Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Olunga för 40 mille är bland det mest absurda jag varit med om i Allsvenskan.
30 för Bejimo tycker jag också absolut är överpris. Även om han tveklöst besitter en fin talang är det rätt skrattretande att han idag skulle bli Allsvenskans dyraste försvare. Jag har sett alla era matcher i år men har han ens varit så bra i år?
Har ingen koll på hur Colley gör ifrån sig i Genk men sett till hans prestationer i dif tycker jag dif borde varit väldigt nöjda med den prislappen man fick för honom vid övergåncen.
Sedan fick ni väl 10-15 mille för grin-Emil vilket också var rätt saftigt betalt, eller?
Olunga är en extrem försäljning, kineserna vet ju knappt vad de gör, Bosse såg läget och lyckades verkligen kräma ut maximalt. Man satt ju och hoppades på ''Sam-pengar'' (33m) men hade varit nöjd med 25 för Olunga.
Beijmos inledning på säsongen var inte bra. Förra säsongen var han däremot extremt bra och hade ett grymt samarbete med Mange E, det samarbetet har han inte hittat med vare sig Haris eller Kozica. Men nu på slutet av vårsäsongen när han har fått spela med Ring framför sig, har det sett betydligt bättre ut.
Grejen med de här pengarna är ju att de tyska lagen ser potentialen i honom. Han är 20 bast och en av de bästa på sin position i Allsvenskan. Sen att Ludde Augustinsson spelar i Bundesliga och Bremen väger nog in en del i att klubbarna visat intresse och budat såpass mycket som de gjort. Ludde och Beijmo har liknande egenskaper i att båda är otroligt löpstarka och rörliga, men där Ludde har en betydligt bättre inläggsfot. Ludde köptes för 45 från FCK. Så jag är egentligen inte förvånad över prislappen.
Colley har varit en av Jupiler leagues bästa försvarare och är det något lag i Belgien som varit duktiga på att förädla försvarsspelare är det just Genk. Bl a Christian Kabasele och Kalidou Koulibaly som sålts vidare till Watford respektive Napoli. Colley är en otroligt fin affär Bosse gjort, plockades som bosman efter att ha varit i Kups, såld till Genk för 19 och nu väntar ytterligare 12-15 miljoner tillkomma då hans övergång till Sampdoria väntas bli officiell i dagarna.
13 millar för Emil trodde man inte skulle ske, nej. Bra allsvensk MB som fungerade väldigt bra tillsammans med Colley, men mindre bra tillsammans med någon annan. Man trodde ju inte på en försäljning, Emil skulle bli kvar många, många år. Skulle han säljas skulle det handla om 5-7 millar, över 10, det fanns inte.