2018-06-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Det har varit knäpptyst även från försvarsadvokaten va? Jag kan ha missat det. Han uttalade sej första häktningen. Och nu knäpp tyst..Man undrar vad som egentligen pågår..

Strikt förundersökningssekretess. Det är exakt så här det skall se ut. Högst normalt.
Citera
2018-06-09, 18:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Herregud ska du också upprepa samma saker vi alla vet igen. Trodde du ironiserade
Och du klagar på Rosamundas inlägg herregud

Rosamund har med en papegojas envishet pläderat för att åklagaren enbar har LWs tidigare anmälningar som grund. Hen hänvisar lite vagt till LGWP som uttalat sig i generella termer utifrån statistik om hur det brukar se ut men dock inte om detaljerna. TR uttalar sig inte om hur mycket bevisning mot SD som finns. Man kan ju dessutom anta att något tillkommit mellan första och andra häktningsförhandlingen. Åklagaren kör ju inte exakt samma omständigheter som redan bedömts som enbart nå skälig misstanke.
Men Rosamund verkar tro detför hen förutsätter att åklagaren är dum och har gjort bort sig. Trots att Rosamunda själv hade väldigt svårt att förstå information på åklagarmyndighetens hemsida om vem som leder förundersökning.
Citera
2018-06-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför inte svara på frågan, vet du vilket underlag som åklagaren presenterat för rätten som utgör grundlag för dess beslut?

Jag är också - ärligt - intresserad. Jag tror man har missförstått mina frågor. Jag är genuint intresserad, för sådan förstahandsinformation hade i så fall verkligen tillfört ny intressant info till tråden.

Jag har följt fallet, lyssnat på presskonferenser och läst artiklar men inte lyckats få klart för mig vilka grunderna för åklagarens önskan att få SD häktad på sannolika skäl är. Det vi vet är egentligen bara trådsanningar, vilket vilka gjort till en sanning i sina inlägg vilket jag tycker är fel då det blir vilseledande.
Citera
2018-06-09, 19:00
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Skulle du vara hemma i hans läge?
då folk från Fb åker runt där och kollar med jämna mellanrum

Nej, förmodligen inte. Men jag har väldigt svårt att tänka mig in i en situation som skulle innebära att jag var huvudmisstänkt i en mordutredning å andra sidan.
Citera
2018-06-09, 19:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Undrar vad SD gör nu? Hemma är han inte i alla fall. Huset fortfarande avspärrat. Likaså LWs.

Han är väl på väg till Thailand.

Han registrerar nog snart någon cach därifrån
Citera
2018-06-09, 19:08
Medlem
Om HD har lite vett i skallen ser hon till att vara själv hos sina föräldrar. I sverige får man ju inte två livstidsstraff...
För att vara säker menar jag, han skulle ju kunna bli galen lättare nu med pressen på sig
Citera
2018-06-09, 19:15
Medlem
DreamTwisters avatar
När ska SD berätta sina teorier om Mållgan? Han måtte ju vara intresserad av att mordet klaras upp.
Citera
2018-06-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Om HD har lite vett i skallen ser hon till att vara själv hos sina föräldrar. I sverige får man ju inte två livstidsstraff...
För att vara säker menar jag, han skulle ju kunna bli galen lättare nu med pressen på sig

Ja, nu har han säkert allt lägre impulskontroll än han normalt besitter. Och så pressen av att NFC nafsar honom honom i hälarna.

Jag tror han grovt överskattat sin egen smartness och underskattat polisens skicklighet. Dom är proffs på detta och kommer fortsätta sin utredning tills dom löst detta. Han är den ende skäligen misstänkte för mordet på LW.

Det består och kan drastiskt höjas till sannolika. Det torde han vara högst medveten om då hans advokat är det.
Citera
2018-06-09, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
När ska SD berätta sina teorier om Mållgan? Han måtte ju vara intresserad av att mordet klaras upp.

Ja verkligen, har han facit i hand kommer nog beskrivningen rätt nära verkligheten.
Och skulle SD vara oskyldig borde han ha rätt bra koll på andra möjliga GM
Citera
2018-06-09, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Ja, är det inte lite märkligt att en så nära vän som SD har varit till LW inte delger polisen sina misstankar om vem den MGM skulle kunna vara?

Även ev meningsskiljaktigheter skulle man väl bortse ifrån ifall vännen hittades död bakom några buskar i grannskapet? Och vilja hjälpa polisen att få tag i den skyldige?
Citera
2018-06-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Ja, är det inte lite märkligt att en så nära vän som SD har varit till LW inte delger polisen sina misstankar om vem den MGM skulle kunna vara?

Även ev meningsskiljaktigheter skulle man väl bortse ifrån ifall vännen hittades död bakom några buskar i grannskapet? Och vilja hjälpa polisen att få tag i den skyldige?

Särskilt om han ensam sitter på den skyldiges bänk? Det var väl först då Mållgan dök upp? Och nu försvunnit, om än tillfälligt.
Citera
2018-06-09, 19:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vet du vilket departement hon har erfarenhet från?
.
Fritt från google: Utbildad domare från Svea hovrätt (riddarholmen)och arbetar nu som departementsråd i Regeringskansliet. Förordnad expert på justitiedepartement.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in