2018-06-11, 05:15
Medlem
Kaminen6s avatar
Efter att läst lite nu efter SD blev frisläppt i fredags.
-Är det bara han ni ser som den MGM ännu?

Det stod lite om andra nära till LW , men detta verkade känsligt eller
fattade jag fel där helt kanske?
Citera
2018-06-11, 06:03
Medlem
Hej flashback!

Har följt tråden helt fram till cirka sida 500, sedan blev det för ofta att uppdatera med jobb osv, så har därför inte hängt med på slutet.

Jag undrar om man har fått höra något uttalande från HD eller JG (eller vad polarens initialer var), antingen offentligt eller trådsanning?

Alltså, vad vet vi kring vad nära och kära till SD tänker om det här, då tråden verkar övertygad om att HD anser SD som oskyldig?
Citera
2018-06-11, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
De som försvarar honom här i tråden
har ju också minskat betydligt.

Det är väl bara HD och JG som fortfarande tror att han är oskyldig?.

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kanske inte är så lätt att försvara honom när man inte vet vad åklagarens misstankar grundar sig på?

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
EnGodTanke och Rosamund verkar inte
ha några problem med det.

För det första dömmer jag inget på förhand. Sedan försöker jag se helheten. Att det jag vet och känner till om SD ger ett engengmang, självklart?!
Men direkt jag hörde om försvinnandet så tänkte jag geocachingolycka.
Sedan när SD togs in, trodde jag inte mina ögon. Men konstigare saker har hänt, och drevet här hade jag förståelse för.
Han släpptes och for på den planerade redan till USA, inget konstigt tycker jag.
Då började det gå överstyr här med att han flydde, texter om hans ögon, 15år gamla inlägg (ryck ur sitt sammanhang) o.s.v.

Men jag när jag ser på dom kända fakta vi har, så är min magkänsla att vi har med en okänd gärningsman att göra.
Ju mer man fått reda på dess starkare och mer övertygad har jsg blivit.
Är det fel, eller vill ni bara ha ”Vi-hatar-SD” här på forumet?

Om jag dessutom försöker titta logiskt och objektiv, så går drevet fram för enkelspårigt. Logiken till bevis och uttalanden drunknar snabbt i bruset av ”Det måste vara SD i alla fall”

Om det är han och det skett p.g.a sjukdom, så ska han vårdas.
Om det är ett planerat mord av svartsjuka eller dölja nått, är jag den första som kommer örfila honom till skinnet trillar av!
Citera
2018-06-11, 07:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Om du visste hur rätt du har. Jag har hört många gifta kvinnor som bara "ställer upp" i sängen. Har hört dom säga : "Jag skiter i om han springer med andra,bara han ger fan i mej". Så kan en slutkörd småbarnsmamma tänka. Men om mannen gör det så blir det kanske inte så roligt..

Alltså "slutkörd småbarnsmamma" är en sak ochdepression en annan. Om hon nu var deprimerad.
En postare som kände SD och HD menade att de verkade vara i olika sinnesstämning. Men HD kanske inte var mycket för att ränna ute om nätterna.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-11 kl. 07:31.
Citera
2018-06-11, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hur vart det nu med m.g.l? Hade han kommit hem från USA den helgen eller inte?
Om det är ett relationsdrama med svartsjuka, så är det väl han som ligger närmast i tid att bli arg att LW ska iväg med någon ny och tälta?
Någon skrev att han VAR i USA då, någon annan skrev att han kom hem den helgen (påpassligt nära i tid va?), någon skrev ”Det är inte han”.
Jag citerat mig själv så ni förstår (menar inte att ni är dumma, men kan vara svårt att se sammanhanget).
Ovanstående uppgift känner jag är relevant om det är en känd GM och ett relationsdrama.
Ingen reagerar på att hennes senaste älskare hon dumpade verkar ha kommit hem den helgen.

Kan någon förklara varför inte detta granskas eller kommenteras av er?
Är jag dum och missat nått? (Förutom att många är låsta på SD och inte klarar tänka utanför boxen).
Citera
2018-06-11, 07:28
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude
Hej flashback!

Har följt tråden helt fram till cirka sida 500, sedan blev det för ofta att uppdatera med jobb osv, så har därför inte hängt med på slutet.

Jag undrar om man har fått höra något uttalande från HD eller JG (eller vad polarens initialer var), antingen offentligt eller trådsanning?

Alltså, vad vet vi kring vad nära och kära till SD tänker om det här, då tråden verkar övertygad om att HD anser SD som oskyldig?

Vi vet inte om HD eller JG anser SD som oskyldig. Det verkar dock uppenbart att de skyddar honom av någon anledning. Om de skyddar honom för att han de facto är oskyldig eller för att de tycker att mord/dråp i affekt är okej, vet vi inte.
De kan ju även vara medhjälpare på något sätt (spekulation).

Om SD är skyldig, så skulle jag vara orolig för mitt liv om jag var HD eller JG. D v s om de inte har några fingrar med i händelsen.
Citera
2018-06-11, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaminen6
Efter att läst lite nu efter SD blev frisläppt i fredags.
-Är det bara han ni ser som den MGM ännu?

Det stod lite om andra nära till LW , men detta verkade känsligt eller
fattade jag fel där helt kanske?
Jag ställde just den frågan i tråden och gjort tidigare. Bara tystnad.
Det är mänskligt att inte byta spår, men man borde slå bort dom bollar med argument som närmar sig sitt spår.
Citera
2018-06-11, 07:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag citerat mig själv så ni förstår (menar inte att ni är dumma, men kan vara svårt att se sammanhanget).
Ovanstående uppgift känner jag är relevant om det är en känd GM och ett relationsdrama.
Ingen reagerar på att hennes senaste älskare hon dumpade verkar ha kommit hem den helgen.

Kan någon förklara varför inte detta granskas eller kommenteras av er?
Är jag dum och missat nått? (Förutom att många är låsta på SD och inte klarar tänka utanför boxen).

Det kanske bara är lättare att dryftaSD om det mest varit han som lyfts fram på sociala medier? Och relationen bestått ganska länge (om än kanske olika karaktär på relationen)?
Citera
2018-06-11, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kanske bara är lättare att dryftaSD om det mest varit han som lyfts fram på sociala medier? Och relationen bestått ganska länge (om än kanske olika karaktär på relationen)?
Det är sant, lättaste och mänskligt.
(jag kan dra mig till minnes en annan masshysteri, när allt fokus drevs på med energi och utan eftertanke, för det passade så bra....)
Citera
2018-06-11, 07:54
Medlem
Kaminen6s avatar
Citat:
Det är mänskligt att inte byta spår, men man borde slå bort dom bollar med argument som närmar sig sitt spår.

Varför denna tystnad om att tänka bortom den enda MGM som varit?

LW har haft väl haft flera pojkvänner/män omkring sig som kanske bör granskas för att
kunna bli bortförda från misstankar i det tysta från en del.
(Kanske även som vem som nu skrev om det,
svartsjuka flickvänner - hustruer även om det ligger mkt längtre bort iaf för mig)
Citera
2018-06-11, 08:01
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaminen6
Varför denna tystnad om att tänka bortom den enda MGM som varit?

LW har haft väl haft flera pojkvänner/män omkring sig som kanske bör granskas för att
kunna bli bortförda från misstankar i det tysta från en del.
(Kanske även som vem som nu skrev om det,
svartsjuka flickvänner - hustruer även om det ligger mkt längtre bort iaf för mig)

Håller med om att det är väldigt enspårigt här
Senast redigerad av Energizer666 2018-06-11 kl. 08:06.
Citera
2018-06-11, 08:15
Medlem
Citat:

Vad vet vi om de andra? En anledning att vi inte spekulerar om dem kan vara att det inte finns så mycket information. Vi kan ju bara gå på uppgifter från bekanta och det som syns på sociala medier. Polisen har dock troligen intervjuat alla i LWs bekantskapskrets. Det är också väldigt tyst runt HD, jag undrar om hon har fortsatt kontakt med SD. Är det någon som vet säkert att hon följde med till USA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in