2018-06-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Blåfärgade av silver och långsamt förgiftade av ett gift som man inte kan upptäcka vid obduktion. Så är det säkert, det känns som trovärdiga och bra teorier.
Du behöver inte vara ironisk.Jag har innan nämnt att töserna var sjuka i perioder.
Du kanske kan lämna någon substans som de ska söka efter ?
Citera
2018-06-12, 19:11
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Har du INTE förstått att det var ett gemensamt beslut ? I Nuläget vet de inte öht taget vem som berövade töserna livet inte ens vad de dog utav.Men det finns en hypotes och det är inte silver men de kan ha förgiftats under lång lång tid och då behövs inte stor dos för att avsluta det hela.Och detta är svårt att finna i kroppen efter död.
Mer säger jag inte och detta kanske hör samman med att kollegorna till O kallar det tragiskt.

Vad är hypotesen byggt på? Ngt som ni har hört från utredningen eller är det bara lösa fantasier?
Det vore bra och veta innan den här hypotesen får status av en trådsanning.
Citera
2018-06-12, 19:17
Medlem
Långsam förgiftning får en ju att tänka på munschausen by proxy. Väldigt ovanligt i sig och väldigt ovanligt att så stora barn utsätts.

Men är nog ganska lätt att få bilden att likna ME. Bara att dosera lite intensivare efter att barnet gjort någon aktivitet så att den genast blir sjukare av att aktiveras. Om jag skulle förgifta nån för att efterlikna ME skulle jag nog välja nån gammal neuroleptika....

Kom Agnes på det hela tillslut?
Citera
2018-06-12, 19:21
Medlem
Citat:
Du behöver inte vara ironisk.Jag har innan nämnt att töserna var sjuka i perioder.
Du kanske kan lämna någon substans som de ska söka efter ?
Du kanske kan lämna någon substans till det du påstår? Vems är teorin och vad finns det för grund till den? Alla vet att flickorna har varit sjuka, det är inget revolutionerande avslöjande från din sida.
Citera
2018-06-12, 19:39
Medlem
Citat:
Har du INTE förstått att det var ett gemensamt beslut ? I Nuläget vet de inte öht taget vem som berövade töserna livet inte ens vad de dog utav.Men det finns en hypotes och det är inte silver men de kan ha förgiftats under lång lång tid och då behövs inte stor dos för att avsluta det hela.Och detta är svårt att finna i kroppen efter död.
Mer säger jag inte och detta kanske hör samman med att kollegorna till O kallar det tragiskt.

Ja, detta gör det sannerligen ännu mer obegripligt och förfärligt. Min första tanke var att den
påstådda tyske läkaren - som ska ha skrivit ut intyg till A - hade skrivit ut något, i Sverige
förbjudet, preparat i mening att bota A från hennes påstådda trötthet och detta preparat
så sakteliga förgiftat flickorna istället för att bota.

Men att det hela var ett gemensamt beslut av bägge föräldrarna för att göra flickorna
sjuka och hålla A och M hemma från skolan...finner inga ord.

Citat:
Inte för att detta var planerat utan just för att göra barnen sjuka.Läs tidigare inlägg.
Ja något har ju gått riktigt snett.De ska ha uppfört sig precis som vanligt hos Han****n den kvällen då de var där för att få underskrifterna.Druckit kaffe och småpratat precis som vanligt.
Kan bara föreställa mig hur de känner sig.
Fruktansvärt svårt att tänka mig att de kan vara så beräknande.Hade väl varit bättre då att strunta i testamentet en att dra med sig ännu fler till att må dåligt.Både ofattbart och overkligt.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-12 kl. 19:45.
Citera
2018-06-12, 19:46
Medlem
Cyanid och arsenik är gamla klassiska förgiftningsmetoder som även kan ges i små mängder under lång tid. Ville de komma åt barnens försäkringspengar genom att medvetet göra dem sjuka, med tanke på rykten om skulder?
Citera
2018-06-12, 19:51
Medlem
Anabellas avatar
Elli, när du försöker lansera denna teori, innebär detta att du kan tänka dig att O (som vi alla vet, prioriterade sina barn över allt på jorden) är iaf till 50% delaktig i en planlagd avlivning av sina döttrar medelst gift eller är det återigen Hanna som är tänkt för huvudrollen?
Citera
2018-06-12, 19:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Blåfärgade av silver och långsamt förgiftade av ett gift som man inte kan upptäcka vid obduktion. Så är det säkert, det känns som trovärdiga och bra teorier.

Om ”Rockkungen” lyckas krångla sig ur MS-DOS-läget på sin gamla N*kia-telefon så kanske vi kan få ana en facett av en alternativ teori om detta.

Ni är för lustiga.

Jag hoppas på ett genomtänkt besked från myndighetshåll om flickornas öde snart. Det skulle ge ett avslut för oss alla.
Citera
2018-06-12, 19:55
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Detta har jag också försökt förklara.De var INTE dödssjuka.
Vem har skrivit att de var dödssjuka?
Blev de förgiftade (hemska tanke) gjordes de dödssjuka. Medvetet och utstuderat.

Sägs att A blev sämre runt jul; yrsel, värk i leder, feber. m.m. Med hypotesen om långsam förgiftning har omgivningen lurats att tro på både sjukdom hos flickorna och en dödssjuk hustru. Och OH kunde inhämta sympatier på arbetet.

Olustigt. Grymt. Och ett stort lidande för flickorna i så fall.
Citera
2018-06-12, 19:56
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Jösses, Bjärredsfallet börjar spåra ut fullständigt. En blandad kompott av förfalskning av intyg, bedrägeri, misshandel av fru, såg till att aldrig bli fotade, missbruk av hemundervisning, frun fick inte träffa sin familj, videoövervakning, resor utomlands, speldjävulen, spelskulder som toppas av en långsam förgiftning. Ska det komma mer? Det här kan bli en bra thriller.

Hatade de sina barn så innerligt mycket? De hade väl kunnat använt kondom och p-piller!

Finns många frågor, men ingen vill svara på dem. Alla har nåt att dölja tydligen eller mörka. Så då var sanningen till denna historia säkert något skamligt. Kröp O upp i flickornas sängar när H sov? Sen isolerade de hemma så det inte skulle komma fram? Har de andra liv på sina samveten? Något grovt måste det ju vara eftersom ingen vet nåt.
Citera
2018-06-12, 20:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Cyanid och arsenik är gamla klassiska förgiftningsmetoder som även kan ges i små mängder under lång tid. Ville de komma åt barnens försäkringspengar genom att medvetet göra dem sjuka, med tanke på rykten om skulder?

Visst är det så men de ämnena kan nog hittas vid en obduktion.
Citera
2018-06-12, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Jösses, Bjärredsfallet börjar spåra ut fullständigt. En blandad kompott av förfalskning av intyg, bedrägeri, misshandel av fru, såg till att aldrig bli fotade, missbruk av hemundervisning, frun fick inte träffa sin familj, videoövervakning, resor utomlands, speldjävulen, spelskulder som toppas av en långsam förgiftning. Ska det komma mer? Det här kan bli en bra thriller.

Hatade de sina barn så innerligt mycket? De hade väl kunnat använt kondom och p-piller!

Finns många frågor, men ingen vill svara på dem. Alla har nåt att dölja tydligen eller mörka. Så då var sanningen till denna historia säkert något skamligt. Kröp O upp i flickornas sängar när H sov? Sen isolerade de hemma så det inte skulle komma fram? Har de andra liv på sina samveten? Något grovt måste det ju vara eftersom ingen vet nåt.
Jag tror på försäkringsbedrägeri och att tysklandsresorna egentligen var människosmuggling eller möjligen droger. Det var nog gömt i fiolen. Nu när jag har min teori klar så lämnar jag tråden tills myndigheterna berättar om familjen var blåa när dom hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in