2018-06-11, 23:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
https://www.metro.se/artikel/%C3%A5klagaren-om-lena-mordet-j%C3%A4ttemycket-teknisk-bevisning
Låter ju lovande.
Citera
2018-06-11, 23:39
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Här är inlägg med länk:
https://www.flashback.org/sp64085844

Aha. Ok. Tack!
Citera
2018-06-11, 23:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har kanske blandat ihop det, men har ett minne av att jag läst någonstans att hennes mobil hade pingats nära hennes hem. Men kan ha fel.

Kan dessvärre inte inte hitta uppgiften, möjligen läste jag det i NA? Nu låsta artiklar.

Att mobilen pingats betyder ju inte att det hittats. Nu är batteriet dött och tyvärr har (nog) mördaren haft tillfälle att "göra sig av" med den...

Det kom sådan uppgift innan hon hittats

https://www.flashback.org/sp64085844
Citera
2018-06-11, 23:43
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
https://www.metro.se/artikel/%C3%A5klagaren-om-lena-mordet-j%C3%A4ttemycket-teknisk-bevisning
Låter ju lovande.

Wow!
Citera
2018-06-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
En svindlande tanke är att mördaren sannolikt sitter och läser i denna tråd. Kanske får nya inputs hur han ska klara sig ur det hela...
Förmodligen !! Så detta skriver jag till dig Stefan : Gör det ända rätta erkänn det kommer kännas mycket skönare att bli av med denna stress du nu måste gå runt med. Jag tror dessutom det är pannkaka och ärtsoppa på Kumla varje torsdag inte så jävla tokigt ändå va ? 🤪
Citera
2018-06-11, 23:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Har tyvärr inga faktabaserade svar på dina frågor. Jag tror som flera andra i tråden att LW hade någon form av relation till sin mördare.

Det rör sig från vår horisont då, ”realistiskt” och i praktiken, om två, kanske tre möjliga GM: SD, UW (förre maken) och en för oss ännu obekant ”kavaljer” (med antagligen påtagliga psykiska besvär). Av dessa lär UW ha alibi.

Hustrun HD borde svårligen kunna uppamma tillräcklig motivation till dådet, om hon inte har en rejäl skruv lös. Eller något tänt till å det grövsta mellan de två under en kvällsuppgörelse. Hon kan ju ha sett LW i fönstret pch gått ner för att prata...
Senast redigerad av Lonnrot 2018-06-11 kl. 23:57.
Citera
2018-06-11, 23:50
Medlem
Citat:
Låter ju lovande.
Det var som jag misstänkt, det är svaren från NFC utredarna väntar på. Långa väntetider tydligen. Förhoppningsvis kommer svar till veckan
Citera
2018-06-11, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Förutom här i tråden förstås. Många ggr. Men aldrig att det varit bekräftat, att man hittat hennes telefon.

Det var ett TV-inslag från platsen när den avspärrades (Vivalla-skogen) och en intervju med insatsledaren som naturligtvis inte yppade någonting. Insatsledaren sågs sedan återvända till bilen med en liten brun påse som reportern kommenterade "litet föremål men rymmer en mobil".

fritt från minnet
Citera
2018-06-11, 23:51
Medlem
Om de nu inte hittade blodiga kläder i SD´s bil, vad kan de då har hittat som var "intressant för utredningen"?
Inte telefonen heller.
Så just nu verkar de ha mycket lite på honom då han blev släppt, och ev NFC tester borde väl vara färdiga nu.
Synd att han inte fick genomgå en läkarundersökning vid första gripandet, borde ha haft sår, märken eller så.

Jag har funderat på följande, GM knackar på fönstret till köket, LW ser att det är någon hon känner, släpper paketinslagningen och öppnar. GM pratar med LW, vill att hon tar bort det som finns på mobilen, eller vill läsa hennes meddelanden, svartsjuk.
LW vägrar, GM sliter åt sig telefonen, tar armen runt hennes hals(som SD gjorde i bilen) och drar ut henne genom dörren för att inte väcka barnet som han vet sover där, dörren lämnas då på glänt.
Drar ner henne längs gatan, stryper henne nästan.
Vid planket som han väl känner till vet han att de kan vara ostörda.
Väl där släpper han taget varpå LW börjar skrika, GM börjar slå, har helt tappat det och fortsätter slå, LW ramlar omkull och då tar han upp en sten och fortsätter tills hon är tyst.

Min slutsats, mördaren är någon nära, någon som inte kan släppa henne.
Citera
2018-06-11, 23:52
Medlem
Om det stämmer att mobilen ej är funnen så kan väl ni Örebroare hjälpa polisen att leta?

Enligt aftonbladet var den alltså pingad i ett område kring BOs bostad. Skogen låter ju rimligt. En bit ifrån FP nedgrävd i marken inte heller helt omöjligt.

Leta efter porös/nygrävd mark, gärna på lite undanskymd plats. Under buskarna en bit från FP? Hade naturligtvis varit alldeles super om någon hade råkat inneha en metalldetektor att dra runt med också..

Samsung sa ni va? Någon som vet färg på den?
Citera
2018-06-11, 23:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Låter ju lovande.

De uttrycker sig roligt som vanligt. Här inne skulle man riskera att bli slagen på fingrarna för detta: ”– Vi väntar på svar från jättemycket teknisk bevisning.”

Vafalls? Man undrar vem de försöker lura, ha ha ha.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-06-12 kl. 00:08.
Citera
2018-06-11, 23:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Om det stämmer att mobilen ej är funnen så kan väl ni Örebroare hjälpa polisen att leta?

Enligt aftonbladet var den alltså pingad i ett område kring BOs bostad. Skogen låter ju rimligt. En bit ifrån FP nedgrävd i marken inte heller helt omöjligt.

Leta efter porös/nygrävd mark, gärna på lite undanskymd plats. Under buskarna en bit från FP? Hade naturligtvis varit alldeles super om någon hade råkat inneha en metalldetektor att dra runt med också..

Samsung sa ni va? Någon som vet färg på den?

Fast det är nog rätt många som planterar i trädgårdarna i maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in