2018-06-12, 11:43
Medlem
snillet_1s avatar
MaFF presenterar ny tränare klockan tolv. Blir det Hjulmand? Solskjaer?
Citera
2018-06-12, 12:09
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
MaFF presenterar ny tränare klockan tolv. Blir det Hjulmand? Solskjaer?

Det blev tysken Uwe Rössler. Den såg man inte komma. Ännu en chansning, känns det som.
Citera
2018-06-12, 12:10
Avslutad
Uwe Rösler!

Den såg man inte komma.
Citera
2018-06-12, 12:20
Medlem
Madgetts avatar
En f.d. östtysk landslagsman som tränare i allsvenskan händer inte varje dag. Inga imponerande tränarmeriter under 2010-talet men skönt med ett helt nytt ansikte i varje fall.
Citera
2018-06-12, 12:21
Medlem
Cruachans avatar
Jag har INTE koll på Uwe Rösler, men intrycket efter presskonferensen är extremt bra. Han känns väldigt trygg i sig själv och sin idé.
Citera
2018-06-12, 16:13
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Jag har INTE koll på Uwe Rösler, men intrycket efter presskonferensen är extremt bra. Han känns väldigt trygg i sig själv och sin idé.

Han har ju tränat Fleetwood town så han lär ju vara riktigt bra.
Citera
2018-06-12, 16:30
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Han har ju tränat Fleetwood town så han lär ju vara riktigt bra.

Där är vi eniga.
Citera
2018-06-12, 16:38
Medlem
Gent har lagt bud och förhandlar om Erik Smith. Verkar vara många mittfältare som lockar intresse denna sommaren i allsvenskan. Olsson, Salétros, Mrabti, Smith t.e.x.
Citera
2018-06-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Jag är väldigt glad att han iallafall i intervjuerna är väldigt ödmjuk till uppgiften, inser att Allsvenskan inte är någon lek och att man måste kämpa stenhårt för göra sitt även där. Nu gäller det bara att hoppas att han gör det på planen också men ställer mig positiv till det.
Roligt med frågan om vad han tycker om konstgräs.
"Jag hara bara spelat en match på konstgräs, Färöarna borta. Så det ska bli intressant."

Här har vi en landslagserfaren svensk på dryga 30 som aldrig har spelat konstgräs. Nya generationen har knappt spelat på naturgräs. Det blir väl bara någon match om året för de som har konstgräs hemma.

Ang Uwe, så är det inte väldigt snabbt jobbat om han gick från okänd till kontrakterad på tre veckor.
https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/allsvenskan/spelet-bakom-mffs-nya-tranarrekrytering/
Citera
2018-06-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Jag som inte såg presskonferensen. Vad är hans idé?
Citera
2018-06-12, 17:14
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madgett
En f.d. östtysk landslagsman som tränare i allsvenskan händer inte varje dag. Inga imponerande tränarmeriter under 2010-talet men skönt med ett helt nytt ansikte i varje fall.

Lite spännande värvning måste jag säga, nytt blod i allsvenskan är inte fel.

Detta var lite kul för övrigt.

Från svttext:

Citat:
men jag
tror att det här säkert blir bra.
Klubbledningen har koll på vad de
plockar in
, säger försvarsstjärnan
Rasmus Bengtsson till SVT Sport.
Citera
2018-06-12, 17:24
Medlem
Rostov ska ha lagt ett bud och det har blivit accepterat av MFF på Franz Brorsson. Samma klubb som Salétros gick till samt samma klubb som var/är sugna på Kristoffer Olsson med. Jävla svenskfetish dom fått.

Förvånar mig att dom är så sugna på Brorsson. Han har varit horribel i vår.

EDIT: Beijmo klar för Bremen och announcead: https://www.werder.de/aktuell/news/profis/20172018/beijmo-pm-12062018/?s=MoinBeijmo
Senast redigerad av znorlax 2018-06-12 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in