Citat:
Ursprungligen postat av
JP.i.j
Jag har följt tråden sedan den startade och eftersom folk kommer med rent ut sagt idiotiska teorier så kan jag lika gärna yttra min.
Föräldrarna begår morden i samförstånd (detta får vi väl kalla fakta vid detta laget).
I de flesta fall där ett par begår brott tillsammans är ena partnern drivande med kontrollbehov och den andra partnern är lättmanipulerad och psykiskt svag. I de flesta fall är det mannen som är den drivande och kvinnan som är den undergivna. Detta kan man se i många kända fall.
Att hemundervisningen påbörjas när döttrarna börjar komma in puberteten är i min åsikt misstänksamt. Och vem som skulle ha svårast för att acceptera att döttrarna börjar bli ”unga kvinnor” kan man lista ut med näsan. Jag har själv varit tonårstjej och vet hur populära grabbarna i klassen var hos min far vid den tiden. - Kontrollbehov.
Att man har fått höra så gott om O och nästan ingenting alls om H (förutom här i tråden) talar inte, i min mening, för Os oskuld. Det styrker snarare min teori om att han skulle vara den drivande partnern och att H skulle vara den mer tillbakadragna som inte ger mycket väsen ifrån sig.
Jag tror helt enkelt att O manipulerade H till att tro att barnen var sjuka och i slutet att det bästa för alla skulle vara att dö. Att han skulle haft något bakomliggande motiv för själva morden är jag säker på. Vad motivet skulle vara vill jag däremot inte spekulera allt för mycket i, det finns redan många sådana spekulationer i tråden.
Sekter, mutor, bedrägerier, aliens och fan och hans moster är högst troligen inte inblandat i det här. Endast psykisk ohälsa.
Ja det verkar otroligt osannolikt att den helt anonyma mamman i själva verket skulle ha varit den som styrde med järnhand hemma.
Har en känsla av att många uppgifter om hennes och barnens mående och familjesituationen kommer från Oskar vilket inte passar på teorin "snäll pappa manipulerad av mamman" men däremot stämmer in på en person som söker medlidande och beundran med alla medel.
Dessutom undrar jag om inte Oskar haft en del affärer med andra vid sidan av, momsängelhyllningen kändes som något en superkär galning skulle kunnat knåpa ihop.