2018-06-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Om du läser det som inte är fetat i mitt inlägg så ser du att jag svarat på två frågor. Ny info i tråden.

Enligt dig vet du alltså att polisen inte beslagtagit blodbesudlade klädesplagg och att LW mobil inte är hittad och att polisen försöker att lokalisera den fortfarande?

Vet du hur hon dog (dödsorsak)?
Citera
2018-06-11, 23:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Men mobilen gjordes väl inte onåbar, polisen plingade väl den i nått skogsparti, typ 180 grafer från kroppen och sökandes inriktades ditåt istället för ringar?
Ät det en trådsanning att polisen fått ping på den?

Jag har kanske blandat ihop det, men har ett minne av att jag läst någonstans att hennes mobil hade pingats nära hennes hem. Men kan ha fel.

Kan dessvärre inte inte hitta uppgiften, möjligen läste jag det i NA? Nu låsta artiklar.

Att mobilen pingats betyder ju inte att det hittats. Nu är batteriet dött och tyvärr har (nog) mördaren haft tillfälle att "göra sig av" med den...
Citera
2018-06-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har kanske blandat ihop det, men har ett minne av att jag läst någonstans att hennes mobil hade pingats nära hennes hem. Men kan ha fel.

Kan dessvärre inte inte hitta uppgiften, möjligen läste jag det i NA? Nu låsta artiklar.

Att mobilen pingats betyder ju inte att det hittats. Nu är batteriet dött och tyvärr har (nog) mördaren haft tillfälle att "göra sig av" med den...

I nedanstående inlägg skriver också skribenten Rubar om att L:s mobil hade
pingats i området.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Okej, tack.
Men varför har det blivit så 'tyst' om hennes mobil. Media/AB skrev ju i rubrik om att hennes mobil hade pingats i området; polisen gick alltså ut med uppgiften att de inte hade mobilen. Om den fortf inte har påträffats så borde väl polisen kunna säga det (så att en engagerad allmänhet i området kan hålla ögonen öppna) och om den är hittad så borde det väl inte klassas som en statshemlighet?

Visst har det framkommit uppgift om någon typ av 'intressant' fynd (minns ej formulering) men det säger ju inte så mkt. Det göder ju bara spekulation. Varför talar inte Springare el åkl ur skägget?
Citera
2018-06-11, 23:22
Medlem
Citat:
Vet inte riktigt om jag förstår ditt påstående om värdelös information då min kommentar var ett svar på en fråga.
Angående vad jag menar med ”officiella” uppgifter är att det jag vet kan eller vill jag i nuläget inte berätta då jag riskerar att outa mig. Det som jag vet behöver komma ut till fler för att jag ska känna mig bekväm. Kanske dessa uppgifter kommer ut från någon annan eller att jag vet att fler vet, därav ordet ”officiella”. Tydligt nog?

Med hänsynslöst menar jag i detta fall: Ett våldsamt överfall mitt i en villaidyll där ingen kom till undsättning. Terror på Elm Street mitt i Hjärsta.

Menar du att det i stort sett hände på tomten mitt bland alla grannar?
Citera
2018-06-11, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Menar du att det i stort sett hände på tomten mitt bland alla grannar?

Eller på gatan ner till bullerplanket...
Citera
2018-06-11, 23:26
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Har tyvärr inga faktabaserade svar på dina frågor. Jag tror som flera andra i tråden att LW hade någon form av relation till sin mördare.

Tack för ditt svar. Ja, någon slags relation tror jag också att de haft. Den relationen var nog inte så bra. Nu har de en ruskig ”relation”: BO och GM. Fruktansvärt att detta kunde ske utan att någon verkar ha sett något. Hur är det möjligt, tror du? Ofattbart...
Citera
2018-06-11, 23:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
I nedanstående inlägg skriver också skribenten Rubar om att L:s mobil hade
pingats i området.

"Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisen pingat Lenas mobiltelefon till ett område i närheten av hennes bostad."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VzR16/polisen-har-lokaliserat-lenas-telefon-till-naromradet
Citera
2018-06-11, 23:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
I närheten av FP och LWs hem finns både radhus och villor, därav använde jag ordet villaområde. Kanske bostadsområde varit mer rätt och riktigt för aktuellt område?

Äh jag vet inte, villaområdet ligger ju väldigt nära radhusen men när du skrev just villaområdet tänkte jag om du menade hon specifikt umgicks med någon där.
Citera
2018-06-11, 23:29
Medlem
Citat:

Jo, men det var väl medan hon ännu var försvunnen, innan hon hittats?
Citera
2018-06-11, 23:30
Medlem
sommarljums avatar
Citat:

Jag har aldrig läst att mobilen pingats.

NA skrev i samband med LWs försvinnande följande:

"Polisen har nu spärrat av ett skogsparti i närheten av Lena Wesströms bostad i Hjärsta".

"Polisen har anträffat ett okänt föremål i ett skogsområde i Hjärsta. Polisen berättar just nu inte vad det handlar om för föremål."

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/uppgifter-skogsomrade-avsparrat-nara-lena-wesstroms-hem-har-antraffat-foremal
Citera
2018-06-11, 23:35
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum

"Polisen har nu spärrat av ett skogsparti i närheten av Lena Wesströms bostad i Hjärsta".

"Polisen har anträffat ett okänt föremål i ett skogsområde i Hjärsta. Polisen berättar just nu inte vad det handlar om för föremål."

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/uppgifter-skogsomrade-avsparrat-nara-lena-wesstroms-hem-har-antraffat-foremal

Förutom här i tråden förstås. Många ggr. Men aldrig att det varit bekräftat, att man hittat hennes telefon.
Citera
2018-06-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum

Här är inlägg med länk:
https://www.flashback.org/sp64085844
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in