2018-06-09, 17:06
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Tack. Kunde inte uttryckt det bättre själv. Mig veterligen vet vi ju inte häktningsgrunderna eller, som Ulf-Utredaren säger, vilka delar i bevisvärderingen som åklagaren och rätten är oense om. Jag tycker inte om att förringa det faktum att SD faktiskt är skäligen misstänkt. Man skulle ju verkligen vilja veta vad som får utredarna att känna sig så säkra på honom (eftersom de menar att han är misstänkt på sannolika skäl).

Något gör att han är skäligen misstänkt och det gör att han är överst på min lista. Därifrån åker han om han avförs från utredningen alternativt det dyker upp uppgifter som anses intressanta om någon annan gärningsman. I dag har vi bara skvaller att gå på förutom fakta om SD.

1. SD är skäligen misstänkt, anhållen, häktad och därefter släppt.

2. SD har haft ett förhållande med LW, enligt uttalande från hans advokat.

3. SD är anmäld 2 gånger av LW.
Senast redigerad av Cocinella 2018-06-09 kl. 17:23.
Citera
2018-06-09, 17:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ser inte att Rosamund säger sig veta vilka grunder som låg till grund för SDs häktning utan hänvisar till det som TR utgått från vilka inte förändrats

Exakt så menade jag Snor-Johan. Tack.
Ingen idé att svara och förklara längre känner jag. Blir missförstådd ändå av vissa här.
Citera
2018-06-09, 17:09
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ser inte att Rosamund säger sig veta vilka grunder som låg till grund för SDs häktning utan hänvisar till det som TR utgått från vilka inte förändrats

Var finns att läsa vad tingsrätten utgått från i detta specifika fall, något som jag missat i alla fall.
Citera
2018-06-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Var finns att läsa vad tingsrätten utgått från i detta specifika fall, något som jag missat i alla fall.

Tycker det är konstigt att allmänheten inte ska få veta ett skit vad de sysslar med och gå och undra varför de släpper ut ev mördare
Citera
2018-06-09, 17:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Tycker det är konstigt att allmänheten inte ska få veta ett skit vad de sysslar med och gå och undra varför de släpper ut ev mördare

Du har nog kommit på ngt där...
Det är därför som rättvisan ändå är så noga med att offentligt taxera graden av misstanke: så att de som korsar hans väg ska kunna avgöra åklagarens intresse för honom.
Citera
2018-06-09, 17:41
Medlem
Citat:

Det upprepas i ett antal inlägg.
Citera
2018-06-09, 17:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Det upprepas i ett antal inlägg.
Vad som upprepas är ditt agg.
Förövrigt är departementsrådet Ulla Gustavsson utsedd att vara rådman Örebro tingsrätt så sent som 17 maj i år.
Sådelses ny i stolen dock med gedigen erfarenhet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-09 kl. 17:55.
Citera
2018-06-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du har nog kommit på ngt där...
Det är därför som rättvisan ändå är så noga med att offentligt taxera graden av misstanke: så att de som korsar hans väg ska kunna avgöra åklagarens intresse för honom.

Ja åklagaren är ju intresserad ..
Tror de kanske skulle komma längre utredningsmässigt om fler saker läckte ut
Typ fler vittnen eller andra uppgifter som kan hjälpa till att leda åt rätt håll
Citera
2018-06-09, 17:51
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Men herregud SD är fortfarande skäligen misstänkt för ”MORD” på LW
Det håller tingsrätten med om!

just det SKÄLIGEN
risken är att det fortfarande är någon annan GM som är ute i det fria som ingen har tänkt på
Citera
2018-06-09, 17:59
Medlem
Citat:
Jag har läst. Vad som upprepas är ditt agg .

Menar du att en berättigad fråga är liktydigt med agg? I så fall har jag bemöts med mycket agg, men jag upplever det inte så utan försöker besvara och ev erkänna att jag slirade på tangenterna+rätta mitt inlägg. Jag har inga problem med det.
Citera
2018-06-09, 18:02
Medlem
Enorms avatar
Här har det gått hett till ser jag! Sansa er "GOTT FOLK". Jag får intrycket av att "NÅGON" skyddar "NÅGON"...
Citera
2018-06-09, 18:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja åklagaren är ju intresserad ..
Tror de kanske skulle komma längre utredningsmässigt om fler saker läckte ut
Typ fler vittnen eller andra uppgifter som kan hjälpa till att leda åt rätt håll

Läget kan ju polisiärt antas vara lite svårbehärskat och svåröverblickbart om du inte med 100 proc visshet vet vem som sitter med Svarte-Petter. Då kan konsekvensen av en manöver bli en helt annan än den åsyftade.

Därför så hanterar man det nog med visst ansvar, och väljer kanske hellre strategier som ger mindre spektakulära men mer förutsägbara utfall.

Det sista man önskar är ett lik till i rabatterna, tex om en annan GM än MGM kan dra slutsatser om vilka som är nyckelvittnena.

Det kan ju vara lite tryckt stämning som det är mellan husen. Onödigt att addera skräck och sömnlöshet för ej ännu känd framtid för ett eller flera möjl. vittnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in