2018-06-10, 13:03
Bannlyst
En ny battle royale från Hi-Rez (Smite och Paladins) som tagit fart under dagarna på grund av stora streamers som gillar spelet. Är free to play, så bara att hoppa in på steam och ladda ner direkt och börja spela.

https://store.steampowered.com/app/813820/Realm_Royale/

Lite gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=Hz2QkVCVj2E

Testade första gången idag och gillar det skarpt!
Citera
2018-06-11, 17:28
Medlem
Vurtnes avatar
Känns lite som Fortnite vilket jag inte gillar. Men ska ge det en chans, så återkommer jag med en kommentar.
Citera
2018-06-11, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vurtne
Känns lite som Fortnite vilket jag inte gillar. Men ska ge det en chans, så återkommer jag med en kommentar.

Fast är inte ens i närheten av Fortnite. Om det är likt något så är det mer likt PUBG/H1Z1 för där är det inget byggande heller utan mer baserat på din aimförmåga.
Citera
2018-06-11, 18:47
Medlem
Vurtnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Fast är inte ens i närheten av Fortnite. Om det är likt något så är det mer likt PUBG/H1Z1 för där är det inget byggande heller utan mer baserat på din aimförmåga.
Tänkte mer på potions, loot kistor & olika nivåer på vapen.
Citera
2018-06-11, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vurtne
Tänkte mer på potions, loot kistor & olika nivåer på vapen.

Ah, ja på så sätt är det likt. Men du kan crafta i detta också.
Citera
2018-06-11, 19:26
Medlem
Vurtnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Ah, ja på så sätt är det likt. Men du kan crafta i detta också.
Måste ändå säga att det är ett helt ok spel.
Första gamet gick åt helvete, andra kom jag 3a & sista vann jag.
https://cdn-04.minfil.com/2f2fP4e2b9/093835b1-1528738045/yay.jpg

Nu ska jag testa lite duo
Citera
2018-06-11, 21:26
Medlem
Roligt spel, men blir one shottad hela tiden när det är dryga 20 spelare kvar. 9 plats är det bästa jag har uppnått. Några tips?
Citera
2018-06-12, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antichthon
Roligt spel, men blir one shottad hela tiden när det är dryga 20 spelare kvar. 9 plats är det bästa jag har uppnått. Några tips?

Gå från forge till forge. Börja med att crafta din class weapon, sedan class ability och armor.
Ta inte onödiga fights utan din class weapon och med några delar armor.
Citera
2018-07-01, 15:46
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Gillar att man nu får lite armor i början, uppskattar det mesta av patcharna som kommit faktiskt. Riktigt kul att spela realm med full squad, någon blir kyckling och alla får lite panik.

Tror inte det blir något mer fortnite nu när realm går att spela.. Rekommenderas, vi har haft riktigt kul.

Crossbow känns väldigt stark, bra aim, skjuter hårt och snabbt, vill nästan alltid ha en crossbow nu. Shotgun verkar suga dock, ibland fått 100skada när man skjuter någon precis bredvid en, wtf liksom..
Citera
2018-07-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Gillar att man nu får lite armor i början, uppskattar det mesta av patcharna som kommit faktiskt. Riktigt kul att spela realm med full squad, någon blir kyckling och alla får lite panik.

Tror inte det blir något mer fortnite nu när realm går att spela.. Rekommenderas, vi har haft riktigt kul.

Crossbow känns väldigt stark, bra aim, skjuter hårt och snabbt, vill nästan alltid ha en crossbow nu. Shotgun verkar suga dock, ibland fått 100skada när man skjuter någon precis bredvid en, wtf liksom..
Är den nya SMGn så OP som alla säger på reddit? Inte spelat på någon dag å de släpper ju nya patcher hela tiden.
Citera
2018-11-04, 01:33
Medlem
Precis börjat spela för att få lite paus från PUBG som jag spelat nån-stop sedan det släpptes.
Riktigt kul och jag får många frags. Dröjer nog inte många matcher innan första vinsten 😊
Citera
2019-01-27, 11:19
Medlem
Om någon har missat det så är spelet nu inne på OPEN BETA till Xbox och PS4. PS+medlemmar får även det nya battlepasset helt gratis. De har nyligen släppt en ny uppdatering med ett nytt talentsystem och kommer släppa nya uppdateringar varannan vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in