2018-06-09, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Har du källa på att advokaten förnekar blodiga kläder? Vad jag vet förnekar han endast att det togs upp i första häktningsförhandlingen. Men jag kan ju ha fel. Att advokaten inte vet om det finns betyder inte att han förnekar dess existens.

Citat:
Jaha okej Nä men då har dom ju möjlighet att skicka ut ett sånt sms-utskick till exempelvis alla som var uppkopplade på samma telefonmast kring förmodad tid för mordet. Och be dom komma in för topsning. Dom som inte dyker bör man då leta reda på illa kvickt.

Men det förutsätter att man hittar ett okänt DNA som man blir intresserad av då.

Det är ett ganska bra tillvägagångssätt kan jag tycka. Förutsatt även att mördaren råkade ha mobilen med sig då det skedde. Och får känslan av att mobilen mycket väl kan ha varit med då det hela inte känns så planerat...
Håller med, ett mycket bra tillvägagångssätt i vissa fall. I Ulricehamn (kvinnan som blev mördad i motionsspåret) topsades ca 1000 personer och en av dem som kallades men inte infann sej var GM. På så sätt hittade man honom.....att topsa hela bostadsområdet där LW bodde är ingen dum idé, men det måste såklart finnas DNA att jämföra med
Citera
2018-06-09, 01:16
Medlem
MGM sade sig ju tro sig veta hur det hela gått till under sin tid som häktad (som han vägrade tala om)...
Så det lär väl vara löst nu när han släppts och ställt sig som vittne istället

Alltså , det är otroligt märkligt att man inte hittat teknisk bevisning på kroppen eller på de fynd man gjort.
Väldigt märkligt måste jag säga.

Kombinationen av dåligt polisarbete och dålig åklagare gör nu att fallet blir otroligt svårlöst.
Citera
2018-06-09, 01:32
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Har det framgått vem hon pratade med vid 23.30 tiden? Ringde hon t ex grannen och frågade om han var hemma?
Ja det är märkligt att det inte läckt ut någon information om vem som sist var i kontakt med LW. Går det inte några rykten i Örebro om vem det kan vara?
Citera
2018-06-09, 01:32
Medlem
Citat:
Jaha okej Nä men då har dom ju möjlighet att skicka ut ett sånt sms-utskick till exempelvis alla som var uppkopplade på samma telefonmast kring förmodad tid för mordet. Och be dom komma in för topsning. Dom som inte dyker bör man då leta reda på illa kvickt.

Men det förutsätter att man hittar ett okänt DNA som man blir intresserad av då.

Det är ett ganska bra tillvägagångssätt kan jag tycka. Förutsatt även att mördaren råkade ha mobilen med sig då det skedde. Och får känslan av att mobilen mycket väl kan ha varit med då det hela inte känns så planerat...

Det kan vara helt fel att utgå från antagandet om ett impulsmord. Möjligen kan det vara planerat men iscensatt som ett impulsbrott?

Efterförloppet tyder snarast i den riktningen.
Citera
2018-06-09, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
MGM sade sig ju tro sig veta hur det hela gått till under sin tid som häktad (som han vägrade tala om)...

Alltså , det är otroligt märkligt att man inte hittat teknisk bevisning på kroppen eller på de fynd man gjort.

Ja, nu kanske SD kan delge polisen vad han vet.

Det är fan så märkligt att de inte hittar hennes DNA på SD och hans tillhörigheter om han är GM. På gränsen till omöjligt faktiskt att GM inte avsatt sig spår på LW och vice versa.
Har dom fel gubbe alltså?
Citera
2018-06-09, 01:44
Medlem
Citat:

Kombinationen av dåligt polisarbete och dålig åklagare gör nu att fallet blir otroligt svårlöst.

Enligt mig: så jävla bra skrivit! Håller med!
Dåligt polisarbete och dålig åklagare. Tiden rinner ut.. För varje dag dom lägger sig och sover, (ja jag vet att dom jobbar natt) så försämras möjligheten att bevisa en gärningsman. Efter allt dom borde ha hittat nu, inte håller i rätten, gör att det finns 2 svar: antingen, fel gärningsman var häktad, eller som ovan skrev: dåligt arbete.
Polis/ åklagare i vårt land har mitt fulla förtroende, men KOM IGEN! Ett mord 100 meter från BO:s bostad.. Kropp hittad hyfsat tidigt. Det ska vi lösa!?
Skelettrester hittades i en brunn i Skåne, efter 25 år. Det mordet löste polisen..
Ja jag vet, går inte att jämföra fall till fall.. men fan, blir bara lite desperat! Tur man inte är polis!
Citera
2018-06-09, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ja, nu kanske SD kan delge polisen vad han vet.

Det är fan så märkligt att de inte hittar hennes DNA på SD och hans tillhörigheter om han är GM. På gränsen till omöjligt faktiskt att GM inte avsatt sig spår på LW och vice versa.
Har dom fel gubbe alltså?

Nä, för dom har ju inte hittat blod/besudlingar/DNA ifrån någon annan heller med tanke på att MGM är kvar som skälig misstanke.
Vilket han ju inte hade varit om spåren pekade i annan riktning.

Det verkar vara ett spöke som gjort detta. Eller i vart fall så nära det perfekta mordet som det går fram till dags datum...

Bör man kanske revidera om ingångspunkten att detta är ett oplanerat dåd? Nånting som har gått snett. Det är möjligt att det inte alls är så.
Det kanske är så att bristen på det tekniska - trots en hel del fynd, kroppen funnen, bostäder och bil - är ett resultat av att det faktiskt var ett planerat dåd?
MGM visste vad han gjorde.

Jag säger inte att jag reviderar om mig ännu. Jag tror fortfarande att det var oplanerat. Med sannolikheten för ett planerat dåd har ökat. Om det nu inte är spöket Laban som varit framme.

Ett av de märkligare fallen på senare tid där det finns mycket som inte går ihop.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-06-09 kl. 02:00.
Citera
2018-06-09, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanbo
Enligt mig: så jävla bra skrivit! Håller med!
Dåligt polisarbete och dålig åklagare. Tiden rinner ut.. För varje dag dom lägger sig och sover, (ja jag vet att dom jobbar natt) så försämras möjligheten att bevisa en gärningsman. Efter allt dom borde ha hittat nu, inte håller i rätten, gör att det finns 2 svar: antingen, fel gärningsman var häktad, eller som ovan skrev: dåligt arbete.
Polis/ åklagare i vårt land har mitt fulla förtroende, men KOM IGEN! Ett mord 100 meter från BO:s bostad.. Kropp hittad hyfsat tidigt. Det ska vi lösa!?
Skelettrester hittades i en brunn i Skåne, efter 25 år. Det mordet löste polisen..
Ja jag vet, går inte att jämföra fall till fall.. men fan, blir bara lite desperat! Tur man inte är polis!

Helt sant. Det finns två anledningar till att utredningen sitter där den gör idag, nämligen i skiten.

1. Man har fel MGM

2. Dåligt polisiärt arbete och dålig åklagare.

Jag är helt övertygad om att rätt person varit häktad. Det finns liksom inget annat. Ett SÅ uselt arbete att man har missat precis vartenda spår av annan GM under dessa 3-4 veckor tror jag inte ens är praktiskt möjligt.

Svaret på frågan är alltså alternativ nummer 2.
Dålig åklagare och en usel polisiär insats som började med ett fiasko där det tog 4 dagar att hitta en kropp i närmsta buske 120m ifrån hemmet.

Tyvärr kan det sluta med trista påföljder. Att vi får ännu ett ouppklarat mord i Sverige. Denna gången helt i onödan.
Citera
2018-06-09, 02:11
Medlem
Citat:
Helt sant. Det finns två anledningar till att utredningen sitter där den gör idag, nämligen i skiten.

1. Man har fel MGM

Jag är helt övertygad om att rätt person varit häktad. Det finns liksom inget annat. Ett SÅ uselt arbete att man har missat precis vartenda spår av annan GM under dessa 3-4 veckor tror jag inte ens är praktiskt möjligt.

Dålig åklagare och en usel polisiär insats som började med ett fiasko där det tog 4 dagar att hitta en kropp i närmsta buske 120m ifrån hemmet.

Tyvärr kan det sluta med trista påföljder. Att vi får ännu ett ouppklarat mord i Sverige. Denna gången helt i onödan.

Kunde inte sagt det bättre själv! Håller med dig till 100%!
Märkligt att polisen löser 25 år gamla mord, utan förutsättningar på intakt kropp osv när man i detta fall borde ha grymt mycket att gå på! Allt från kroppen, fyndplatsen, offrets bekantskapskrets, hennes sociala medier, (som polisen inte hade hjälp av förr) hennes telefon/dator (som polisen inte hade hjälp av förr)
Osv..
Jag tror, tyvärr, som ovan skriver, att detta (om detta skiter sig) fallet kommer gå till historien om olösta mord, isåfall beror på dels polisen dåliga sök (att inte hitta kroppen så nära hemmet) och fel åklagare! Kanske tänker hon fel. Kanske hade en annan åklagare agerar annorlunda.
Citera
2018-06-09, 02:20
Medlem
googlans avatar
Citat:

1. Man har fel MGM

Ge detta tid SD kommer dömas för detta och han blir nog snart häktad ska du se! Jag står fast vid vad jag sagt innan, dock är jag förvånad att han försattes på fri fot, men TR är som de är och tar väldigt sjuka beslut ibland, i och med att det finns civila människor där som sitter med och inte som hovrätt etc där endast de som är med och bestämmer, har behörig utbildning inom jurist.

Hur som helst SD är fortfarande misstänkt, han kommer bli häktad igen det är bara en tidsfråga! Men nu blir det intressant ! Det som inte får pusslet att gå ihop är att det finns en MGM! Det är jag 99% säker på! Frågan är bara vem! Men jag har mina aningar om vem detta är ! Tror också övriga på FB har sina aningar om vem MGM är! Detta mordet kommer att lösas och inte bli ett i statistiken olöst mordfall! Sorry för ev felskrivningar etc är väldigt trött.

Har ej följt detta på en vecka och såg nu att han blev släppt, satte Cocacolan i halsen!

Men tålamod är en bra vän, och i detta fall så är mordet så gott som löst men det fattas vissa pusselbitar bara! Fattas en eller två små pusselbitar så kan man ej se vad just dessa bitar innehåller! Och då kan det spricka precis som här! En eller två pusselbitar fattas och därför går vissa saker helt enkelt inte ihop!

Men Polisen är inte dumma, de har span på alla håll och kanter. Buggar, video, i allt och nu ska vi på FB INTE GE TIPS OM VART BUGGAR KAN FINNAS ETC SÅ SD HAMNAR STEGET FÖRE ! För han ska sitta bakom lås och bom! För han är Skyldig till detta! Inte i lagens mening, men i logikens värld och realitet är han dömd och inlåst för detta!
Citera
2018-06-09, 02:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanbo
Kunde inte sagt det bättre själv! Håller med dig till 100%!
Märkligt att polisen löser 25 år gamla mord, utan förutsättningar på intakt kropp osv när man i detta fall borde ha grymt mycket att gå på! Allt från kroppen, fyndplatsen, offrets bekantskapskrets, hennes sociala medier, (som polisen inte hade hjälp av förr) hennes telefon/dator (som polisen inte hade hjälp av förr)
Osv..
Jag tror, tyvärr, som ovan skriver, att detta (om detta skiter sig) fallet kommer gå till historien om olösta mord, isåfall beror på dels polisen dåliga sök (att inte hitta kroppen så nära hemmet) och fel åklagare! Kanske tänker hon fel. Kanske hade en annan åklagare agerar annorlunda.

Och hur menar du att hon skulle agera?
Citera
2018-06-09, 02:26
Medlem
Offret hittades hyfsat tidigt (kroppen intakt)
Ja, bra polisarbete borde resulterat i att hon hade hittats tidigare.
Frågan: Vem bestämmer, och är det möjligt, att åklagare byts ut?
I detta mordfall kan man kanske inte tycka att åklagaren/förundersökningsledaren har gjort allt 100 rätt.. Måste finnas enorma brister internt. Jag vill egentligen inte kritisera polis/åklagare, men i detta tragiska mordfall, känns det som allt sköttes dåligt! Riktigt dåligt!
Därav fick ev gärningsman fri idag.
Hade åklagaren tydlig bild av det hela, hade han varit ”fri” men åklagaren tror än på denna man som gärningsman, men har, enligt mig, inte jobbat bra, på rätt sätt, fel person i detta fall. Byt förundersökningsledare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in