Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Vad grundar du det på? Om jag förstått det rätt tror du väl inte på ett förutbestämt möte?
Jag vet inte hur livvakter arbetar. Kan det vara så att livvakter ibland agerar vägvisare, dvs går både framför och bakom, och den som går framför bestämmer vägen?
Det är just det: ingenting tyder på ett förutbestämt möte. OP ville ha med sig MP och IK på promenaden (enligt IK) och det var LP som ville byta sida (enligt LP).
Det finns magiker/mentalister som kan manipulera personer att utföra vissa handlingar utan att de ha blivit direkt tillsagda, men förutom kunskap så krävs en minutiös planering.
Dessutom så tycks mordet haft assistenter som säkerligen inte riktigt visste vad de gjorde, men som utförde väl inövade moment.
Till råga på allt kan både tid och plats varit bestämda sedan en lång tid tillbaka. Jag ser tecken på det.
Om de flesta mystiska handlingar runt OP denna kväll och HHs olika möten med personer på olika platser i City har med MOP att göra, så vill det till en ren krigsplanering för att få till det. Med en stab som arbetade 24/7 en lång tid innan mordet.
Visst kan jag ha fel, men ...