2018-06-12, 01:16
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Joakim Ruist, den tystlåtne immigrationsforskaren som var fräck nog att räkna ut att invandringen är en förlustaffär, blir inte förvånad om SD får 35% av rösterna i valet.

"jag kommer inte bli förvånad om sverigedemokraterna får upp mot 35 % av rösterna valet, säger immigrationsforskaren Joakim Ruist på Göteborgs universitet."

https://www.dn.no/nyheter/2018/06/08/2045/Utenriks/sverigedemokraterna-klart-storst-i-norsk-maling

Ett ganska remarkabelt uttalande av Ruist (hoppas han blir sannspådd). Såssarnas strategi verkar i vanlig ordning vara att förtiga invandrarproblemen och låtsas som det regnar. Må deras strutsbeteende straffa sig!
2018-06-12, 02:15
Medlem
8711s avatar
Citat:
I vilka väljargrupper ökar Sverigedemokraterna mest?

Fler kvinnor med utländsk bakgrund röstar på SD, än kvinnor med svensk bakgrund. Gruppen föräldrar som röstar på SD har gått om gruppen väljare utan barn. Gruppen med långa universitetsstudier som stöder SD har fördubblats på 6 månader, allt enligt SCB:s stora partisympatimätning.

https://samtiden.nu/2018/06/i-vilka-valjargrupper-okar-sverigedemokraterna-mest/
2018-06-12, 05:08
Medlem
8711s avatar
Ruists uttalande om 35% tror jag är i överkant även om jag hoppas att jag har fel. Själv säger jag 25%+ just nu för Sverigedemokraterna om det vore val idag. Att tro på mer än så menar jag är våghalsigt. Ytterligare en fördubbling till 25-26% vore ju faktiskt fantastiskt och utan motsvarighet, att begära mer än så är djärvt
2018-06-12, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Klart han har rätt! 35-40% redan nu och ännu mer om pensionsräddarna inte kan hålla sig lugna under sommaren vilket de inte lär kunna.....

35-40 procent lär ligga utom räckhåll. Däremot tror jag att vi kommer att få se någon, eller några, OU på något över 30 procent före valet.
2018-06-12, 06:30
Medlem
Brukar inte publicering av OU upphöra en tid före valet? Någon som minns sen förra valet?
Senast redigerad av Sang 2018-06-12 kl. 06:33.
2018-06-12, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jo, pratade igår med en som jobbar på en stooooooor arbetsplats (som är bra underlag för anekdotisk bevisföring) om huruvida vederbörande hade några spekulationer kring vad ketchupeffekten för SD just nu beror på. Hur går snacket i fikarummen och korridorerna, etc. Fick svaret att den riktigt stora snackisen, tydligen större än 9000 afghaner, är artiklarna som Aftonbladet och Expressen skrivit på senaste tiden som går på djupet med invandringens ruttna baksida. Texter av samma typ som t ex den horribla “Last night in Sweden”-artikeln idag i Expressen om “Amar, 14” (not) som “visade sig vara våldtäktsman och kidnappare”. Sån där rapportering har man hållit på med sista 2-3 månaderna.

På flashan har vi gott om jeppar som kör mantrat “äh gammelmedia är stendöd, ingen läser deras skit längre, ni är dinosaurer som länkar till Aftonbladet”, vilket är trams och önsketänkande. Nästan alla hämtar fortfarande sina nyheter från SVT och de stora drakarna. Många har fortfarande fucking SVT Text (från mars 1979) som sin primära nyhetskälla. Så när MSM börjar göra reportage som tidigare bara fanns i alternativmedia öppnas en helt ny värld för många. Och det är där de NYA väljarna finns att hämta, för bland folk som läser bara alternativmedia är det naturligtvis utfiskat. Har man hittat till den världen är man nog redan SD för länge sedan"

Håller givetvis med, men frågar mig varför AB och Expressen plötsligt börjat att rapportera SANNINGSENLIGT. Själv tror jag att det beror på konkurrensen från alternativmedia. Deras tillväxt i kombination med att gammelmedia hela tiden förlorar konsumenter hotar de senares ekonomi och trovärdighet. Dessutom är det förödande för trovärdigheten att skriva lögner som läsarna redan vet just är lögn.
2018-06-12, 08:15
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Brukar inte publicering av OU upphöra en tid före valet? Någon som minns sen förra valet?

Nej snarare tvärt om, undersökningarna kommer tätare ju närmare valdagen vi kommer!

LL
2018-06-12, 08:40
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jo, pratade igår med en som jobbar på en stooooooor arbetsplats (som är bra underlag för anekdotisk bevisföring) om huruvida vederbörande hade några spekulationer kring vad ketchupeffekten för SD just nu beror på. Hur går snacket i fikarummen och korridorerna, etc. Fick svaret att den riktigt stora snackisen, tydligen större än 9000 afghaner, är artiklarna som Aftonbladet och Expressen skrivit på senaste tiden som går på djupet med invandringens ruttna baksida. Texter av samma typ som t ex den horribla “Last night in Sweden”-artikeln idag i Expressen om “Amar, 14” (not) som “visade sig vara våldtäktsman och kidnappare”. Sån där rapportering har man hållit på med sista 2-3 månaderna.

På flashan har vi gott om jeppar som kör mantrat “äh gammelmedia är stendöd, ingen läser deras skit längre, ni är dinosaurer som länkar till Aftonbladet”, vilket är trams och önsketänkande. Nästan alla hämtar fortfarande sina nyheter från SVT och de stora drakarna. Många har fortfarande fucking SVT Text (från mars 1979) som sin primära nyhetskälla. Så när MSM börjar göra reportage som tidigare bara fanns i alternativmedia öppnas en helt ny värld för många. Och det är där de NYA väljarna finns att hämta, för bland folk som läser bara alternativmedia är det naturligtvis utfiskat. Har man hittat till den världen är man nog redan SD för länge sedan"

Håller givetvis med, men frågar mig varför AB och Expressen plötsligt börjat att rapportera SANNINGSENLIGT. Själv tror jag att det beror på konkurrensen från alternativmedia. Deras tillväxt i kombination med att gammelmedia hela tiden förlorar konsumenter hotar de senares ekonomi och trovärdighet. Dessutom är det förödande för trovärdigheten att skriva lögner som läsarna redan vet just är lögn.

Att man levt i ett 1984-land där man pixlar gärningsmän/våldsförövare på grund av att de migrerat till ett nytt land framstår som mer och mer bisarrt. Samtidigt som folket förväntas betala för problematiken; både med sin säkerhet/trygghet och med sina direkta skattemedel.
2018-06-12, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
https://samtiden.nu/2018/06/i-vilka-valjargrupper-okar-sverigedemokraterna-mest/

Kvinnorna från Mellanöstern vet ju hur livet ser ut där. Det vet inte den svt/aftonbladet-programmerade/hjärntvättade svensken.
Man har ingen nyanserad bild av vad man gett/ger sig in på i demokraturen Sverige.
2018-06-12, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
35-40 procent lär ligga utom räckhåll. Däremot tror jag att vi kommer att få se någon, eller några, OU på något över 30 procent före valet.

Såklart MSM kommer kämpa in i det längsta med sina fejkade OU.
2018-06-12, 09:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jupp, tydligen vanligt vid flygolyckor. Kaptenen får korrekt info från instrumenten men kan för att skydda sitt ego inte ta in att han gjort fel och söker istället för länge efter info som tyder på att han gjort rätt.
Confirmation bias kallas det i psykologin. Information som stödjer ens egen åsikt anser man mer trovärdig.
2018-06-12, 09:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
I vissa länder finns lagar som förbjuder det men i Sverige brukar de vara väldigt nära valet. Vallokalsundersökningen brukar de inte publicera förrns de stängt vallokalerna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in