2018-06-07, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Exakt. Hur är det möjligt och ändå så har vi en opposition som har låtit detta fortsätta. I en normal värld skulle transportstyrelseskandalen vara skäl nog att sätta flera ansvariga bakom lås och bom. Löfven har nu genom KU konstaterats vara ytterst ansvarig för transportstyrelseskandalen men ändå händer ingenting. Vad krävs för att en politiker ska kunna utkrävas ansvar för sina handlingar och ickehandlingar?

http://www.friatider.se/ku-l-fven-ytterst-ansvarig-f-r-it-skandalen
mailbomba och ifrågasätta varför detta inte sker..
Vi måste snart agera på något sätt, vi kan inte ha det så här så länge till.
Citera
2018-06-07, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
mailbomba och ifrågasätta varför detta inte sker..
Vi måste snart agera på något sätt, vi kan inte ha det så här så länge till.
Ja, mailbomba kan vara ett sätt att visa sitt missnöje men det krävs mer för att förändra detta politiska svinn i grunden tror jag.
Citera
2018-06-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, mailbomba kan vara ett sätt att visa sitt missnöje men det krävs mer för att förändra detta politiska svinn i grunden tror jag.
Ja det håller jag med om, att man nog måste göra mer än det. I dagsläget kan vart fall inte jag göra mer som vanlig löneslav, hemmavarande barn, m.m.
tror på att vi organiserar oss, reder ut vem som kan vad så att säga... vill inte utveckla mer nu.
Citera
2018-06-07, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Ja det håller jag med om, att man nog måste göra mer än det. I dagsläget kan vart fall inte jag göra mer som vanlig löneslav, hemmavarande barn, m.m.
tror på att vi organiserar oss, reder ut vem som kan vad så att säga... vill inte utveckla mer nu.
Nej, precis. Ett utgångsläge makten vet att utnyttja väl.
Citera
2018-06-07, 21:13
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Jag tror det vankas intressanta tider.
Stefan Löfvén måste känna sig väldigt stressad och jag tror inte han är särskilt stark i sina nerver.
Han har iallafall hittills inte gett det intrycket.

S är det gamla statsbärande partiet. Att det hela nu riskerar att i värsta fall hamna under 20% är mer än bara en katastrof. Det är slutet på S som vi känner det. De blir aldrig samma parti igen.
Att nu stå där de gör med en så svag partiledare måste kännas väldigt nervöst för socialdemokraterna.

Tror han kommer sjabbla mycket nu när pressen är så stor. Han kommer inte klara att hålla ihop fasaden.
Eller? Har jag fel eller? Va? Knappast eller hur?
Nej han är livrädd och under enorm press, en press han inte klarar att hantera tror jag och det resulterar i en kass ledare som blir katastrofalt megakass. Han kommer göra bort sig många gånger och sjabbla bort många procent till.
Citera
2018-06-07, 22:20
Medlem
Studsbolls avatar
Groggnäsan har börjat bli väldigt blek. Kan det vara så att han fått samma problem med hälsan som politiken? Att det går snabbt utför? Skulle vara intressant att få ett utlåtande från hans läkare. Vem tar över om han tar ner skylten?
Citera
2018-06-08, 11:49
Medlem
Sossarna måste väl inse att SL inte kan sitta kvar efter valet, hur bra kontakter än han må ha. Det är för sent att avsätta honom nu precis före valet, men efter valet så måste han stå som ytterst ansvarig för misslyckandet med att leda sitt parti och se till att folk flyr till SD av alla ställen. Mannen kan uppenbart inte kommunicera, han har haft chans att medietränas i flera år, men ändå så får han härdsmälta i hjärnkontoret under debatter och kan aldrig uttrycka vad S står för. Han är en katastrof och det sa jag redan när han blev vald, men nog förväntade jag mig en chans att han kunde växa in i sin roll, så har dock inte skett. I dessa dagar så räcker inte hans kvalifikationer till, utan partiledarna måste ha utstrålning och kunna kommunicera med folk. Båda sakerna saknar SL.
Citera
2018-06-08, 18:21
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Sossarna måste väl inse att SL inte kan sitta kvar efter valet, hur bra kontakter än han må ha. Det är för sent att avsätta honom nu precis före valet, men efter valet så måste han stå som ytterst ansvarig för misslyckandet med att leda sitt parti och se till att folk flyr till SD av alla ställen. Mannen kan uppenbart inte kommunicera, han har haft chans att medietränas i flera år, men ändå så får han härdsmälta i hjärnkontoret under debatter och kan aldrig uttrycka vad S står för. Han är en katastrof och det sa jag redan när han blev vald, men nog förväntade jag mig en chans att han kunde växa in i sin roll, så har dock inte skett. I dessa dagar så räcker inte hans kvalifikationer till, utan partiledarna måste ha utstrålning och kunna kommunicera med folk. Båda sakerna saknar SL.

Hur dålig han än må vara så tycker jag att det är bäst att han sitter kvar. Låt han dra ner S ännu längre ner i skiten precis som han har gjort med Sverige. Kom ihåg att han var det absolut bästa som S kunde skaka fram till partiledare. Se bara på hans företrädare Håkan Ljugholt och Mona muslin.
Citera
2018-06-09, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Hur dålig han än må vara så tycker jag att det är bäst att han sitter kvar. Låt han dra ner S ännu längre ner i skiten precis som han har gjort med Sverige. Kom ihåg att han var det absolut bästa som S kunde skaka fram till partiledare. Se bara på hans företrädare Håkan Ljugholt och Mona muslin.

Ja Löfven var den partiledare som S lyckades få fram Bäst vore om han även fick sitta kvar efter valet som partiledare. Detta kommer emellertid inte att ske. Bra vore också om S tog dessa "säkra kort" som du omnämner som vallokomotiv.
Citera
2018-06-10, 22:44
Medlem
Studsbolls avatar
I senaste Demoskop hamnar Löfvens S på en lägre nivå än vad självaste Ljugholt förmådde. Förmodligen pyr det rejält inom sosseriet just nu. Det är fan lite synd om Löfven som vallas mot avgrunden utan att kunna hoppa av före valet.
Citera
2018-06-10, 22:53
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
I senaste Demoskop hamnar Löfvens S på en lägre nivå än vad självaste Ljugholt förmådde. Förmodligen pyr det rejält inom sosseriet just nu. Det är fan lite synd om Löfven som vallas mot avgrunden utan att kunna hoppa av före valet.
På ett personligt plan är det synd om Löfven. Det är uppenbart att han inte har vad som krävs, men han måste ändå göra jobbet.

Men han får garanterat en fin reträttposition av rörelsen som tack när han avgår. Det sker nog inte långt efter höstens val.
Citera
2018-06-10, 23:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Groggnäsan har börjat bli väldigt blek. Kan det vara så att han fått samma problem med hälsan som politiken? Att det går snabbt utför? Skulle vara intressant att få ett utlåtande från hans läkare. Vem tar över om han tar ner skylten?

Den givna efterträdaren om det ska gå snabbt är Magdalena men något bra val lär hon inte bli. Det är väl här problemet ligger, Löfven var det bästa sossarna kunde skaka fram efter mycket vånda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in