2018-06-08, 08:31
Medlem
IPAD-SWEs avatar
DN har nyligen intervjuat Peter Wallmark (SD). Intressant vore med mer upplysningar om honom och hans frus olika förehavanden; apropå denna kommentar, i tråden:

”Hörde ryktas om att det är flera av ombuden som inte var speciellt roade av att rösta på valberedningens förslag men de har aldrig fått några andra alternativ och ska ha känt sig pressade av ingen mindre än Peter Wallmark med vetskapen att antingen gör man som han säger eller så åker man ut ur partiet.”
(FB) Nytt kuppförsök i SD Stockholms stad
…samt denna kommentar i en helt annan tråd: ”SD sthlm stad drivs som ett familjeföretag av två par med partistyrelsens tysta medgivande. De paren bestämmer helt vem som ska bli vald till vad. De heter Wallmark (oljetrasa) och Vinge (maskinist) med respektive fru.”

Peter Wallmark (SD): Jag känner mig hemma på Södermalm (Publicerad 2018-05-27)
https://unv.is/dn.se/sthlm/peter-wallmark-sd-jag-kanner-mig-hemma-pa-sodermalm
”Hittills har Peter Wallmark, Sverigedemokraternas förstanamn på kommunlistan i Stockholm, mest verkat i skymundan. Som politisk sekretare har han bland annat hjälpt till med budgeten och dragit i gång kretsföreningarna.”

”I våras tog han klivet ut i offentligheten. Han valdes till distriktsordförande, framför partikollegan Martin Westmont, som till skillnad från honom suttit i kommunfullmäktige, och den tidigare, numera uteslutne, gruppledaren Per Ossmer.”

”Den 55-årige egenföretagaren är relativt ny i politiken. Född och uppväxt i Örby i södra Stockholm, gick han vidare till byggteknisk linje på gymnasiet och arbetade därefter som murare innan han i mitten av 90-talet startade eget. Han har drivit ett antal företag sedan dess, bland annat en sportsouvenirshop. Två företag, varav ett i byggbranschen, är fortfarande aktiva men ”ligger på is”, som Wallmark uttrycker det.”

”Han och hustrun, också hon en aktiv Sverigedemokrat, bor i en rymlig lägenhet bara tio minuters promenad från jobbet, i det så kallade SoFo-området på Södermalm.”

”Men både stadsdelen och staden har förändrats, menar Peter Wallmark. Samhället tar inte längre ansvar för sina medborgare. Det var en av anledningarna till att han blev medlem i Sverigedemokraterna 2012, trots att han tidigare röstat på socialdemokraterna.”

Dessutom finns det tydligen fler som klagar på ryktena som florerar här på fb. beträffande:

”Stockholmsstyrelsens politik” (Published April 7, 2018 på bloggen)
https://janolofbengtsson.com/2018/04/07/stockholmsstyrelsens-politik/

[…]”Det ger en mycket sorglig bild av partiet, det att diskussioner bland SD på riksplanet och i dess förmodligen allra viktigaste distrikt, ständigt förs bakom anonymitetens täckmantel på Flashback, ofta på en nivå värdig mellanstadieelever på en skolgård. Som jag ser det är detta ett symtom på partiets interna policys om att diskussioner om partiets inre liv inte får föras annat än internt. Policys som, dels i praktiken appliceras oerhört selektivt, dels leder till att diverse medlemmar skriver av sig på Flashback istället, där det inte kan “bevisas” vem som står bakom angreppen (även om man kan ha väldigt goda aningar). Sådana policys är i sin tur symtom på hur partiledningen helt övergett folkrörelsetanken och mer blivit som ett företag, där all officiell kommunikation ska gå genom en pressavdelning, eller genom ”VD:n” och dennes närmast sörjande. Som jag ser det är detta ett hinder för att SD någonsin ska kunna bli metapolitiskt relevanta, och här måste en förändring verkligen snart komma till stånd!”
Citera
2018-06-11, 21:54
Medlem
SD Stockholm har i Stadshuset nu endast en ledarmot. Martin Westmond.

Martin har å andra sidan fyra anställd politiska sekreterare (Peter och Christina Wallmark, Johan Tireland och Linnéa Vinge).

Peter ska visst ha 55000 kr per månad och de övriga lär inte ligga långt efter. Det är partimedel som går till precis ingenting!

Peter Wallmark kör även runt i en 300-tusenkronorsbil som föreningen står för. Det ingår även parkeringsplats och bensinkort. Effektiv användning av partikassan där!

Lokalerna på Katarinavägen har renoverats och samtliga möbler har bytts ut. Allt ska ha kostat en rejäl slant (det tisslas om mer pengar än vad ett seriöst företag skulle ha tagit betalt för att göra samma jobb). Tur då att Peter Wallmark kunde göra sig en nätt förtjänst när den styrelse han sitter som ordförande i gav just hans företag i uppdrag att utföra renoveringen.

Ser inte folk vilket jävla pack som har tagit sig in i kansliet? Är det verkligen de representanter som vi vill ha?

Peter Wallmark och anhang beter sig som en hoper Irländska asfaltsläggare. De bedrar och skor sig så mycket de bara kan på andras bekostnad.

Det är samma typ av drägg till människor och sådana har SD har släppt in och håller om ryggen! Packet står även på SDs riksdags-, kommun- och landstingslistor?!
Citera
2018-06-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envik
SD Stockholm har i Stadshuset nu endast en ledarmot. Martin Westmond.

Martin har å andra sidan fyra anställd politiska sekreterare (Peter och Christina Wallmark, Johan Tireland och Linnéa Vinge).

Peter ska visst ha 55000 kr per månad och de övriga lär inte ligga långt efter. Det är partimedel som går till precis ingenting!

Peter Wallmark kör även runt i en 300-tusenkronorsbil som föreningen står för. Det ingår även parkeringsplats och bensinkort. Effektiv användning av partikassan där!

Lokalerna på Katarinavägen har renoverats och samtliga möbler har bytts ut. Allt ska ha kostat en rejäl slant (det tisslas om mer pengar än vad ett seriöst företag skulle ha tagit betalt för att göra samma jobb). Tur då att Peter Wallmark kunde göra sig en nätt förtjänst när den styrelse han sitter som ordförande i gav just hans företag i uppdrag att utföra renoveringen.

Ser inte folk vilket jävla pack som har tagit sig in i kansliet? Är det verkligen de representanter som vi vill ha?

Peter Wallmark och anhang beter sig som en hoper Irländska asfaltsläggare. De bedrar och skor sig så mycket de bara kan på andras bekostnad.

Det är samma typ av drägg till människor och sådana har SD har släppt in och håller om ryggen! Packet står även på SDs riksdags-, kommun- och landstingslistor?!
Helt sjukt vad många som lämnar SD. Förra valberedningen var ju uppenbart totalusel. Nu gillar jag inte kandidaterna för 2018 heller men jag tror faktiskt vi kommer att klara oss ifrån vildar i kommunfullmäktige. Landstinget finns risk för vildar tyvärr.

Men alla Peter och Christina Wallmark, Johan Tireland och Linnéa Vinge avlönas väl inte av partiet utan av Stockholms stad?

Peter kan knappast ha lön eller arvode. Dom gnällde ju på att förra styrelsen tog ut det då kan dom ju inte själva göra samma sak.
Citera
2018-06-12, 12:22
Bannlyst
Martin Westmont nominerade sig själv under Årsmötet.

En äkta karriärist som bara bryr sig om sina egna fördelar. Något vettigt har han inte presterat under tiden i Stadshuset.
Citera
2018-06-12, 13:10
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Spännande logik i diskussionerna här på Flashback. Först är Kareliusson en ond diktator som styr allting bakom kulisserna. Sen är Kareliusson helt plötsligt en stakars sate vars avslutade engagemang ska bekräfta att Wallmark är ondskan på jorden.

Det lustiga är att även om samtliga påståenden kring Wallmark vore sanna (vilket de inte är) så skulle han i alla fall vara hundra gånger mer lämplig än sina hatare. Det där gänget som arvoderade tre kvarts mille åt sig själva. Som handlat på shoppinggallerior och krogar för föreningens pengar, och kört med falska fakturor. Som inte heller brydde sig ett skvatt om "interndemokrati" när det var de som fick pengar. Vars anhang består av idel psykopater, folk som begår sexuella övergrepp, kriminella, missbrukare, hysteriska galningar och en och annan gammal nasse.

Hela den här unkna "sverigevänliga" miljön kring partiet behöver vädras ut. Eller åtminstone skingras från partiet. Såna där människor är inte lämpliga för att bli politiker. Gå till AfS istället.

PS. Ja, det inköps bilar och andra fordon för föreningspengar. Och renoveras av kompisar eller via andra privata kontakter. Och förekommer höga löner för pol. sek:s som kanske t. o. m. i praktiken jobbar rätt mycket med partiverksamhet (vilket i. o. f. s. avlastar partiets representanter). I precis alla partier. Promise u. Systemet är uppbyggt så. Inte SD som hittat på det.
Senast redigerad av Kloakkrigaren 2018-06-12 kl. 13:13.
Citera
2018-06-12, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakkrigaren
Det lustiga är att även om samtliga påståenden kring Wallmark vore sanna (vilket de inte är) så skulle han i alla fall vara hundra gånger mer lämplig än sina hatare. Det där gänget som arvoderade tre kvarts mille åt sig själva. Som handlat på shoppinggallerior och krogar för föreningens pengar, och kört med falska fakturor. Som inte heller brydde sig ett skvatt om "interndemokrati" när det var de som fick pengar. Vars anhang består av idel psykopater, folk som begår sexuella övergrepp, kriminella, missbrukare, hysteriska galningar och en och annan gammal nasse.

Det roliga är att det du säger visar att du inget vet. Allt du påstår om det gamla gänget är dina fantasier. Visa upp en ens en enda falsk faktura?!

Monika Skogman och Mikael Crona har i efterhand medgivit att nja. Det var nog inte fullt så illa som det påstods. Inga oegentligheter annat än att arvorde som enligt partiets revisor skulle utbetalats på ett sätt senare bedömdes som att det skulle ha varit frågan om lön. Alltså gjordes en fyllnadsinbetalning och allt var sedan i sin ordning. Inget brottsligt har begåtts som det på årsmötet så ivrigt påstods. Undantaget Monika som redan då sa att allt var i sin ordning gällande den föregående DS ekonomi och redovisning.

”Löner” som det gamla gänget därmed tog ut, utgjorde bara en bråkdel av vad Nystart och PW tar ut.

Vad är det för fantasier om shopping och sånt?! Du låter mer och mer som en gravt försupen RS (står för Riktig Skithög, bara så att du inte blandat ihop det med Robert Stenkvist igen).

Nassar fanns det inga undantaget Per Ossmer som faktiskt har stöttat NMR ekonomiskt om man får tro Expressen/Expo. Villet gäng hörde han till?

Interndemokrati. Haha du yrar så att du tror dig själv. Lägg alkoholen åt sidan ett tag så lägger sig nog dileriumet också.

Att ha årsmöte där man låter en hoper interimstyrelser som var handplockade av PW, få ta fram en minst lika av PW handplockad ombudsgrupp som sedan får rösta in DS utan att medlemmarna får delta. Det är ingen demokrati någonstans. Det är ena jävla diktaturfasoner som mer liknar Nordkorea än en demokratisk församling i Sverige.

Sexuella övergrepp?! Du rör ju för fan ihop det här också!! Du måste sortera ut händelseförloppen innan du sätter dig här och skriver en massa dynga. Det var ju för fan PWs anhang i hans valberedning (Findel) som var/är misstänkt för våldtäkt. Det var PWs gäng med Tireland, Westmond mfl som haft problem med rättvisan och inte kan skilja på sitt och andras. För att inte tala om PW själv som har ett gäng rättegångar bakom sig.

Vilka av det gamla gänget är kriminella?! Ingen!

Sen har vi visst Dan som petades. David, Jacob och Per likaså. De stod med PW tills de var helt bortkollrade men de är minst lika medskyldiga till att föreningen nu huseras av ett rövarband. Om inte PW hade petat dem så hade de stått kvar och fortsatt bete sig lika illa. Jacob hade knappast engagerat sig i AFS om han fått komma med på SDs riksdagslista.

Det enda positiva med att Wallmarkarna idag är anställda som politiska sekreterare är att Christina knappast kan vara sjukpensionär längre. Så efter typ 27 år lyckades SD få ut en i arbete. Det är väl bättre statistik än vad S kunnat redovisa?

...jag tror inte jag kan få dig att ändra uppfattning om hur stor och godhjärtad PW är. Men förhoppningsvis kommer du att få se de skandaler som PW kommer att ställa till med. Media lär gräva i hans dynga för en så korrupt person kan inte bli riksdagsman och komma helskinnad ur det. Du kommer att få se.

Hoppas du lika ivrigt stödjer PW då. Lojalitet ända in i det sista är en fin egenskap. Eller bara dåraktig...?
Senast redigerad av envik 2018-06-12 kl. 16:27.
Citera
2018-06-12, 22:00
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Nej, jag har inte tillgång till det materialet. Men det finns det andra som har. Kul förresten att Skogman tydligen nu plötsligt gått från "spelmissbrukare" till pålitlig källa, nu när hon sitter i det nya fascistpartiets styrelse.

Ossmer är bunker. Tillhörde man Hahnes kuppförsök så är man det. I närmaste kretsen finns både gamla nassar och kriminella som är ökända för sina sexuella övergrepp bland "sverigevänner" i Stockholm.

Hade man velat nåt annat med kretsföreningarna hade man kunnat vara med och startat dem. Ingen i loserfalangen gjorde nånting. Främsta kritiken mot Långs styrelse var att den var slö. Så i sådana fall lämnade de andra "walk over" till "PW:s allierade" och har ingenting att klaga på. Givetvis rimligt att Sveriges största parti har organisation som är större än nån liten lokalförening, i huvudstaden.

Jag stödjer PW för att han är en oslagbar fixarsork. Första gången sen Dulny SD Stockholm faktiskt fungerar ordentligt. Och han, liksom det lysande stjärnskottet Linnea Vinge och deras närmaste är representativa och gör ett bra intryck. Mer än man kan säga om Maggan, PG Larsson, Ulvesten och resten av de här bittra losermänniskorna som sitter och läcker en massa kärringskvaller som såll till MSM och till vänstern.

Att vara alkisar var "rumpstyrelsens" främsta hobby förutom att arvodera sig med partipengar och hata invandrare. Att få lön för en tjänst är givetvis INTE nåt man kan jämföra med att helt fräckt snylta direkt från partikassan för att man tycker att man är så jävla bra.

PS: kan du hälsa Nasrin Sjögren som sitter och länkar till den här tråden på sin facebook att det skulle se lite mer värdigt ut om hon kunde släppa besvikelsen att missa riksdagsplats med hög lön och gå vidare i sitt liv? Läs Dag Hammarskjöld. En god kristen tar tacksamt emot det högre makter lägger i livets skål för dagen och sätter inte sin personliga "ära" först. Särskilt inte genom att förtala andra människor för att bearbeta den egna besvikelsen. Detta jävla martyrtjafs är bara patetiskt.
Senast redigerad av Kloakkrigaren 2018-06-12 kl. 22:04.
Citera
2018-06-13, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakkrigaren
Nej, jag har inte tillgång till det materialet. Men det finns det andra som har. Kul förresten att Skogman tydligen nu plötsligt gått från "spelmissbrukare" till pålitlig källa, nu när hon sitter i det nya fascistpartiets styrelse.

Ossmer är bunker. Tillhörde man Hahnes kuppförsök så är man det. I närmaste kretsen finns både gamla nassar och kriminella som är ökända för sina sexuella övergrepp bland "sverigevänner" i Stockholm.

Hade man velat nåt annat med kretsföreningarna hade man kunnat vara med och startat dem. Ingen i loserfalangen gjorde nånting. Främsta kritiken mot Långs styrelse var att den var slö. Så i sådana fall lämnade de andra "walk over" till "PW:s allierade" och har ingenting att klaga på. Givetvis rimligt att Sveriges största parti har organisation som är större än nån liten lokalförening, i huvudstaden.

Jag stödjer PW för att han är en oslagbar fixarsork. Första gången sen Dulny SD Stockholm faktiskt fungerar ordentligt. Och han, liksom det lysande stjärnskottet Linnea Vinge och deras närmaste är representativa och gör ett bra intryck. Mer än man kan säga om Maggan, PG Larsson, Ulvesten och resten av de här bittra losermänniskorna som sitter och läcker en massa kärringskvaller som såll till MSM och till vänstern.

Att vara alkisar var "rumpstyrelsens" främsta hobby förutom att arvodera sig med partipengar och hata invandrare. Att få lön för en tjänst är givetvis INTE nåt man kan jämföra med att helt fräckt snylta direkt från partikassan för att man tycker att man är så jävla bra.

PS: kan du hälsa Nasrin Sjögren som sitter och länkar till den här tråden på sin facebook att det skulle se lite mer värdigt ut om hon kunde släppa besvikelsen att missa riksdagsplats med hög lön och gå vidare i sitt liv? Läs Dag Hammarskjöld. En god kristen tar tacksamt emot det högre makter lägger i livets skål för dagen och sätter inte sin personliga "ära" först. Särskilt inte genom att förtala andra människor för att bearbeta den egna besvikelsen. Detta jävla martyrtjafs är bara patetiskt.

Du har skygglapparna på. Du är klart indoktrinerad och har inga som helst belägg eller bevis för de påståenden du kommer med men det fanns en massa belägg och bevis mot PW på den blogg som tidigare figurerade.

Jag kan inte och tänker inte försöka omvända dig. Problemet är bara att Sverige behöver SD, Sverige behöver Afs och alla krafter som finns för att vända skiten som sjuklövern har ställt till med men då måste det även vara representanter i politiken som man kan lita på. Klanderfria och stabila människor som inte verkar i egenintresse och bara för att få göra karriär och lyfta lön. PW och hans anhang är just sådana karriärister.

Du pratar om bunker och att folk ska rensa ut. Det är just det som är problemet med SD. Det får bara finnas en linje och allt annat ska rensa bort. Politiken blir enkelspårig. Visst kan jag köpa att man enas demokratiskt om en linje och håller den stenhårt utåt men så har det aldrig sett ut i SD. Den interna debatten är lika med noll och intet just tack vara sådana som du.

Och vad ska jag hälsa till Nasrin för? Vad sjutton har jag med henna att göra? Du kan väl vända dig till henne själv om du har något du vill säga henne?

Hur som. Ställ dig med PW och CW. Vi har förstått att du dyrkar marken de går på. När de ryker, villet de kommer att göra förr eller senare, då hitta du säkert andra att avguda.
Senast redigerad av envik 2018-06-13 kl. 01:43.
Citera
2018-06-13, 21:31
Medlem
Jag tycker att nuvarande styrelse är den bästa vi haft, även fast den har sina brister också.

Däremot så verkar inte valberedning/styrelse bry sig det minsta om folk som kan prata för sig eller är "politiker" när man sätter listor.

Tittar vi på landstingslistan t.ex så finns det flertalet namn som inte varit aktiva i partiet alls förutom en kort tid på slutet medans människor som varit aktiva i många år (och gjort det bra!) inte får vara med någonstans. Varför?
Citera
2018-06-14, 16:12
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Du tror mig säkert inte, men när det gäller föreningsverksamheten så jag skiter faktiskt i Wallmark som person. SD Stockholm har äntligen en fungerande styrelse och en fungerande verksamhet. Det är det som räknas. Skulle Wallmark(s) falla bort skulle det egentligen inte förändra mer än att vi skulle bli av med en person som har varit en klippa eftersom han inte bara snackar utan fixar grejer, och det i rätt högt tempo. Också en bra chef som reder ut konflikter mellan medlemmar direkt när han hör talas om dem. Hans privatliv intresserar mig faktiskt inte. Men jag kan tänka mig att bittra losers som vill fixa snabba cash säkert letat med ljus och lykta efter all skit de kan kasta på honom.

Citat:
Ursprungligen postat av EnUngSvensk
Jag tycker att nuvarande styrelse är den bästa vi haft, även fast den har sina brister också.

Däremot så verkar inte valberedning/styrelse bry sig det minsta om folk som kan prata för sig eller är "politiker" när man sätter listor.

Tittar vi på landstingslistan t.ex så finns det flertalet namn som inte varit aktiva i partiet alls förutom en kort tid på slutet medans människor som varit aktiva i många år (och gjort det bra!) inte får vara med någonstans. Varför?
Vi behövde ett nytt lag. Jag menar, förra mandatperioden bestod SD:s representanter av personer av den här kalibern.

Om du menar L. N. så säger många att hon läcker grejer. Till Maggan b. la. Förvånar mig eftersom jag också tyckte att hon verkade vettig. Annars var ju inte Maggans älsklingsorginal Richard Wall nån höjdare heller precis. Och Kareliusson vill inte fortsätta.

Hursomhelst så tror jag att Kroon kommer göra ett fenomenalt jobb. Duktig och insatt, och representabel för ett SD som håller högre nivå än i Samnytts kommentarsfält. Allt det där losergänget inte är.
Citera
2018-06-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashlack
Snälla. Om Viktor hade misshandlat Linnéa Cortés på riktigt, varför blev i sådana fall Henrik Vinge och Viktor vänner med varandra på Facebook efter bråket? Vilken pojkvän blir vän med den person som skulle misshandlat dennes flickvän? Det tyder troligtvis på att inte ens Vinge själv tror på Linnéas tycka-synd-om-story.

Om någon hade misshandlat min flickvän, skulle jag aldrig någonsin haft kontakt med den personen på något vis. Vilken är en sund reaktion. Eller ännu sundare, klå upp den personen själv.

Sedan kan man undra varför Linnéas puttinuttiga-midsommarvideo på Youtube försvann? Kan det vara så att alla hennes ''vänner'' i videon inte trodde på henne? Ja kanske det, eftersom majoriteten av folket i midsommarvideon snackade skit om Cortés i Almedalen och sa att hon var en lögnare. Inklusive hennes bff Ulrica.

Allt detta och mycket annat, fick mig att ändra uppfattning om Viktor och framförallt om Linnéa. Och det är jag inte ensam om.

Varför kickade man ens Viktor? Han gjorde ett väldigt bra jobb och hade den där borgerliga approachen som lockade fler storstadsmänniskor.

Varför var det då så nödvändigt att göra sig av med honom?

Eftersom han lyftes fram som ledningens kandidat till att bli förbundsordförande kan han ju knappast vara dålig tänker jag?
Citera
2018-06-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngSvensk

Jonathan Othen sa också det.

Vad tycker du att denna styrelse är så bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in