2018-06-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Ryssland som det snackats om hela 2018. Dom verkar inte ge upp och jag tror inte AIK kommer stå emot särskilt länge till heller.
Jag är en stor fan av Ryssland som mellansteg så hade vart kul om både han och Salétros får speltid i dugliga ryska klubbar. Men vad jag läst har Olsson tackat nej. OM han går till Ryssland borde han hängt med Salétros till Rostov. Samspelta redan så borde ju öka spelchanserna lite. Samt att lättare att aklimatisera sig med en polare
Citera
2018-06-10, 00:30
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
När det kommer till absurda försäljningar håller jag nog blottaren som bäst. Men han har väl sämre facit med värvningar in överlag?
Tittar man överlag vad han har åstadkommit det här sejouren är det sjukt imponerande. Man får dessutom ha i beräkningarna att alla har olika förutsättningar, när Bosse kom tillbaka 2014 var ekonomin urusel efter MP och Tommy Jacobssons cirkus. Sättet att vända ekonomin samtidigt som det sportsligt gått framåt (cuptitel och europa) under de här åren är väldigt bra.
Citera
2018-06-10, 03:59
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
När det kommer till absurda försäljningar håller jag nog blottaren som bäst. Men han har väl sämre facit med värvningar in överlag?
Fullt rimliga priser på alla som har lämnat DIF. Kineserna betalar lite skevt men så är det ju bara. Fick ni inte pengar för Saetra t o m? Beijmo och Kerim går på extrapris nu. Vad är det absurda, enligt dig? Colley går tydligen bättre än Aidoo i Belgien så priserna där ligger rätt.
Citera
2018-06-10, 10:27
Medlem
Shuyins avatar
Det är väl inte konstigt att en Bundesligaklubb kan tänka sig lägga 3 miljoner Euro på en talangfull ytterback? Det är ju potential man köper. Och utifrån en Allsvensk kontext så blir ju siffrorna högre än normalt då budet kommer från just en tysk toppklubb. Det är ju skillnad mot att sälja till Belgien eller Ryssland.

Jag tycker inte att det är Bosses förtjänst mer än att han var villig att satsa på Bejimo från början såklart. Men summan är ju så pass hög eftersom det är en klubb som spelar i en topp 5 liga i Europa.

Lätt att glömma bort Haruna Garba och Julian Kristoffersen också. Sedan gör alla sportchefer blunders, om man inte chansar får man inget till slut.

Annars märkligt med AC tillbaka i MFF. Hatade han MP eller vad ligger bakom detta? Bara 4 matcher i Belgien i år. Liknande tendens om det var i Chievo.
Citera
2018-06-10, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Fullt rimliga priser på alla som har lämnat DIF. Kineserna betalar lite skevt men så är det ju bara. Fick ni inte pengar för Saetra t o m? Beijmo och Kerim går på extrapris nu. Vad är det absurda, enligt dig? Colley går tydligen bättre än Aidoo i Belgien så priserna där ligger rätt.

Priset Bajen fick för Aidoo var ju dock sinnessjukt från början. Otroligt begränsad och överskattad spelare som mest brottade ner spelare i eget straffområde, och på något sätt undvek att orsaka straffar.
Citera
2018-06-10, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Olunga för 40 mille är bland det mest absurda jag varit med om i Allsvenskan.

30 för Bejimo tycker jag också absolut är överpris. Även om han tveklöst besitter en fin talang är det rätt skrattretande att han idag skulle bli Allsvenskans dyraste försvare. Jag har sett alla era matcher i år men har han ens varit så bra i år?

Har ingen koll på hur Colley gör ifrån sig i Genk men sett till hans prestationer i dif tycker jag dif borde varit väldigt nöjda med den prislappen man fick för honom vid övergåncen.

Sedan fick ni väl 10-15 mille för grin-Emil vilket också var rätt saftigt betalt, eller?
Citera
2018-06-10, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brew
Priset Bajen fick för Aidoo var ju dock sinnessjukt från början. Otroligt begränsad och överskattad spelare som mest brottade ner spelare i eget straffområde, och på något sätt undvek att orsaka straffar.
Håller inte alls med. En oslipad diamant Aidoo. Ruggig fysik på den där kisen, att hans styrka alltid fick motståndarna att falla var ju bara vackert att se.
Citera
2018-06-10, 17:26
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Olunga för 40 mille är bland det mest absurda jag varit med om i Allsvenskan.

30 för Bejimo tycker jag också absolut är överpris. Även om han tveklöst besitter en fin talang är det rätt skrattretande att han idag skulle bli Allsvenskans dyraste försvare. Jag har sett alla era matcher i år men har han ens varit så bra i år?

Har ingen koll på hur Colley gör ifrån sig i Genk men sett till hans prestationer i dif tycker jag dif borde varit väldigt nöjda med den prislappen man fick för honom vid övergåncen.

Sedan fick ni väl 10-15 mille för grin-Emil vilket också var rätt saftigt betalt, eller?
Olunga är en extrem försäljning, kineserna vet ju knappt vad de gör, Bosse såg läget och lyckades verkligen kräma ut maximalt. Man satt ju och hoppades på ''Sam-pengar'' (33m) men hade varit nöjd med 25 för Olunga.

Beijmos inledning på säsongen var inte bra. Förra säsongen var han däremot extremt bra och hade ett grymt samarbete med Mange E, det samarbetet har han inte hittat med vare sig Haris eller Kozica. Men nu på slutet av vårsäsongen när han har fått spela med Ring framför sig, har det sett betydligt bättre ut.

Grejen med de här pengarna är ju att de tyska lagen ser potentialen i honom. Han är 20 bast och en av de bästa på sin position i Allsvenskan. Sen att Ludde Augustinsson spelar i Bundesliga och Bremen väger nog in en del i att klubbarna visat intresse och budat såpass mycket som de gjort. Ludde och Beijmo har liknande egenskaper i att båda är otroligt löpstarka och rörliga, men där Ludde har en betydligt bättre inläggsfot. Ludde köptes för 45 från FCK. Så jag är egentligen inte förvånad över prislappen.

Colley har varit en av Jupiler leagues bästa försvarare och är det något lag i Belgien som varit duktiga på att förädla försvarsspelare är det just Genk. Bl a Christian Kabasele och Kalidou Koulibaly som sålts vidare till Watford respektive Napoli. Colley är en otroligt fin affär Bosse gjort, plockades som bosman efter att ha varit i Kups, såld till Genk för 19 och nu väntar ytterligare 12-15 miljoner tillkomma då hans övergång till Sampdoria väntas bli officiell i dagarna.

13 millar för Emil trodde man inte skulle ske, nej. Bra allsvensk MB som fungerade väldigt bra tillsammans med Colley, men mindre bra tillsammans med någon annan. Man trodde ju inte på en försäljning, Emil skulle bli kvar många, många år. Skulle han säljas skulle det handla om 5-7 millar, över 10, det fanns inte.
Citera
2018-06-10, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Olunga är en extrem försäljning, kineserna vet ju knappt vad de gör, Bosse såg läget och lyckades verkligen kräma ut maximalt. Man satt ju och hoppades på ''Sam-pengar'' (33m) men hade varit nöjd med 25 för Olunga.

Beijmos inledning på säsongen var inte bra. Förra säsongen var han däremot extremt bra och hade ett grymt samarbete med Mange E, det samarbetet har han inte hittat med vare sig Haris eller Kozica. Men nu på slutet av vårsäsongen när han har fått spela med Ring framför sig, har det sett betydligt bättre ut.

Grejen med de här pengarna är ju att de tyska lagen ser potentialen i honom. Han är 20 bast och en av de bästa på sin position i Allsvenskan. Sen att Ludde Augustinsson spelar i Bundesliga och Bremen väger nog in en del i att klubbarna visat intresse och budat såpass mycket som de gjort. Ludde och Beijmo har liknande egenskaper i att båda är otroligt löpstarka och rörliga, men där Ludde har en betydligt bättre inläggsfot. Ludde köptes för 45 från FCK. Så jag är egentligen inte förvånad över prislappen.

Colley har varit en av Jupiler leagues bästa försvarare och är det något lag i Belgien som varit duktiga på att förädla försvarsspelare är det just Genk. Bl a Christian Kabasele och Kalidou Koulibaly som sålts vidare till Watford respektive Napoli. Colley är en otroligt fin affär Bosse gjort, plockades som bosman efter att ha varit i Kups, såld till Genk för 19 och nu väntar ytterligare 12-15 miljoner tillkomma då hans övergång till Sampdoria väntas bli officiell i dagarna.

13 millar för Emil trodde man inte skulle ske, nej. Bra allsvensk MB som fungerade väldigt bra tillsammans med Colley, men mindre bra tillsammans med någon annan. Man trodde ju inte på en försäljning, Emil skulle bli kvar många, många år. Skulle han säljas skulle det handla om 5-7 millar, över 10, det fanns inte.

Jag tror generellt med att Norden är riktigt bra på att skola försvarare. Vi har en defensiv fotboll i grund och generellt väldigt brett med bra försvarare.

Så förvånar mig inte att det går bra just där vad gäller prissummor och talanger.
Citera
2018-06-10, 20:13
Medlem
Fler rykten om Panajotis Dimitriadis' återkomst.

http://www.fotbolldirekt.se/2018/06/10/avslojar-aik-nara-hemvandande-panos-kan-snart-presenteras/
Citera
2018-06-11, 01:14
Medlem
Eldarn.s avatar
Sebastian Larsson och Panos Dimitriadis klara för AIK!
Citera
2018-06-11, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Sebastian Larsson och Panos Dimitriadis klara för AIK!

Dom är inte klara förrän dom presenteras på hemsidan. Vilket såklart bör göras under dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in