2016-08-01, 08:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarteNoir
Du har rätt, jag/vi förstod inte magnituden av Reinfeldts öppna hjärtan-politik. Invandringen diskuterades dock flitigt men därifrån till SD var det långt. Att rösten föll på moderaterna var enkom på andra politiska åsikter. Mycket gjorde han och Borg ändå bra. Dessa herrars politiska arv kommer dock knappast fokusera på Sveriges, på det stora hela, starka ekonomi genom finanskrisen. Hoppas så innerligt att de kommer få ta konsekvenserna på något sätt för vad de gjort.

Korrekt. Ville belysa att väljarkretsen massmedia vill måla upp för sverigedemokraterna inte stämmer längre. Pöbeln från landet i princip. Senast ut var väl Guillou med den typ av retorik.

.

Det sovande folket, signerat Reinfeldt. Ironiskt ändå
Borg red på den Perssonska budgetsaneringen, sen gjorde man det bra som sänkte inkomsskatter och minskade svartjobb, men det väger inte upp 150 miljarder i kostnader för invandringen före 2014.
Citera
2016-08-01, 08:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Helt klart....men det kan skrämma en del väljare tillbaka till Löfvén. Eller till soffan.
Det tror jag helt ärligt inte, Löfvèn har brännt sina skepp hos svenska folket.
Citera
2016-08-01, 08:52
Moderator
Tinuviels avatar
Inlägg utbrutna ur (FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar och flyttade hit:

// mod
Citera
2016-08-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Nu är väl var det tänkt.

Men lätt att korrigera en sådan sak i valrörelsen och tala om vad man menade,så de som skräms tillbaks till Löfven är nog tämligen få. Soffan däremot är farlig ,förra valet tog den 15%..

Nja, betänk att det var Löfven som satte ned foten i vintras.....i o f s efter mycket velande och förhandlande i EU.
Citera
2017-06-07, 22:05
Medlem
Kwatos avatar
I mina möten med opinionen från hösten 2016 till och med nu så har jag märkt att många tror på medias skriverier om att Sverige är ett av de svåraste länderna för flyktingar att ta sig in i. Jag vet på basis av fakta att det inte är sant. Men jag har kommit fram till att de flesta är faktaresistenta, och att de inte söker fakta själva. Det som fungerar bäst när det gäller att få folk att ändra perspektiv eller åsikt är att hjälpa dem att analysera sina egna tankar. Om man indirekt lyckas påvisa att något i deras tänkande inte stämmer så får man dem att fundera och öppna sina sinnen.
Citera
2017-11-11, 11:00
Medlem
Sjuklöverpartiernas metoder att återerövra opinionen från SD kommer troligtvis att se ut så här.
Man uttalar sig försiktigt i invandringspolitiken utom de partier, som opinionsmässigt förlorat mest till SD. Dessa partier, framförallt M, måste positionera sig mer invandringspolitiskt restriktivt.
Därutöver driver partierna kraftfullt sina gängse valfrågor i konkurrens med varandra.
Då invandringen fortfarande är SD:s enda verkligt kraftfulla valfråga, förefaller det sannolikt, att de till SD "vilsegångna" opinionsgrupperna då återvänder till respektive "fadershus" inom 7-klövern.
En flera decennier gammal iakttagelse är dessutom att väljarna mellan valen brukar missnöjesmarkera mot sina ordinarie partier genom att sympatisera med uppstickarpartier, medan de i själva valen tenderar att rösta, som de brukar.
Detta "mellanvalsfenomen" förstärktes av de exceptionellt stora flyktingvågorna under framförallt 2015, som fick ännu fler väljare än normalt att missnöjesmarkera mot sina gängse partier genom att markera SD som favorit i opinionsmätningarna.
Sjuklöverpartiernas sannolika metod att matcha SD i valet nästa år har starka utsikter att lyckas. Såvida inte en ny, synnerligen kraftig flyktingvåg drabbar Sverige under valrörelsen. Inträffar detta har SD stora möjligheter att återerövra det politiska initiativet och nå ett ännu starkare valresultat än i rekordvalet 2014.
Citera
2018-06-09, 03:47
Medlem
RingRing2014s avatar
Panik nu på Södermalm och i de sista spillrorna av PK-öar.

Jag märker i mitt facebookflöde, med slagsida media/kultur/Stockholm, att det händer saker.

De tidigare så övertygade och mest uttalade SD-hatarna och multikultiälskarna börjar bli duktigt möra nu, duktigt möra!

Jag har till och med några politiker i Sthlm i flödet och de delar nu, i ett sista värdelöst försök att skrämma, bilder på gamla SD-flyers från 1988, med typ viking med knuten näve och Bevara Sverige Svenskt. Men de gör det helt utan det gamla självförtroendet och de får knappt några likes. Känslan i dessa inlägg är ”vad ska vi göra, hur kan vi bli bättre så väljarna kommer tillbaka, snälla, snälla, rösta inte på SD”.

Någon profilerad kulturarbetare yrar om nazism och fascism, får elva likes. Hade fått 100+ likes för tre år sedan.

Det är helt plötsligt svaga stråk av ödmjukhet mellan raderna, alternativt total bokstavsdiagnosig uppgivenhet, inför SDs verklighetsbeskrivning. Wow.

Idag är första gången jag känner att ”Södermalm” verkligen börjat vackla, klöset är slut, energin uttömd, eftertänksamhetens kranka blekhet tung. Tidens tand av ofrånkomlig insikt om det ohållbara har arbetat och lämnat spår.

Det är i valet 2018 det händer, detta är blodbadet.

Några mätningar till med stor framgång och PK-bunkern kastar in handduken, det är nära nu. Multikulti drar sina sista andetag!

Ni med ordning i era filofaxer, är det Demoskop som är på tur nu? Det är viktigt med några fler starka mätningar nu.

🇸🇪 Sverigefesten! 🇸🇪
Senast redigerad av RingRing2014 2018-06-09 kl. 04:17.
Citera
2018-06-09, 07:47
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Panik nu på Södermalm och i de sista spillrorna av PK-öar.

Jag märker i mitt facebookflöde, med slagsida media/kultur/Stockholm, att det händer saker.

De tidigare så övertygade och mest uttalade SD-hatarna och multikultiälskarna börjar bli duktigt möra nu, duktigt möra!

Jag har till och med några politiker i Sthlm i flödet och de delar nu, i ett sista värdelöst försök att skrämma, bilder på gamla SD-flyers från 1988, med typ viking med knuten näve och Bevara Sverige Svenskt. Men de gör det helt utan det gamla självförtroendet och de får knappt några likes. Känslan i dessa inlägg är ”vad ska vi göra, hur kan vi bli bättre så väljarna kommer tillbaka, snälla, snälla, rösta inte på SD”.

Någon profilerad kulturarbetare yrar om nazism och fascism, får elva likes. Hade fått 100+ likes för tre år sedan.

Det är helt plötsligt svaga stråk av ödmjukhet mellan raderna, alternativt total bokstavsdiagnosig uppgivenhet, inför SDs verklighetsbeskrivning. Wow.

Idag är första gången jag känner att ”Södermalm” verkligen börjat vackla, klöset är slut, energin uttömd, eftertänksamhetens kranka blekhet tung. Tidens tand av ofrånkomlig insikt om det ohållbara har arbetat och lämnat spår.

Det är i valet 2018 det händer, detta är blodbadet.

Några mätningar till med stor framgång och PK-bunkern kastar in handduken, det är nära nu. Multikulti drar sina sista andetag!

Ni med ordning i era filofaxer, är det Demoskop som är på tur nu? Det är viktigt med några fler starka mätningar nu.

🇸🇪 Sverigefesten! 🇸🇪

Avsaknaden av likes på anti-sd publiceringar i mitt facebook flöde är ganska märkbar. Vet inte om det beror på att folk tröttnat på att gilla anti-sd länkar fast att de fortfarande ogillar dem. Eller om folk helt enkelt blivit mer sympatiskt inställda till sd.

De mest rabiata multikulti-förespråkarna får nästan inget stöd alls i form av likes eller kommentarer.

För ett par år sedan, med samma fv-vänner såg det helt annorlunda ut. Kan ju finnas en mängd förklarngar till det men tror att som det flockdjur vi är vill folk inte stöta sig i onödan med folk. Var väl helt socialt ok att rensa vänlistan från sd-sympatisörer för inte allt för länge sedan. Men i dag när var femte, kanske även var fjärde väljare tänker rösta på dem så går ju inte det längre.
Citera
2018-06-09, 08:16
Medlem
Energiknippes avatar
Jag har gjort samman observationer på Facebook likt många andra. ”Röda” vänners inlägg som förr hade renderat likes från deras vänner går idag obemärkta förbi. De får 1-2 likes när de förr fick 30. Folk skiter i SDs förflutna. Det kommer inga koncentrationsläger, inga massavskjutningar av tiggare fängslande av journalister. Vi får en minskad invandring och det ligger helt rätt i tiden. Game Over.
Citera
2018-06-09, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Jag har gjort samman observationer på Facebook likt många andra. ”Röda” vänners inlägg som förr hade renderat likes från deras vänner går idag obemärkta förbi. De får 1-2 likes när de förr fick 30. Folk skiter i SDs förflutna. Det kommer inga koncentrationsläger, inga massavskjutningar av tiggare fängslande av journalister. Vi får en minskad invandring och det ligger helt rätt i tiden. Game Over.
Samma frapperande observtion i mitt Facebook flöde. En massiv massiv skillnad. Om Facebook är ett lackmuspapper, så är striden vunnen, nu handlar allt om att starta implementera. Jag väntar otåligt.
Citera
2018-06-09, 08:50
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Samma frapperande observtion i mitt Facebook flöde. En massiv massiv skillnad. Om Facebook är ett lackmuspapper, så är striden vunnen, nu handlar allt om att starta implementera. Jag väntar otåligt.

I mitt FB flöde kom skiftet redan för ett år sedan. Innan dess kom det bilder på selfies med tex Reinfeldt och godhets reportage. De fick inga likes så de upphörde. Undantag dock under metoo psykosen då hatet mot den västerländska vita mannen dagligen fyllde FB (många av mina kvinnliga bekanta ångrar nog idag hur dom gick bananas).

Däremot har jag ännu aldrig sett ett SD vänligt inlägg. Där är vi inte ännu.

Skall tillägga att 90 % av min bekantskapskrets är höger men många av dessa är tyvärr PK.
Citera
2018-06-09, 13:37
Moderator
Tinuviels avatar
Inlägg infogade från (FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar

// mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem