2018-06-09, 13:36
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Redan några timmar efter att LW upptäckts försvunnen gick polisen ut till tidningarna med nyheten och att svartsjuka kunde finnas med i bilden (se Trojans trådstart). Det tyder på att man genast ansåg att det fanns anledning att misstänka ett brott och att man inte på något sätt ifrågasatte uppgiftslämnaren. Det är anmärkningsvärt.
Polisen skulle aldrig uttala sig om motiv sådär. Rimligen är det en anhörig som pratat med Metro.
Citat:
Bakom den misstänkta kidnappningen kan det ligga ett svartsjukedrama, enligt uppgifter till Metro.
Enligt mig kan det tyda på att någon ville rikta blickarna åt ett visst håll. Rätt eller fel.
Citera
2018-06-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Anmälningarna, inget alibi då han troligtvis sover sent en vardagkväll, mobiltelefon på samma mast eftersom de bodde i samma område räcker gott och väl för skäligen nivå tror jag.

Ja, det tror jag med var dom initiala värdena polisen gick in på.

Sedan tror jag att dom säker hittar korsDNA bevis på LW/SD, som åklagaren refererar till gott bevisläge och går in på sannolika skäl.
Här tänker jag på exempelvis GPS:en, som SD kan ha hållt i olika lägen när dom geocachat eller kanske isdubbar som dom lånade av varandra. Vad vet jag, men känns som det lutar åt det hållet och TR bedömde förklaringarna som trovärdiga.
Citera
2018-06-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

Det viktigaste är hur tingsrätten tolkar det. Dom VET vilka bevis som finns. TR anser ej att bevisen är tillräckliga. Då ska man veta att TR inte brukar gå emot åklagaren. Nu har de gjort det vid två tillfällen. Ni måste väl ändå tro på tingsrättens beslut???

Allt beror på hur mycket bevisning som åklagaren presenterar inför rätten. Men det vore direkt korkat att inte visa åtminstone tillräckligt mycket bevisning för att få SD fortsatt häktad. Så jag lutar ju mer åt att den bevisning som finns har presenterats.

Det vi ska komma ihåg är att rätten även den andra gången fastslog att bevisningen räcker till skälig misstankenivå. De har alltså konstaterat att det finns graverande, objektiva, omständigheter som pekar mot SD.

Det förekommer att rätten är oenig med åklagaren om bevisvärderingen. Det är inte så ovanligt som påstås här.
Citera
2018-06-09, 13:43
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

Det viktigaste är hur tingsrätten tolkar det. Dom VET vilka bevis som finns. TR anser ej att bevisen är tillräckliga. Då ska man veta att TR inte brukar gå emot åklagaren. Nu har de gjort det vid två tillfällen. Ni måste väl ändå tro på tingsrättens beslut???

Läste du vad jag skrev? Vi vet att det inte finns nog med bevis mot just SD. Inget annat. Kan finnas hur mkt bevisning som helst i övrigt. Eller noll. Vi vet inte.
Citera
2018-06-09, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ja sannerligen det ska mycket till för att Tingsrätten ska gå emot åklagaren i ett mordfall och släppa ut en mördare på gatorna igen.

En MG mördare SD är redan ute på gatorna
Citera
2018-06-09, 13:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn

Tingsrätten håller inte med. De skulle aldrig släppa ut någon som de ansåg vara en mördare.
Citera
2018-06-09, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
För mig utesluter inte det ena utgångsläget det andra. GM har under en längre tid ”fantiserat” och ”planerat” kring att släcka livets låga vad gäller LW, tror jag. Den där natten då det skedde agerade GM dels utifrån affekt, dels baserat på ”fantasier” som redan låg lagrade.

Ja, båda bilder finns närvarande. Dels att han tappade besinningen och dels det mer planerade kring den utvalda platsen och tryggheten i fantasins planläggning/ramverk, han visste precis vad han skulle göra.
Han hade gott om tid.
Citera
2018-06-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Polisen skulle aldrig uttala sig om motiv sådär. Rimligen är det en anhörig som pratat med Metro.
Enligt mig kan det tyda på att någon ville rikta blickarna åt ett visst håll. Rätt eller fel.
Rätt
De tidiga uttalanden om människorov och svartsjukedrama kan vara riktade av den riktiga mördaren ? Bara spekulerarar
Citera
2018-06-09, 13:57
Bannlyst
Citat:
Tingsrätten håller inte med. De skulle aldrig släppa ut någon som de ansåg vara en mördare.

Men herregud Stefan Davidsson är fortfarande skäligen misstänkt för ”MORD” på LW
Det håller tingsrätten med om!
Citera
2018-06-09, 13:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Rätt
De tidiga uttalanden om människorov och svartsjukedrama kan vara riktade av den riktiga mördaren ? Bara spekulerarar

Ja det var inte bra att man riktade sig åt ett visst håll redan från början istället för att titta på olika alternativ och arbeta brett.
Det får man betala för nu. Min känsla.
Citera
2018-06-09, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Otroligt barnsligt och naiv sätt du slänger ut dina påståenden. Vi har förstått att du har den uppfattningen, men inte varför du tror dig veta.
Insåg just att du nog är ett barn. Prata med dins föräldrarna om situationen.
Citera
2018-06-09, 13:59
Medlem
Citat:

Jodå, men kan man inte bevisa det så får man inte hålla kvar någon häktad.
Tills SD är avförd och någon ny GM kommer fram är han en mördare i mina ögon.
Men, det viktiga är inte att SD åker dit ett svin han må vara. Det viktiga är att de får fast den verkliga GM och kan bevisa det också.
Tills dess kan de anhöriga knappt ens påbörja en återgång till normalt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in