Citat:
Ursprungligen postat av
sommarljum
Om jag var SD och (som han påstår) oskyldig till dådet så hade jag gjort allt för att rentvå mitt namn, samt åtminstone försöka påskynda processen att kunna leva något som liknar ett mer ”normalt liv” igen.
Hans liv nu är svårt såklart. LWs liv är utplånat för alltid. Två familjers liv (minst) är förstörda. Hoppas att han antingen erkänner, eller att de får fast den som gjort detta om det inte är han!!
Jag måste snart ta en paus härifrån, detta äter upp mig. Tycker det är fasansfullt. Hur ska då inte närstående och alla inblandade på nära håll uppleva det? Hur kunde det bli såhär? Tror man på allvar att det går att leva happy-go-lucky efter att man dödat någon, även om man inte åker fast?
Den här personen har inte tänkt så långt tror jag. Det är ”stundens hetta”, och en rejäl skopa narcissism. Det senare är ett visst ”skydd” mot skuldkänslor, men när/om det rinner av kanske effekten kan bli den omvända.
Den här personen har allt att vinna på att erkänna.
Finns säkert massor med spår också, och så sett så kanske åkl gör honom en tjänst genom att vila på hanen. Träd fram innan vi drar fram dig. Sork eller råtta. Du bestämmer.
Sen finns ju självmordsrisken...
Det sker nog en del grunnande nu på scandic i Örebro eller vart han håller hus.
Inget roligt läge.
Sen finns det en uppsättning försvårande omst., som det föraktfulla i att slita henne ur hennes hem där sonen tydligen sover och väntar på att bli uppvaktad. Och slå ihjäl henne, för att hon inte gör honom till lags. Det liknar liksom ingenting.