt att binda någon vid brottet utan teknisk bevisning.
Men åklagaren Åsa Hiding säger ju att det finns "jättemycket" teknisk bevisning. Tror du verkligen att hon skulle ljuga om det? Och i så fall varför?
Citera
2018-06-12, 23:26
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vad menar du med att uppgifterna om blodiga kläder inte stämmer? Fanns det aldrig några blodiga kläder, eller visade det sig att blodet inte kom från brottsoffret? Trollar du?
Den 31/5 gick Aftonbladet ut med information att man ”anträffat nedblodade kläder i mannens hem” (alltså under husrannsakan i SD hem), den uppgiften stämmer inte. Det är denna uppgift som jag vet inte är korrekt. Trollar inte.
Citera
2018-06-12, 23:27
Medlem
Fundering,

"Jättemycket teknisk bevisning"

Kan det vara återskapande av sms med mera från mobilen?
Citera
2018-06-12, 23:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Den 31/5 gick Aftonbladet ut med information att man ”anträffat nedblodade kläder i mannens hem” (alltså under husrannsakan i SD hem), den uppgiften stämmer inte. Det är denna uppgift som jag vet inte är korrekt. Trollar inte.
Ok. Menar du att det finns anledning att vara skeptisk till åklagaren Åsa Hidings uppgifter om att det finns jättemycket teknisk bevisning?
Citera
2018-06-12, 23:31
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ärligt talat, har du någonting att komma med som inte stått i pressen?

Du får ursäkta men vi har sett det så många gånger förut. En nyreggad kommer in i en tråd och söker uppmärksamhet , som sen visar sig vara ett troll. Säger inte att du är det dock, men skulle uppskatta om du kunde visa något som har substans.
Mitt första inlägg i tråden var som svar på flera frågor som en postare ställt. På dessa frågor svarade jag att:
1. LWs mobil är inte funnen.
2. De uppgifter som stått i media ang att kriminaltekniker hittat blodiga kläder vid husrannsakan hos SD inte stämmer.

Jag är inte här för att jag på något sätt vet eller kan allt kring fallet! Då dessa två frågor kom upp och jag satt inne med svaret så valde jag att posta det i tråden.
Jag vet en del grejer och dessa saker kände jag mig bekväm med att dela.
Citera
2018-06-12, 23:35
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
På vilka grunder? Att han tidigare var häktad?
Inte enbart, enligt vad jag tror. Jag tycker att mycket talar för att gärningsmannen är en person med någon slags relation till LW. Där passar SD in. Han har även en historik med LW att ses sent på kvällen/natten samt att hon har anmält honom vid två tillfällen tidigare. Detta bland annat gör att SD ligger i topp på min lista. Endast spekulationer dock.
Citera
2018-06-12, 23:38
Medlem
Citat:
1. LWs mobil är inte funnen.
2. De uppgifter som stått i media ang att kriminaltekniker hittat blodiga kläder vid husrannsakan hos SD inte stämmer.

Det där har du redan postat. Inget annat alltså?
Jag antar att du inte kommer svara på frågan, men jag ställer den ändå:
Hur vet du ovanstående?
Senast redigerad av glendale 2018-06-12 kl. 23:40.
Citera
2018-06-12, 23:39
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ok. Menar du att det finns anledning att vara skeptisk till åklagaren Åsa Hidings uppgifter om att det finns jättemycket teknisk bevisning?
Nej. Men vad sen bevisningen består av eller om den ger något av substans återstår att se.
Citera
2018-06-12, 23:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Okej men jag skulle inte åka på resa med mitt otrogna ex, även en planerad sådan. Är lite nyfiken på hur turerna tidsmässigt på /av HD/SD hänger ihop. Men det vet väl bara de närmast sörjande, om ens det.

Nej inte jag heller. Men det kan finnas dimensioner där som ”normaliserar” det i det lite större sociala sammanhanget. Det beror på hur SD och HD ”synkar” trots separation.

Det finns inte bara folk som är hemska, det finns såna som är annorlunda också, vilket kanske det förvisso lilla frikyrkliga inslaget (och geocache-”scout”-kollektiv-mentaliteten) kan vittna om.
Citera
2018-06-12, 23:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Inte enbart, enligt vad jag tror. Jag tycker att mycket talar för att gärningsmannen är en person med någon slags relation till LW. Där passar SD in. Han har även en historik med LW att ses sent på kvällen/natten samt att hon har anmält honom vid två tillfällen tidigare. Detta bland annat gör att SD ligger i topp på min lista. Endast spekulationer dock.
Ok. Så egentligen bygger din uppfattning bara på samma spekulationer som de andra "SD-jägarnas", och du har egentligen inte tillfört tråden någon ny information alls. Eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in