2018-06-10, 23:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Exakt. Och självklart fika hemma efteråt, trots den sena timmen. Undrar vad HD egentligen tyckte om deras nattliga eskapader, medan hon (möjligen) var hemma med sina och SDs barn under tiden? Stackars kvinnor, båda två.

HD kanske inte brydde sig om det om hon var deprimerad. Kanske var bekvämare han rände ute som en marskatt än att höra sextjat halva natten? Om SD lättat sitt hjärta inför LW att han inte fick till det hemma kanske det fanns en dubbel bevekelsegrund. Om nu deras förhållande varit kortvarigt trots annat mer vänskapligt umgänge över längre tid kanske det fanns någon ide om att göra HD svartsjuk så hon skulle uppmärksamma SD mer.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-10 kl. 23:06.
Citera
2018-06-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Han bodde ju med sonen som hade problem med sin mamma och vad jag förstår hade han anmält sin mamma till Soc. Om nu även UW gjorde det så tänker jag att det var något som inte var ok på allvar. Enligt mig tydliga signaler om att något verkligen inte stod rätt till och vad var det de anmälde henne för? Vad var så allvarligt att de gjorde anmälningarna?

Jag skrev tidigare om att UW kanske hade fått nog av LW´s beteende av det dom anmälde och därav tidpunkten för att hon inte skulle få tillfälle till att fira födelsedagen med hans barn igen.

Det är mycket hemligheter runt denna man: Var han arbetade, var han befann sig allt ska tystas ner pga hans arbete?

Jag tror inte att han är GM men lite intressant är han då tycker jag...

Undrar om det verkligen var 2 anmälningar till soc? Kanske UW anmälde å sin och sonens vägnar.
Citera
2018-06-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jo, och hon hade säkert sexuella behov. Men jag får för mig att dubbelspelet inte kan ha varit lika lätt för henne som det verkar ha varit för SD. Han var tydligen allmänt känd som flirtig och grov i munnen, vilket kan vara en lämplig jargong för en man som gillade att förföra kvinnor. Antagligen både som ungkarl och som gift. lite lagom crazy för att tas på allvar...

Hm, och flirtigheten garanterar en viss distans, det är inte på allvar. Inga förpliktelser som förväntas. En tourettesliknande jargong kanske också ger LW ett visst socialt övertag, hon var ju gubevars före detta pastor och jobbade som behandlingsassistent och van vid olika slags människor.
Citera
2018-06-10, 23:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men hon hade redan gett sig in i detta. Det finns nog åtskilligt som människor kan ha viss aversion till men där tillvänjning sker ganska snabbt om man väl sätter sig över aversionen.
Spelande, droger, utomäktenskapliga förbindelser. Det kanske inte var problem med hennes kristna tro så länge det var hon som var lös och ledig. Att lekkamraten var gift och hon själv vigt denne kanske inte alls var tillräckligt för något slags skav.

Somliga tycks fortfarande tro att man slipper följa reglerna, när man lämnar tron. Men så är det ju inte. Kanske var det så.

Eller, man kan ju inte lämna tron, man måste byta den mot en annan.
Citera
2018-06-10, 23:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har du någon teori om hur HD fick ner LW till planket?

Hon kanske hade en soft air gun
Citera
2018-06-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Somliga tycks fortfarande tro att man slipper följa reglerna, när man lämnar tron. Men så är det ju inte. Kanske var det så.

Eller, man kan ju inte lämna tron, man måste byta den mot en annan.

Eller att man inte behöver följa reglerna, så länge man bara tror ordentligt?
Citera
2018-06-10, 23:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
"Bara en ful gubbe i skogen och han var snäll" ... står det under bilden där hans tunga åter spelar mot stackars Lena ... undrar hur snäll han visade sig vara egentligen

Vem försöker de nå fram till i det fallet, undrar man? Herrejesus.
Citera
2018-06-10, 23:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller att man inte behöver följa reglerna, så länge man bara tror ordentligt?

Finns den varianten också. Självbedrägeri är väl den vanligaste fritidssysselsättningen...
Citera
2018-06-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du vet inte vad jag tror.
Det har väl ingen betydelse om det är vanligt eller inte?
Det är ändå inte rätt!

Det låter som en ursäkt SD har lurat i sin fru.
Han är bra på att skylla ifrån sig.
Det är fruns fel att han är otrogen.
Det är LWs fel att han har misshandlat henne.
Det är LWs fel om han mördat henne.
Polemik och för inte detta framåt.
Svart är svart, vitt är vitt och det finns inget där emellan.
Citera
2018-06-10, 23:56
Medlem
sommarljums avatar
Det snackas en hel del på stan i Örebro just nu. Många verkar ha/har haft någon mer eller mindre avlägsen koppling till LW, SD eller HD. Jag och SD (och även HD) har gemensamma vänner men känner inte varandra. Mitt barn har en koppling till LWs ena barn visade det sig.
Ingen som jag har träffat på och där mordet tagits upp tror att SD är oskyldig. Ingen. Just saying.
Citera
2018-06-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Det snackas en hel del på stan i Örebro just nu. Många verkar ha/har haft någon mer eller mindre avlägsen koppling till LW, SD eller HD. Jag och SD (och även HD) har gemensamma vänner men känner inte varandra. Mitt barn har en koppling till LWs ena barn visade det sig.
Ingen som jag har träffat på och där mordet tagits upp tror att SD är oskyldig. Ingen. Just saying.

Inte bland SDs vänner heller? Tack för intressant info!
Citera
2018-06-11, 00:03
Medlem
Hur vart det nu med m.g.l? Hade han kommit hem från USA den helgen eller inte?
Om det är ett relationsdrama med svartsjuka, så är det väl han som ligger närmast i tid att bli arg att LW ska iväg med någon ny och tälta?
Någon skrev att han VAR i USA då, någon annan skrev att han kom hem den helgen (påpassligt nära i tid va?), någon skrev ”Det är inte han”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in