Citat:
Men då måste också ingå det som kommer fram vi obduktion och andra fynd. Och då var det inget som talade emot samförstånd. Ingen kursanmälan? Ingen som hjälpte H att dö?
För mig står det utom all tvil att det var O som är författaren till testamentet. Annars hade aldrig hans bok hamnad överst. Som du skrev tidigare: det som är viktigast kommer först. Hur kan man tänka på sådant när man tänka döda sina barn? Det måste vara för honom en av de viktigaste sakerna han efterlämnade. Det speglar arbetets betydelse för O, tror jag.
Testamentets formulering gör mig illamående. Förstår nu att de som har läst avskedsbrevet och uttalade sig om att det är sjukt.
För mig står det utom all tvil att det var O som är författaren till testamentet. Annars hade aldrig hans bok hamnad överst. Som du skrev tidigare: det som är viktigast kommer först. Hur kan man tänka på sådant när man tänka döda sina barn? Det måste vara för honom en av de viktigaste sakerna han efterlämnade. Det speglar arbetets betydelse för O, tror jag.
Testamentets formulering gör mig illamående. Förstår nu att de som har läst avskedsbrevet och uttalade sig om att det är sjukt.
Jag förmodar att obduktionen visade att dödsorsaken för tre offer inte kunde fastställas. Att obduktionen kanske upptäckte sömnmedel i deras kroppar men att det som dödade dem var något annat. Tippar på att de fått en kniv i sig eller någon skurit av artärer i handleden så att det ska se ut som självmord. Som jag nämnt tidigare så väntar polisen på ”svar från Stockholm” och där analyseras fingeravtryck i komplicerade matriser, t.ex blod. Någon annan avdelning i Stockholm som de har som kan vara intressant?
Håller med om testamentet. Sjukt att öht tänka på en snart passé bok om moms men den är nog bara en markering till någon. H skulle i alla fall aldrig börjat med att rada upp den. Undrar fortfarande om hon såg resten av texten under den döljande papperslappen. Paret H@nsson kan ju inte veta vad hon såg eller inte såg.
Kursanmälan kan ju polisen förbisett. Allt efter ett sånt här dödligt testamente förringar andra fakta.
).