2018-06-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det var inte bra att man riktade sig åt ett visst håll redan från början istället för att titta på olika alternativ och arbeta brett.
Det får man betala för nu. Min känsla.

Ja människorov fick polisen att rikta blickarna längre bort än 100 meter ner bakom planket tex
Citera
2018-06-09, 14:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jodå, men kan man inte bevisa det så får man inte hålla kvar någon häktad.
Tills SD är avförd och någon ny GM kommer fram är han en mördare i mina ögon.
Men, det viktiga är inte att SD åker dit ett svin han må vara. Det viktiga är att de får fast den verkliga GM och kan bevisa det också.
Tills dess kan de anhöriga knappt ens påbörja en återgång till normalt liv.

Håller med dig. Hoppas innerligt GM hittas och blir fälld snart.
Citera
2018-06-09, 14:02
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Tingsrätten håller inte med. De skulle aldrig släppa ut någon som de ansåg vara en mördare.

Är ju typ det dom gjort. Dom släppte honom men dom misstänker skäligen att han är mördare.
Citera
2018-06-09, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Polisen skulle aldrig uttala sig om motiv sådär. Rimligen är det en anhörig som pratat med Metro.
Enligt mig kan det tyda på att någon ville rikta blickarna åt ett visst håll. Rätt eller fel.

Bra! Självklart är det en utomstående som framfört detta och inte polisen.
Uppgiften publicerades väl på torsdagen, så hela tisdag och onsdag fanns det inga tecken i media om kidnappning eller svartsjuka (ett uttryck som jag inte tror polisen slänger sig med).
Citera
2018-06-09, 14:05
Medlem
Citat:
Tingsrätten håller inte med. De skulle aldrig släppa ut någon som de ansåg vara en mördare.
Låt oss hålla isär en del begrepp:
Enligt tingsrätten är han fortfarande Skäligen misstänkt då bevisningen inte räckte till för Sannolika skäl.
Han är INTE avskriven från misstankar, än åtminstone. Vi får helt enkelt sätta oss ner på våra arselen och se hur denna soppa artar sig, personligen tror jag SD är rätt MGM. Tiden får utvisa
Citera
2018-06-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Och huvudmisstänkt redan från början var väl SD?

Hade verkligen velat vara en fluga på väggen hos åklagaren så man kunde få höra vad arbetshypotesen är och vad det är för graverande omständigheter som de har på SD.
Ja, och om de verkligen lagt möda på att arbeta så brett som de påstått i media.

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Polisen skulle aldrig uttala sig om motiv sådär. Rimligen är det en anhörig som pratat med Metro.
Enligt mig kan det tyda på att någon ville rikta blickarna åt ett visst håll. Rätt eller fel.
Rimligt, kanske, om först relationen till SD och sedan konflikten haft stor inverkan på resten av familjen. Men märkligt ändå att vända sig till media efter bara någon timma? Normalt hade väl varit en tids förvirring och oro, var kan hon vara, vad har hänt, ska vi ringa polisen? Och sedan en stund innan polisen inser allvaret i situationen och drar igång hela maskineriet.
Citera
2018-06-09, 14:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Tyvärr är dom nödgade att göra det om bevisningen brister.
Citera
2018-06-09, 14:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Är ju typ det dom gjort. Dom släppte honom men dom misstänker skäligen att han är mördare.

För att de grunderna som han blev initialt misstänkt för fortfarande kvarstår, Anmälningarna, inget alibi, mobilmaster m.m. Om åklagaren vill att man fortsätter ha honom som skäligen misstänkt så dömer Tingsrätten det. Men han försattes fri.

Hade TR däremot ansett honom vara mördare eftersom åklagare lyckats bevisa det genom att framlägga goda bevis så hade de omhäktat honom på dessa bevis som varit på sannolika skäl.

Tingsrätten bedömer inte någon vara en mördare på några skäliga bevis. Det är bara allmänheten som gör det.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-09 kl. 14:11.
Citera
2018-06-09, 14:14
Medlem
Citat:
För att de grunderna som han blev initialt misstänkt för fortfarande kvarstår, Anmälningarna, inget alibi, mobilmaster m.m. Om åklagaren vill att man fortsätter ha honom som skäligen misstänkt så dömer Tingsrätten det. Men han försätta fri. Hade TR däremot ansett honom vara mördare eftersom åklagare lyckats bevisa det genom att färglägga goda bevis så hade de omhäktat honom på dessa bevis som varit på sannolika skäl.

Tingsrätten bedömer inte någon vara en mördare på några skäliga bevis. Det är bara allmänheten som gör det.

Var har du fått grunderna till den skäliga misstanken ifrån? De är väl inte kända, eller har jag missat något?

Tingsrätten har konstaterat att SD fortsatt är skäligen misstänkt för mordet på LW. Det här är ingen rättegång utan en häktningsförhandling. De frihetsberövade honom en gång på den misstankegraden, men de får inte göra det en andra gång. Vad är det som är så oklart för dig?
Citera
2018-06-09, 14:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
För att de grunderna som han blev initialt misstänkt för fortfarande kvarstår, Anmälningarna, inget alibi, mobilmaster m.m. Om åklagaren vill att man fortsätter ha honom som skäligen misstänkt så dömer Tingsrätten det. Men han försattes fri.

Hade TR däremot ansett honom vara mördare eftersom åklagare lyckats bevisa det genom att framlägga goda bevis så hade de omhäktat honom på dessa bevis som varit på sannolika skäl.

Att vara skäligen misstänkt för mord är inte lika med att vara mördare. Två helt olika saker.
Citera
2018-06-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Värst vad du domderar då. Vi vet ingenting om vilka bevis som finns. Det kan finnas hur mkt bevis som helst, och det kan finnas nada. Varken du eller jag vet. Om du nu inte jobbar i utredningen.

Det vi vet är att det finns inte nog med bevis mot SD. I övrigt vet vi inte så mkt om bevisläget.

Något som kan peka på att det finns viss bevisning är detta;

"Polis och åklagare har inte presenterat några bevis, men enligt uppgifter till Expressen anser utredarna att utredningsläget ser mycket gynnsamt ut."

Upp till var och en att tolka vad det nu kan innefatta...

Nej vi vet inte VILKA bevis som finns men vi vet OMFATTNINGEN av dem. Att de INTE är tillräckliga för att hålla MGM häktad.

Det betyder alltså att det inte alls finns MASSOR av bevis som det blåljugs om i tråden just nu. Det är ren och skär lögn och fejk news.

Vad vi också VET är att inga bevis finns som pekar mot en annan GM. Med tanke på att misstankegraden står fast hos nuvarande MGM.

Vi VET alltså ganska mycket indirekt genom att helt enkelt tänka logiskt. Något som de flesta inte klarar av här inne just nu vad det verkar.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag läser och förstår att DU inte tycker/tror att det finns några eller få bevis. Du behöver inte skrika...

Ja, jag säger fortfarande, hur mycket du än skriker, att det finns garanterat massa olika bevis säkrade, både analyserade och såna som ska analyseras.

Och ja, jag säger att dom bevis som analyseras inte pekar på SD (han släpptes väl?!)

Det är väl inget motsatsförhållande?

Och ja, som jag ser det, är det ända som pekar åt SD:s håll, av vad vi vet är den där anmälan?!

Uppenbarligen behöver jag skrika för du förstår fortfarande inte.

Du vet ju inte ens vad "bevis" är för någonting. Din meningsuppbyggnad tyder på att du är väldigt ung och jag har då visst överseende med din okunskap.

Men återigen...
Det är inte JAG som anser att det inte finns tillräckligt med bevis. Det är tingsrätten som gör denna bedömning. De slår fast att det inte räcker.
Några bevis som pekar mot annan GM existerar inte heller eftersom misstankegraden står fast mot nuvarande MGM och har t om förstärkts enligt åklagaren (som för övrigt verkar ganska usel).

Sen verkar du heller inte fatta att det återigen är precis tvärtom mot vad du säger.
Du påstår att: "bevis som analyserats inte pekar mot nuvarande MGM".

Det är ju en direkt lögn ifrån dig ännu en gång. Du blåljuger.

Det är ju precis tvärtom. Det som kommit fram i utredningen pekar just entydigt mot nuvarande MGM.

Och du kan glömma att en person blir skäligen misstänkt för mord genom enbart en anmälan för 2 år sedan... glöm det. Det fungerar inte så.
Man har långt mer än så. Men inte tillräckligt och definitivt inte "MASSOR MED BEVIS" i någon riktning, som du uttrycker det.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-06-09 kl. 14:22.
Citera
2018-06-09, 14:16
Medlem
Citat:

I örebro blev ju en kvinna mördad i tvättstuga på väster för många år sedan i Oxhagen
Det mordet blev aldrig uppklarat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in