2018-06-11, 22:20
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Exakt! Varför göra telefonen onåbar?!

För att LW fotograferade/filmade GM innan sin död? Förmodligen redan vid paketinslagningen, innan hon visste vad som komma skulle, om jag får gissa. Dessutom talar mobilen om var den är om den inte ”tystas”. Anledningen till att GM tog med sig samt ”ströp” telefonen var för att den inte skulle avslöja hens ”promenader” och ”positioner”, tror jag. Det hade varit klart mycket smidigare för utredarna om de fått fatt i mobilen, alltså ”samlingshjärnan” för många av LW:s internetaktiviteter, tänker jag. Nu får de ju i stället försöka jaga alla de ”tankar och ord” (avtryck/spår) m.m. som den spridit omkring sig, åt alla håll och kanter. Polisen tvingas gå över ån efter vatten på så vis, tyvärr. Om det nu är sant att polisen inte har telefonen förstås.
Citera
2018-06-11, 22:22
Medlem
Citat:
Tvärtom. Att ingen såg eller hörde och kom till undsättning. Att mördas nära sitt hem i anslutning till grannar och vänner där tryggheten borde varit stor. Menar att både tillvägagångssättet och var det skedde är hänsynslöst.
Menar du att MO påminner om terror på Elm street eller är det hänsynslösheten du menar?
Citera
2018-06-11, 22:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Tvärtom. Att ingen såg eller hörde och kom till undsättning. Att mördas nära sitt hem i anslutning till grannar och vänner där tryggheten borde varit stor. Menar att både tillvägagångssättet och var det skedde är hänsynslöst.

Ja det brukar ju vara en sådan omständighet som räknas som försvårande.
Citera
2018-06-11, 22:26
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
För att LW fotograferade/filmade GM innan sin död? Förmodligen redan vid paketinslagningen, innan hon visste vad som komma skulle, om jag får gissa. Dessutom talar mobilen om var den är om den inte ”tystas”. Anledningen till att GM tog med sig samt ”ströp” telefonen var för att den inte skulle avslöja hens ”promenader” och ”positioner”, tror jag. Det hade varit klart mycket smidigare för utredarna om de fått fatt i mobilen, alltså ”samlingshjärnan” för många av LW:s internetaktiviteter, tänker jag. Nu får de ju i stället försöka jaga alla de ”tankar och ord” (avtryck/spår) m.m. som den spridit omkring sig, åt alla håll och kanter. Polisen tvingas gå över ån efter vatten på så vis, tyvärr. Om det nu är sant att polisen inte har telefonen förstås.

Om man letar efter telefon/sms/chatkontakt mellan tex SD och LW, så borde man väl kunna få fram det ändå? Utan telefonen? Eller?
Citera
2018-06-11, 22:28
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Menar du att MO påminner om terror på Elm street eller är det hänsynslösheten du menar?
Hänsynslösheten! Sorry om jag är otydlig i det jag skriver. Det jag menar är att av vad jag hört så ska själva mordet varit våldsamt (utan att veta detaljer) men sen även att bli bragd om livet så nära ens trygga punkt, bland villor och vänner medan det går obemärkt förbi.
Citera
2018-06-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Om man letar efter telefon/sms/chatkontakt mellan tex SD och LW, så borde man väl kunna få fram det ändå? Utan telefonen? Eller?

Osäker på om det går att få fram innehållet i exvis SMS i efterhand från operatör?

Möjligtvis kan också kanske finnas diverse förenklade inloggnings uppgifter på olika sidor. En del kryssar väl alltid i typ "kom ihåg mig på denna enhet". Eller att man kan se användarnamnet även om personen inte sparat lösenord för förenklad inloggning.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-11 kl. 22:32.
Citera
2018-06-11, 22:32
Medlem
Citat:
Hängt med i tråden och i flera andra fall (både här och på andra håll) men har aldrig skrivit innan. Jag vet en del om fallet men kan tyvärr inte berätta hur.

På dina frågor kan jag svara:
LWs mobil har inte hittats.
De uppgifter som pressen gått ut med angående fynd av blodiga kläder stämmer inte.

Ditt påstående (mitt fetade) vad vet du om fallet som inte tagits upp i tråden?

Du behöver inte berätta hur du vet, men genom att nämna att du vet en del så antar jag att du deltar i tråden genom att diskutera det du vet?
Citera
2018-06-11, 22:32
Medlem
Citat:

Berätta mer!
Citera
2018-06-11, 22:33
Medlem
Citat:
Hänsynslösheten! Sorry om jag är otydlig i det jag skriver. Det jag menar är att av vad jag hört så ska själva mordet varit våldsamt (utan att veta detaljer) men sen även att bli bragd om livet så nära ens trygga punkt, bland villor och vänner medan det går obemärkt förbi.

Blev hon dödad vid villaområdet och inte vid sitt radhusområde?
Citera
2018-06-11, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Osäker på om det går att få fram innehållet i exvis SMS i efterhand från operatör?
Tror det kan vara ännu svårare med andra meddelandetjänster som tex Kik. Dessutom går det ju skicka meddelanden på andra sätt tex genom meddelandefunktioner i forum. Om man inte vet ens varit man ska leta kan det nog bli väldigt svårt.
Citera
2018-06-11, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Tror det kan vara ännu svårare med andra meddelandetjänster som tex Kik. Dessutom går det ju skicka meddelanden på andra sätt tex genom meddelandefunktioner i forum. Om man inte vet ens varit man ska leta kan det nog bli väldigt svårt.

Nu kanske hon inte hade så telefonen måste låsas upp efter någon halvannan minuts inaktivitet men om GM var ute efter att kontrollera hennes aktiviteter må hen väl kunna låsa upp telefonen.
Citera
2018-06-11, 22:41
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:

Vilka/vilket motiv hade GM? Tror du GM rättfärdigar sin gärning på något sätt? Alltså anser sig ha gjort ”en god gärning” eller att ”LW fick vad hon förtjänade”? ”Som man sår får man skörda”, typ? Vet du om någon skyddar GM? Hur tror du GM mår nu om du får gissa? Ångrar GM sig tro? Ursäkta alla frågor men vi har fått gissa så länge nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in