Citat:
Ursprungligen postat av
kikwiti
Min nya granne En man och en kvinna som bodde innan i Göteborg har flyttat i Malmö för att han vill jobba i industri här ner i Malmö så som det ser han har problem att samarbeta dels han stör oss för han skriker vi vet inte om det är bråk med sin fru eller någon. Han har fått fast jobb denna här vecka och känner ganska bra i lönn som han har sagt till mig själv. Så jag bråkade med honom på grund av att han slängde sopor framför min entre dörr och frågade honom varför sopor framför min dörr då han höjde röst och började prata på telefon jag vet inte om han kallar andra personer om de kan bråka alltihop med mig !jag vet inte! så att han pratar svenska som först språk jag tror han är från Kroatien. Han flyttade för sex månader sen. Han har förändrat sig på något vis innan han verkar snäll mot alla ser att allt är lugnt och fint. Hans blick visar mig bra känsla så att jag kan försätta min dag som jag vill ha. Jag vågar inte titta dem längre så det blir hat mellan jag och dem framöver. Det skadar mig och jag känner mig inte trygg så ska jag flytta eller jag behöver alla tips och råd. Tack
Peppar, peppar - ta i trä! Jobbar, jobbar - känner bra i lönn!
OnT: Är han lugn och fin nu, eller var han det tidigare? Lite svårt att förstå vad du menar med allt dravel.