2018-06-11, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Dessutom så har de jävlarna lyckats med sin diaboliska plan. Opinionsinstituten har nu i flera år tryckt ner siffrorna på SD för att nu tokhöja dem. Och de har fått precis den effekt de ville ha med den manövern nämligen............... (Plats för ifyllande av valfri idiotteori).

Det enda som förvånar mig är att de flesta i den här tråden (även de som gått all-in på OI:s manipuleringsteori) verkar vara ovanligt uppspelta över SD:s siffror.
EN bra genomgång

Men du förutsätter att dessa OI arbetar långsiktigt. Jag tror dock inte att man arbetar med längre sikte än nästa val. Valet blir som en tenta, nu ska det bevisas hur bra man är. Och jag är nog ganska säker på att stressnivån höjs bland instituten, det är nu det avgörs, både prestige och pengar. Dessa psykologiska och ekonomiska krafter ska inte underskattas. Möjligen.
2018-06-11, 11:11
Medlem
catforwardpowers avatar
Jag har skummat igenom SCB:s partisympatiundersökning och den visar på enorma splittringar i landet. Bland arbetare och LO-anslutna har SD sitt överlägset starkaste stöd med över 25%. Skillnaden mellan män och kvinnor är fortsatt mycket hög där SD har mer än dubbelt så starkt stöd bland män. SD har också nästan dubbelt med sympatier i södra Sverige jämfört med Norrland, till och med Stockholmsympatierna ligger i paritet med Norrland. Noterbart är också att Socialdemokraterna har fortsatt över 40% stöd i de fyra nordligaste länen vilket jag får säga ändå är anmärkningsvärt. Jag som norrlänning själv vet att vi är ett oerhört trögtänkt folk och det är faktiskt inte ens säkert att S kommer tappa sin starka ställning här framöver tyvärr.

Däremot så är skillnaderna mellan stad och landsbygd inte överdrivet stor när det gäller SD-sympatier, mycket mindre än i andra jämförbara länder för SD:s broderpartier. I nästan hela övriga västvärlden är högern starkare på landsbygden och vänstern starkare i staden men det förhållandet gäller inte i Sverige vilket syns i SCB:s undersökning.

Slutsats är väl ändå att SD går fram överallt och är troligtvis underskattade i SCB när bortfallet är nästan 50%.
2018-06-11, 11:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Självklart är uppgången i opinionsundersökningarna en verklig uppgång & ett tecken på att allt vänder jävligt snabbt just nu.

Pendelsvängningen går så snabbt nu att man märker det nästan överallt ute i samhället, oavsett vem man träffar. Nu börjar hundradagarsmarschen mot 30%.

ps.
Nämnde jag att kvinnorna nu verkar rusa till SD, både i SIFO & SCB.
2018-06-11, 11:18
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Jag tror att svaret är ganska enkelt. De tänkte inte så långt fram när de började vikta ner siffrorna. Deras tankegångar är ungefär lika efter som hos politikerna i sjuklövern. Ljug nu, worry later.

OI består av siffer nerdar. De jobbar med statistik för att siffror är binära och utan känslor. Det finns flera sätt attmäta och det finns flera sätt att ställa frågan. "Vilket parti skulle du rösta på om dert var val idag?", "Vilket parti kommer du rösta på i höst?", "Kan du tänka dig att rösta på SD?". Dessa frågor skulle ge tre olika svar. Ta en opinionsmätning för vad det är. Jämför förrändringar och dra slutsatser men det är in konspiration att ge SD låga %.
2018-06-11, 11:19
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Självklart är uppgången i opinionsundersökningarna en verklig uppgång & ett tecken på att allt vänder jävligt snabbt just nu.

Pendelsvängningen går så snabbt nu att man märker det nästan överallt ute i samhället, oavsett vem man träffar. Nu börjar hundradagarsmarschen mot 30%.

ps.

Det tror jag med. Stigmatiseringens tid är förbi och jag tror att SD slutar på 25-26%. Vi får se om festival sverige kommer ge fler skäl att rösta rätt.
2018-06-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Jag har skummat igenom SCB:s partisympatiundersökning och den visar på enorma splittringar i landet. Bland arbetare och LO-anslutna har SD sitt överlägset starkaste stöd med över 25%. Skillnaden mellan män och kvinnor är fortsatt mycket hög där SD har mer än dubbelt så starkt stöd bland män. SD har också nästan dubbelt med sympatier i södra Sverige jämfört med Norrland, till och med Stockholmsympatierna ligger i paritet med Norrland. Noterbart är också att Socialdemokraterna har fortsatt över 40% stöd i de fyra nordligaste länen vilket jag får säga ändå är anmärkningsvärt. Jag som norrlänning själv vet att vi är ett oerhört trögtänkt folk och det är faktiskt inte ens säkert att S kommer tappa sin starka ställning här framöver tyvärr.

Däremot så är skillnaderna mellan stad och landsbygd inte överdrivet stor när det gäller SD-sympatier, mycket mindre än i andra jämförbara länder för SD:s broderpartier. I nästan hela övriga västvärlden är högern starkare på landsbygden och vänstern starkare i staden men det förhållandet gäller inte i Sverige vilket syns i SCB:s undersökning.

Slutsats är väl ändå att SD går fram överallt och är troligtvis underskattade i SCB när bortfallet är nästan 50%.

SD har alltid vid tidigare val varit allra starkast på småorter och mindre samhällen, från ca 100 till 2-3 tusen invånare, och inte på rena bonnvischan.

Förklaringen är ganska uppenbar, på dessa ställen finns ofta "hyreshus" för blattarna, men aldrig möjlighet till att avskärma sig från dessa som i större städer med "blattegetton"!
2018-06-11, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

ps.
Att SD plötsligt ökar med 100 tusentals väljare varje månad, sedan två månader? Tja, kanske det. Jag klagar inte
2018-06-11, 11:49
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nej det är männen som saknar ryggrad. Det är det som är hela problemet med hela sveriges situation. Det är biologiskt.

Kvinnorna börjar överge svenska män, för att de beter sig som pussies. De tror att de inte kan skydda dem längre. Inga kvinnor vill ha pussies. Det är osexigt.

Vi måste börja återta respekten och börja skydda dem. Det är så enkelt.
Du har helt rätt i sak. Kvinnor följer starka män. Därför är snacket om att Jimme är bättre för kvinnliga väljare jämfört med en Trump rent skitsnack.

Däremot undrar jag om inte svenska kvinnor är extrema i det här fallet(trots att de ska följa mjäkiga Jimmie och inte alfahannen Trump). Om vi rättar till SCB.s bluffundersökning med de 1.6 som de gissade fel senast har SD 32% bland männen och 15 % bland de inrikes födda kvinnorna. Vid vilken punkt minskar det här extrema gapet? Kommer det att behövas 40% män eller 55%? Man trodde ju ändå att ju större SD blev desto mindre skulle gapet bli, det verkar snarare öka. De enda som hakar på och närmar sig är utrikesfödda kvinnor som har 18.4% SD-väljare när man har rättat till siffrorna.
2018-06-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
OI består av siffer nerdar.
Vilket skitsnack, de är "opinionsverktyg", och har så varit sedan SD nosade på att komma in riksdagen. Snart kommer vi även få höra att PK aldrig existerat, det fanns bara i våra folie-hjärnor. Tjena.
2018-06-11, 11:55
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vilket skitsnack, de är "opinionsverktyg", och har så varit sedan SD nosade på att komma in riksdagen. Snart kommer vi även få höra att PK aldrig existerat, det fanns bara i våra folie-hjärnor. Tjena.

PK journalism har alltid funnits men OI i maskopi med sossarna har aldrig funnits. Larv.
2018-06-11, 11:55
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Att SD plötsligt ökar med 100 tusentals väljare varje månad, sedan två månader? Tja, kanske det. Jag klagar inte

Inte omöjligt efter debatten om "Afghan-männen".
2018-06-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
PK journalism har alltid funnits men OI i maskopi med sossarna har aldrig funnits. Larv.
Vem har talat om sossarna specifikt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in