2018-06-09, 03:28
Medlem
Amarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Inget trevligt sätt att ta livet av sig på. Googla Bobby Sands etc.

Kan du vara mer specifik? Får bara fram att han dog av hungerstrejk. Skulle det finnas något speciellt just i Bobby sands fall?
Citera
2018-06-09, 05:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Är de nazi-experiment det här eller? Vet att nazzarna tände på att experimentera om sådant..

Med judar.

Jo tyskarna luskade ut det mesta och dokumenterade allt också. Man satte t.ex 3 man (judar såklart) under konstant påverkan av olika droger kokain, amfetamin etc och kom fram till att en människa kunde marschera i 5 dagar i sträck utan sömn med lite droghjälp. Så om de experimenterat om detta också så har de säkert faktiskt gjort det till att personerna faktiskt dog med vikt och allt nedskrivit och det borde således stämma. Sedan tillkommer givetvis saker som att vi personer psykologiskt är olika och vissa har mer i sig än andra och kommer vägra dö längre.

Sett till annars detta med att svälta sig tills döds medvetet och det kommer liksom ligga en hamburgertallrik framför näsan på dig. Sett till dessa fångar som svält sig av politiska skäl så kommer ju liksom allt handla om hur starka de är just psykologiskt. Att saken är större än att bara slänga sig över tallriken...
Citera
2018-06-09, 07:49
Medlem
Ricolas avatar
Man brukar väl säga 14 dagar utan mat 3-5 dagar utan vatten sen börjar man må dåligt på riktigt.

Däremot har jag en teori om att en person som väger 240kg fett kan klara sig längre utan mat än en som är 180 lång och väger 65kg. Stämmer det?
Citera
2018-06-09, 09:48
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarth
Kan du vara mer specifik? Får bara fram att han dog av hungerstrejk. Skulle det finnas något speciellt just i Bobby sands fall?

Nej, inte otrevligare än andra, men mer publikt. Finns nog inte så många fler riktigt dag-för-dag väldokumenterade fall av svår svält.

När man på den tiden i media följde hungerstrejken fick man ju närmast dagliga rapporter om hur de miste synen, gled in i och ut ur koma etc. Även efterverkningarna för de som avbröt är lätta att hitta på nätet. Intervjuer etc.
Citera
2018-06-09, 10:37
Medlem
jpettersson1991s avatar
Det fanns/finns (vet inte om han lever idag) som var rejält överviktig och fastade i över ett år, givetvis fick han tillskott i form av vatten/vitaminer/mineraler, hans hälsovärden påverkades inte negativt och han lyckades faktiskt behålla vikten relativt bra. Hur lång tid en person överlever beror till stor del på mängden fettmassa man har, efter tre dagar av total svält så ökar fettförbränningen och muskelnedbrytningen minskar kraftigt, eftersom organ/muskelmassa är värdefullt för kroppen.

Har referenser för detta påstående för den som är intresserad.
Citera
2018-06-09, 11:06
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Är de nazi-experiment det här eller? Vet att nazzarna tände på att experimentera om sådant..

Med judar.

Datan från det som lärdes ut att vara ”av nazisterna sadistiska meningslösa experiment” , har visat sig fortfarande användas av läkemedelsindustin, Nasa och militären över hela världen.

En nogran studie av vad kroppen klarar och var gränsen går, utförd på människor. Pratas inte så mycket om det.
Citera
2018-06-09, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av legssadovsky
men med vatten oxå, räknas inte med dock för det saknar ju kalorier.
vikten ligger på 60kg, längd 165
behöver bara en ungefärlig uppskattning i veckor

Med vatten lever du uppåt två månader om än väldigt svag de sista veckorna.

Om man varken äter eller dricker något alls kan det gå på några dagar. I vilketdera fallet är det ett ganska plågsamt sätt att dö. Seneca skriver om en romersk dam som begick självmord genom att helt enkelt svälta och inte dricka alls i åtta dagar, men romarna var mycket hårdare än moderna människor.
Citera
2018-06-09, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Mest idiotiska jag läst på länge, gissar att du e blond.
Du har alltså gått upp 10 kg på en månad (antagligen tryckt i dig massa godis och skit mat) och nu vill du snabb banta för att inte vara fet under sommaren.

Du har gått upp 10 kg på en månad och nu tror du att du kan leva på gurka och lite vatten?? du har tydligen ingen själv disciplin alls så bara där vet vi att det kommer gå åt helvete, sen att svälta sig är ett av de sämsta sätten att gå ner i vikt på, det kanske funkar att gå ner några kg sen sänker kroppen metabolismen något otroligt och du kommer inte gå ner ett enda gram.

Lycka till iaf, om du slutar skriva i tråden så vet vi att du är död.

fast du vet ju inget om min historia, förra året vägde jag 78kg och gick ner till 50
- min målmedvetenhet är stark
Citera
2018-06-09, 13:22
Medlem
Knivur-273s avatar
En månad sägs det att en normalviktig människa kan överleva utan mat, givet att denne har tillgång till vatten, och har en låg aktivitetsnivå. En korpulent person överlever längre än en spinkig dito.

Så mitt svar på frågan är en månad +/- två veckor. Som alltid, kan jag ha fel.
Senast redigerad av Knivur-273 2018-06-09 kl. 13:45.
Citera
2018-06-09, 17:10
Bannlyst
dag 2 - update

idag har det gått bra
har druckit ett glas mjölk, 1 glas vatten
och sparar gurkbiten tills ikväll. innan jag lägger mig
tänker jag även dricka lite mer vatten.
har varit ute å joggat, vilket har fungerat bra.
känner mig hungrig och lite frusen, men det är inte outhärdligt

hoppas att hungerkänslan avtar om några dagar,
det brukar den va?
Citera
2018-06-09, 18:18
Bannlyst
Citat:
fast du vet ju inget om min historia, förra året vägde jag 78kg och gick ner till 50
- min målmedvetenhet är stark

Din jojjo bantning och själv plågande säger tillräckligt mycket
Citera
2018-06-09, 19:45
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Citat:
dag 2 - update

idag har det gått bra
har druckit ett glas mjölk, 1 glas vatten
och sparar gurkbiten tills ikväll. innan jag lägger mig
tänker jag även dricka lite mer vatten.
har varit ute å joggat, vilket har fungerat bra.
känner mig hungrig och lite frusen, men det är inte outhärdligt

hoppas att hungerkänslan avtar om några dagar,
det brukar den va?
Det lär du märka för helvete! Av det som framkommit från dig själv så verkar du jojo pendla i vikt. Det ger inte intrycket av att du är starkt målmedveten, som du själv hävdar att du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in