2018-06-11, 08:20
Medlem
Nihennas avatar
https://youtu.be/g_2VZvi0fQ0

Så var det äntligen utgivet, efter alla år som vi har längtat efter en riktig uppföljare till DMC4.

Inget gameplay direkt, men stilen verkar minst sagt intressant.

Vem är det som har den mesta tiden av trailern? Nero (armen tänker jag på då)? Vergil?

Går väl inte att säga så mycket mer. Mer Devil May Cry helt enkelt, och det uppskattas, väl?
Citera
2018-06-11, 11:26
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Blir ett klart köp, iochförsig bara spelat 4an och reeboten men älskade båda. Aldrig fattat hatat mot reeboten. Var riktigt läcker. Ölskade combaten och designen. Men gissar att det hade och göra med den nya stilen, framförallt på dante typ. Ändra inte source material då jävla blir nördarna arge hehe. Men det här blir def ett köp, förutsatt att det kommer till ps4 också vilket jag såklart förutsätter trots ? i trådrubriken, men det kanske inte är 100% officiellt än kanske därför.
Citera
2018-06-11, 11:28
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Blir ett klart köp, iochförsig bara spelat 4an och reeboten men älskade båda. Aldrig fattat hatat mot reeboten. Var riktigt läcker. Ölskade combaten och designen. Men gissar att det hade och göra med den nya stilen, framförallt på dante typ. Ändra inte source material då jävla blir nördarna arge hehe. Men det här blir def ett köp, förutsatt att det kommer till ps4 också vilket jag såklart förutsätter trots ? i trådrubriken, men det kanske inte är 100% officiellt än kanske därför.

Precis, inget fel i gameplayet tycker jag men jag gillar inte Dontes personlighet i den britiska versionen av spelet.

Jag skrev (?) på PC och PS4 då det visades på Xbox presentation. Möjligt att det har bekräftats till PS4/PC efter dess, det är bara för mod att fixa till i så fall.
Citera
2018-06-11, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Precis, inget fel i gameplayet tycker jag men jag gillar inte Dontes personlighet i den britiska versionen av spelet.

Jag skrev (?) på PC och PS4 då det visades på Xbox presentation. Möjligt att det har bekräftats till PS4/PC efter dess, det är bara för mod att fixa till i så fall.

Är inte det här ett Sony exklusivt för Ps4an
Citera
2018-06-11, 17:30
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Är inte det här ett Sony exklusivt för Ps4an

Va? Vad menar du?
Nej, det är inte exklusivt. Speciellt inte när det var på Microsofts konferens det visades på. Sonys konferens är inatt(?).
Citera
2019-02-07, 17:08
Medlem
Nihennas avatar
Nu finns även demo till PS4.

Körde igenom det och gillar det riktigt starkt, men är det bara mitt minne som felar eller har DMC alltid varit såhär långsamt?

Möjligt att det är för att jag kört Bayonetta 1 och 2 efter att jag körde mitt senaste DMC, men inte fasen har jag minne av att det är så här långsamt i tidigare spel
Fortfarande riktigt, riktigt kul, men fick lite av en chock över hur långsamt stridssystemet var för jag mindes det som att det var precis lika kvickt som Bayonetta.
Citera
2019-02-08, 07:15
Medlem
Nihennas avatar
Det var inte mycket surr kring spelet här. Är inte "Djävulen Må Gråta" populärt här på Flashback?
Citera
2019-03-06, 19:53
Medlem
Nihennas avatar
https://www.metacritic.com/game/xbox-one/devil-may-cry-5

Finfina betyg 88 so far efter 45 recensioner.
Bara 2 dagar kvar, sen är helgen räddad. Ska försöka att bli riktigt bra på combos osv. denna gången. Aldrig varit något vettig, men ska försöka mig på att kunna bli hyfsat stilig i strid i alla fall!
Citera
2019-03-08, 21:17
Medlem
Nihennas avatar
Verkar bara vara jag som är intresserad av spelet här på FB, men skit samma

Så där, fått spela ett par timmar nu. Spelet är helt fantastiskt. Det slår näääääästan DMC3, och frågan är om inte mycket av det man gillar med DMC3 är ren nostalgi. Det är fortfarande ett riktigt bra spel, men med tanke på hur mjukt och fint stridssystemet flyter i detta skulle jag inte vara förvånad om man återgick till 3an och tyckte det kändes "ryckigt".

Capcom har verkligen hittat en fantastisk spelmotor i RE Engine också.

Nä, hittills är spelet en stark stark 9a. Köp, köp, köp om nir är ett fan av action spectacle-genren

Så skönt att Capcom har hittat storformen igen. De har ju haft ett par mörka år bakom sig, dessvärre, men nu verkar de ha hittat rätt igen med RE7, RE2:Make och DMC5.
Senast redigerad av Nihenna 2019-03-08 kl. 21:19.
Citera
2019-03-10, 20:35
Medlem
Nihennas avatar
Någon som har tips på hur fan man spelar Dante? Nero har jag bemästrat någorlunda, och V är ärligt talat att bara buttonmasha samt summona Nightmare så får man gratis SSS-rank, men Dante har alltid varit sjukt krånglig enda sen DMC3 (tror t.o.m Itsuno berättade i en intervju att han inte medvetet skapade det monster som Dante är i DMC4, så han försökte tillfredsställa både proffsen och de som bara spelar ibland). Ska vara glad om jag ens når S ibland. Oftast stannar det vid A...

Han har så sjukt många vapen, så sjukt många styles och nästan oändligt med möjligheter >.<

Just nu fokuserar jag på Gunslinger och Swordsman. Gunslinger är level 2 och Swordsman är level 2. Använder just nu Sparda och motorcykeln. Gillar inte riktigt handsken då den OCKSÅ kan förvandla sig själv till ett par stövlar.
Citera
2019-03-10, 22:06
Medlem
Är bara på kapitel 8 än så inte spelat Dante. Har spelat alla tidigare delar och älskar dom, rebooten var också helt fantastisk, gillade den arroganta skitungen Dante var i den delen, och jätteskönt flow och helt okej bossfighter.

Men detta spel... oj oj, det är så snyggt att jag blir helt överväldigad ibland. Bloder som smetar in hela Nero när man slaktat ett gäng monster.

Så vi får se, än så länge är jag totalt hooked på både gameplay och storyn.
Citera
2019-03-11, 04:03
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Använder just nu Sparda och motorcykeln. Gillar inte riktigt handsken då den OCKSÅ kan förvandla sig själv till ett par stövlar.
Detta låter ju helt normalt för den oinsatte.

Är spelet värt att spela för den som gillar GoW skarpt (både gamla och nya), men ledsnade ganska snabbt på Bayonetta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in