2018-06-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Osäker på om det går att få fram innehållet i exvis SMS i efterhand från operatör?

Möjligtvis kan också kanske finnas diverse förenklade inloggnings uppgifter på olika sidor. En del kryssar väl alltid i typ "kom ihåg mig på denna enhet". Eller att man kan se användarnamnet även om personen inte sparat lösenord för förenklad inloggning.
Det skulle vara mumma om det var en IPhone som är synkad med en IPad. Förhoppningsvis tänker utredarna på att kolla den möjligheten.
Citera
2018-06-11, 22:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Det skulle vara mumma om det var en IPhone som är synkad med en IPad. Förhoppningsvis tänker utredarna på att kolla den möjligheten.

Kommer man då åt exvis appar i annan enhet utan att nödvändigt ha dem installerade på bägge? (är inte vidare bekant med apple).
Citera
2018-06-11, 22:56
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Blev hon dödad vid villaområdet och inte vid sitt radhusområde?

De sitter tätt ihop, går in i varandra. Svar tidigare på min fråga om FP=mordplats var ja (eller på väg till FP).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Exakt! Varför göra telefonen onåbar?!
Men mobilen gjordes väl inte onåbar, polisen plingade väl den i nått skogsparti, typ 180 grafer från kroppen och sökandes inriktades ditåt istället för ringar?
Ät det en trådsanning att polisen fått ping på den?
Citera
Medlem
Citat:

Hon hade inte iphone, Samsung
Citera
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ditt påstående (mitt fetade) vad vet du om fallet som inte tagits upp i tråden?

Du behöver inte berätta hur du vet, men genom att nämna att du vet en del så antar jag att du deltar i tråden genom att diskutera det du vet?
Om du läser det som inte är fetat i mitt inlägg så ser du att jag svarat på två frågor. Ny info i tråden.
Citera
2018-06-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nix hon var inte iphoneanvändare.
Hon använde sin mobil till allt, denna var rätt ny men så mycket information kanske inte fanns. Men det får ju utredarna fram från bla operatören bla. Intressant konversation via meddelandet kan vi nog tro, och antagligen graverande mot SD på flera sätt.

Enligt tidigare inlägg av postaren Sh.Holmes, som kände LW, så hade hon tydligen
inte en iPhone.

Citat:

Edit; se där, så bra - Sh.Holmes hann före!
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-11 kl. 23:00.
Citera
2018-06-11, 22:58
Medlem
sommarljums avatar
En annan fråga. Hur var LWs relation till sin bror? Som också var adopterad enligt uppgifter här i tråden. Var de biologiska syskon?
Citera
2018-06-11, 22:59
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Blev hon dödad vid villaområdet och inte vid sitt radhusområde?
I närheten av FP och LWs hem finns både radhus och villor, därav använde jag ordet villaområde. Kanske bostadsområde varit mer rätt och riktigt för aktuellt område?
Citera
2018-06-11, 23:01
Medlem
sommarljums avatar
Citat:

LW hade inte iPhone utan android.
Citera
2018-06-11, 23:02
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Vilka/vilket motiv hade GM? Tror du GM rättfärdigar sin gärning på något sätt? Alltså anser sig ha gjort ”en god gärning” eller att ”LW fick vad hon förtjänade”? ”Som man sår får man skörda”, typ? Vet du om någon skyddar GM? Hur tror du GM mår nu om du får gissa? Ångrar GM sig tro? Ursäkta alla frågor men vi har fått gissa så länge nu...
Har tyvärr inga faktabaserade svar på dina frågor. Jag tror som flera andra i tråden att LW hade någon form av relation till sin mördare.
Citera
2018-06-11, 23:04
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Om man letar efter telefon/sms/chatkontakt mellan tex SD och LW, så borde man väl kunna få fram det ändå? Utan telefonen? Eller?

Förhoppningsvis (och troligtvis) har utredarna genomsökt SD:s mobiltelefon/er och eventuellt andra ”enheter” och på så sätt fått fram mycket av vad de två ”pysslat med”. Det går säkerligen att få fram t.ex. sms-historik vad gäller mellan vilka nummer och när den skett. Tror dock att det blir omständigare att få fram innehållet i dem. Jag är inte säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in