2018-06-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Om detta är sant, så har judarna begått ett stort misstag. Skinnskallar och andra eftertblivna idioter gynnade bara judiska intressen. Man kunde nästan tro att skinnskallar var utskickade Mossadagenter.

Skinnskallerörelsen var verkligen inte ideologisk. Det var en minoritet av de inblandade som på riktigt var intresserade av politik.

De grabbar som då blev skinnskallar är samma sorts grabbar som blivit MC-kriminella, gängkriminella eller firmagrabbar. Längtan efter spänning, våld och manlig samhörighet är drivkrafterna som gör att vissa grabbar, ofta från arbetarklassen, dras till detta. Tid och plats avgör det exakta uttrycket.

Jag tror inte att skinnskallarna var utskickade av Mossad. Däremot har skinnskallerörelsen efterhandskonstruerats till ett politisk slagträ.
Citera
2018-06-09, 19:20
Medlem
Ord som svennehora, svenne... etcetc är ju ett pejorativt ord hos blattar. Är det här HMF ? Är det på råga rasism?
Citera
2018-06-09, 19:20
Medlem
Hets mot folkgrupp är ett skydd mot de människor som riskerar bli förföljda pga individuell egenskap, lagen behövs!
Hatet mot nysvenska (som tar en massa skitjobb ingen ursvensk vill ha) måste stävjas för att bibehålla demokratin.
Jag sa det i en annan tråd, gå ut i morgon och se dig omkring, ser du någon farlig nysvensk? ser du någon nysvensk begå brott? det rasisitiska struntsnacket bygger på rädsla för det som inte är bekant. Vi har massor med nybyggaranda som kommer hit och ser chansen att bygga upp något i ett tryggt samhälle. Ställ er på torget och kolla nysvensken som säkert står där och säljer frukt och grönt (ingen vill anställa denne, rasism!?) hur mycket pengar blir det i skattekistan? en söndag eller gå och kolla i veckan, jobbar du söndagar, helger eller lördagar? nybyggaranda. Egenföretagar (jag är en) kan räkna med 25% i lön av inkommande pengar, det är inte fett, tänk dig själv att jobba helg på ett torg i ur och skur och få ut 25%. Kolla själv, skulle du vilja byta plats? kassaregister är lag så inte ett öre missas i redivisningen. Gör ett inlägg här i morgon, orkar du få svart på vitt att du är fördomsfull?
Vågar du basunera ut utmaningen i ditt nätverk, jag tvivlar, men det vore nog en ögonöppnare för de flesta fördomsfulla!
Citera
2018-06-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
Hets mot folkgrupp är ett skydd mot de människor som riskerar bli förföljda pga individuell egenskap, lagen behövs!
Hatet mot nysvenska (som tar en massa skitjobb ingen ursvensk vill ha) måste stävjas för att bibehålla demokratin.
Jag sa det i en annan tråd, gå ut i morgon och se dig omkring, ser du någon farlig nysvensk? ser du någon nysvensk begå brott? det rasisitiska struntsnacket bygger på rädsla för det som inte är bekant. Vi har massor med nybyggaranda som kommer hit och ser chansen att bygga upp något i ett tryggt samhälle. Ställ er på torget och kolla nysvensken som säkert står där och säljer frukt och grönt (ingen vill anställa denne, rasism!?) hur mycket pengar blir det i skattekistan? en söndag eller gå och kolla i veckan, jobbar du söndagar, helger eller lördagar? nybyggaranda. Egenföretagar (jag är en) kan räkna med 25% i lön av inkommande pengar, det är inte fett, tänk dig själv att jobba helg på ett torg i ur och skur och få ut 25%. Kolla själv, skulle du vilja byta plats? kassaregister är lag så inte ett öre missas i redivisningen. Gör ett inlägg här i morgon, orkar du få svart på vitt att du är fördomsfull?
Vågar du basunera ut utmaningen i ditt nätverk, jag tvivlar, men det vore nog en ögonöppnare för de flesta fördomsfulla!

Okej, hur många nysvenskar arbetar då? Du verkar ju ha koll tänkte jag... 400 miljarder kostar de du kallar nysvenskar. Hur mycket får svenskar tillbaka, vad får svenskar tillbaka? HMF används för att tysta regimkritiker (indirekt eftersom man inte får kalla flyktingar något nedsättande), dom som undrar vad fan som händer i landet och kallar nysvenskar blattar av en anledning eftersom dom förstör samhället, det som tagit 10 generationer att bygga upp.
Senast redigerad av dykaren- 2018-06-09 kl. 19:32.
Citera
2018-06-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
Okej, hur många nysvenskar arbetar då? Du verkar ju ha koll tänkte jag... 400 miljarder kostar de du kallar nysvenskar. Hur mycket får svenskar tillbaka, vad får svenskar tillbaka? HMF används för att tysta regimkritiker (indirekt eftersom man inte får kalla flyktingar något nedsättande), dom som undrar vad fan som händer i landet och kallar nysvenskar blattar av en anledning eftersom dom förstör samhället, det som tagit 10 generationer att bygga upp.
---
400 miljarder, det är en löjlig siffra, tror du på den, är du nationalekonom eller populist?
de flesta vill vara en kugge i systemet, de flesta vill delta, alla de nysvenskar som tar skitjobben, de tunga golvjobben - ser du dem? Alla de som sliter häcken av sig som undersköterskor eller städare eller hemtjänst, de skattar, är en kugge i systemet, deltar i samhällsprojektet
Citera
2018-06-09, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
---
400 miljarder, det är en löjlig siffra, tror du på den, är du nationalekonom eller populist?
de flesta vill vara en kugge i systemet, de flesta vill delta, alla de nysvenskar som tar skitjobben, de tunga golvjobben - ser du dem? Alla de som sliter häcken av sig som undersköterskor eller städare eller hemtjänst, de skattar, är en kugge i systemet, deltar i samhällsprojektet

Vi vet alla att det inte är så som du beskriver läget. Ta en titt i valfri stad och du ser ett antal mena-folk drälla runt eller hänga på ett café.

Undra på att folk ifrågasätter politiken och även HMF.
Citera
2018-06-09, 19:46
Bannlyst
HMF lagen är alltså för er som inte förstår skapad att slänga folk som kritiserar judarna/sionismen/globalismen i fängelse.
Citera
2018-06-09, 19:47
Medlem
HMF är ju en tramslag till att börja med. Jag föredrar yttrandefrihet. Att sen blanda in politiker och annat löst folk under HMF lagen är såklart ett steg i diktatorisk riktning.
Citera
2018-06-09, 19:59
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Demokratimininster Alice Bah Kuhnke intervjuas just nu i Ekots lördagsintervju:

Valet närmar sig – hur ser hoten mot demokratin ut?

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1092374?programid=3071

Hon berättade bland annat att regeringen kommer att tillsätta en utredning för att se över lagen om hets mot folkgrupp. Avsikten är att polisen ska få mer kraftfulla verktyg, sa Bah Kuhnke. En möjlighet som diskuterades var lägre tolerans för hets mot politiker, journalister och konstnärer.

Frågor att diskutera:

1. Vilka skärpningar av HMF-lagen kan komma att föreslås?

2. Vilka partier stöder idag en sådan skärpning?

3. Kommer det att finnas stöd för detta i riksdagen efter valet?

Det enda som skall ske med lagen om Hets mot folkgrupp är att den ska rivas upp och förpassas till historiens skräphög tillsammans med tidigare exempel från olika diktaturer.

Jag förväntar mig att SD inte backar detta, och hoppas att detsamma gäller L, M och KD. Jag förväntar mig att C hoppar jämfota av glädje över förslaget dock.

Jag skulle tro att detta är ett sätt att ytterligare slå in kilen mellan dessa parter.
Citera
2018-06-09, 20:07
Medlem
Det här initiativet är nog ingen valvinnare.
Citera
2018-06-09, 20:15
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tivereC
Det här initiativet är nog ingen valvinnare.

Nej, vi får hoppas att folk inser att det är liite fel fokus...

Ord som ex. "Svennehora" etc då? Finns det något exempel där HMF mot svenskar gett fällande dom?
Citera
2018-06-09, 20:18
Medlem
Ultrasmisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det är klart att de kommer vilja kunna kasta människor i fängelse för att de kritiserar Sjuklövern och dess politik. Jag vill minnas att lagen om hets mot folkgrupp faktiskt har redan använts mot någon som skrev något emot Miljöpartiet, men jag minns/vet inte om det blev någon fällande dom. Även många andra fall är gränsfall, som när Dan Park första gången blev kastad i fängelse för sin gatukonst genom att ett av hans verk som drev med en av sjuklöverregimens politruker fälldes för hets mot folkgrupp.

Man var redan inne på att göra det lättare för att döma dissidenter och systemkritiker genom att man skulle skapa en lagstiftning mot ett odefinierat "näthat" som tydligen skulle gälla annat än hmf, hot, förtal m.m. som det redan finns lagstiftning om. Det verkade dock vara krångligt att sy ihop själva lagen och efter ett par år verkade det hela rinna ut i sanden när S-MP-fraktionen av Sjuklövern tog över regeringsmakten.

Gillar verkligen dina inlägg Europe. Mycket bra information!
Har du någon lösning på hur det går att påverka politiker i vettig riktning ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in